|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
PROBLEM Z CHŁODZENIEM |
Autor |
Wiadomość |
roquen [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 14:06 PROBLEM Z CHŁODZENIEM
|
|
|
MAM PROBLEM Z CHŁODZENIEM - OD CZASU DO CZASU (NIE BEZ PRZERWY ) PO DŁUGIEJ JEDNOSTAJNEJ JEŻDZIE PO ZATRZYMANIU NP. NA ŚWIATŁACH WYCIEKA PŁYN ZE ZBIORNIKA WYRÓWNAWCZEGO. CZY TO POCZĄTEK PĘKAJĄCEJ GŁOWICY CZY TEŻ MOŻE BYĆ INNA PRZYCZYNA? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 14:29
|
|
|
może być uszczelka - niekoniecznie głowica a co pokazuje wskaźnik temperatury na konsoli ?? Wiatraki działają?? I przde wszystkim co to za auto - silnik, rocznik itp.
Z opisu wnioskuję, że to pewnie 2.0 DOHC. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
roquen [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 14:42 PROBLEM Z CHŁODZENIEM
|
|
|
Jest to scorpio 95r z silnikiem 2.5 td VM.
temperatura na konsoli jest ok i nigdy nie podskoczyła za wysoko. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 15:05
|
|
|
zerknij do FAQ na temat diagnostyku padniętej uszczelki/głowicy - opisano tam objawy typowe i porównaj z tym co się dzieje u Ciebie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Mar 2005|, 2005 01:43
|
|
|
sprawdz objawy z FAQ, to wygalda na nadmiar cisnienia w układzie. byc moze to tylko korek odpowietrzajacy zbiornik, byc moze uszczelka. Jakies dodatkowe objawy? |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Anthrax [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Cze 2005|, 2005 08:33
|
|
|
Panowei, szybki temat.
Mam okazję kupić wieloryba 2,5 TD z 1995 roku.
Cena w miarę atrakcyjna dalatego tez jak to zwykle bywa jest kłopot z samym samochodem.
Silnik się grzeje, i to bardzo. Oczywiscie sprzedawca twierdzi ż eto drobiazg w sumie itp itd.
Pomijam rozwiązania szczęsliwe typu termostat, wentylator, pompa wodna itp.
Gorzej - uszczelka pod głowicą - jaki łączny koszt wymiany?
No i najgorzej - co jeszce może się stać? Czy może być pęknięta głowica czy coś, jakie koszty zakładać w tym przypadku (największe z możliwych, odbiję sobie je ewentualnie z ceny)
Czy można jakoś bez rozbierania (autko jest u handdlarza) stwiedzić stopień zniszczeń coby nie przerazić sie dopierw domu.
Autko przywiezione z Francji, pewnym być nie mozna ale można mieć nadzieję że nie było jeżdzone w tym stanie tylko od razu poszło do żydka.
Prosiłbym o szybką podpowiedź bo mam w planach wybrac sie po autko i nie wiem co robić (w sumie niedaleko stoi gdzies koło Łodzi czyli ode mnie 250 km max)
Czy wogóle warto wchodzić w ten temat, wiadomo przegrzany diesel...... ?
Pozdrawiam, Grzegorz |
|
|
|
|
artin [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Cze 2005|, 2005 09:13
|
|
|
Obejrzeć zawsze można, weź jakiegoś fachmana od Diesli i jedź. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |30 Cze 2005|, 2005 09:18
|
|
|
artin napisał/a: | Obejrzeć zawsze można, weź jakiegoś fachmana od Diesli i jedź. |
... no pewnie. A poza tym, to przecież wiesz Grzesiu, że wszystko zależy od ceny
Jak jest rzeczywiście bardzo atrakcyjna, a autko jest pewne pod względem prawnym, buda nie jest skorodowana i zniszczona, to mając jakiś margines finansowy możesz sobie pozwolić na remont, czy nawet zakup całego, sprawnego silnika... |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Anthrax [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Cze 2005|, 2005 10:17
|
|
|
No właśnie margines.
Powiedzmy w okolicach 2500 pln to wystarczający pułap?
Robota byłaby zlecona warsztatowi, sam niestety nie będe się bawił dlatego skalkulować trza łącznie z robocizną.
Grzegorz |
|
|
|
|
will [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Lip 2005|, 2005 21:50
|
|
|
Panowie co moglo spowodowac doslownie mala eksplozje chlodnicy w miejscu gdzie dochodzi wąż od termostatu!!!!!czy ktos sie spotkal z czyms takim?chlodnice rozerwalo!!silnik 2,9 EFI. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Lip 2005|, 2005 23:44
|
|
|
co do auta wdieslu kolo lodzi to mozna go ollokac podaj namiary, co do eksplozji - to wiadomo co , cisnienie za duze albo puscila chlodnica! |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
will [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Lip 2005|, 2005 12:50
|
|
|
czy zepsuty termostat moze spowodowac za duze cisnienie w chlodnicy, a przez co jej rozerwanie? |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |16 Lip 2005|, 2005 17:16
|
|
|
Raczej nie. Jak termostat jest na stałe zamknięty, to płyn krąży w małym obiegu, pomijając chłodnicę, przez co silnik krócej się nagrzewa, ale może się przegrzać. Jak jest otwarty na maxa, to cały czas jest duży obieg, a więc silnik jest ciągle niedogrzany.
Żeby rozerwało chłodnicę, musi nastąpić jakieś zablokowanie przepływu (korek), albo po prostu skończyła ona już swój żywot (rozszczelniła się). Osłabiły się już łączenia i nie wytrzymały ciśnienia w układzie. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
will [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Lis 2005|, 2005 09:22
|
|
|
Witam mam takie pytanko odnosnie chlodnicy.Zauwazylem ze rano pod lewą strona chlodnicy widac ubytek plynu chlodniczego.Co jakis czas musze dolac do zbiorniczka.Widac wyciek z jej lewej strony(stojac przodem do auta) tak jakby pod laczeniem sie rury od termostatu (chyba dobrze opisalem??).A najciekawsze jest to, że wydaje mi sie gdy rano ustawie ogrzewanie na maxa to plynu ucieka wiecej, a gdy jade na chlodniejszym mniej.Czy jest mozliwa taka zaleznosc ???? |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Lis 2005|, 2005 11:33
|
|
|
Zrób eksperyment... zostaw płyn na poziomie min. i nie dolewaj do max. Sprawdź, czy będzie ubywać. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |