Jak ustawić moment przęłączania benzyna/gaz ? |
Autor |
Wiadomość |
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Mar 2005|, 2005 11:25
|
|
|
u mnie benia jest w powijakach: przeplywomierz.( sie zrobi niedlugo) pompa troche slaba, ale zawsze odpalam na beni i zaraz samo sie przelacza. awaryjnie moge jechac. (ale jak zrobie przepl. to pojedzie - zdanie mechanika) a tankowalem ostatnio benie po dwoch tysiacach przebiegu i zeszlo niecale 4ry litry.... a Parownik BRC 140 byle co go nie zalatwi.
heh stary Landi(tak samo traktowany i nie ragulowany przez cale zycie tj 4 lata) mimo ze mial ponad 100 tys do konca zył tylko na zimnym silniku gasł. ale w trasie brał ponizej 12tu |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Mar 2005|, 2005 12:12
|
|
|
zqwsze mawaiam że jak kto woli tak pierdoli - teoria jedno, praktyka drugie - a Polacy to jeszcze zupełnie inny rozdział. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Mar 2005|, 2005 21:36
|
|
|
eee tam kraczesz jak zwykle co ma wisiec nie utonie
a te cztery lata starego parownika bylo u poprzedniego wlasciciela, jak to zaczalem serwisowac to sie przeraziłem. Filtr gazu nie byl NIGDY wymieniany. jak to zobaczyli gaziarze to stwierdzili ze tak zaje... filtra nigdy nie widzieli:)) a samochod potrafil na nim zejsc ponizej 12tu literkow. heh do dzisiaj nie wiem jakim cudem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Mar 2005|, 2005 10:20
|
|
|
a co ma filtr gazu do spalania ? zastanówmy się - co spowoduje zapchany filtr gazu - no tyle, że zmniejszy maxymalny przepływ gazu więc tak naprawdę w zasadzie to spalanie powinno się zmniejszyć na zasyfiałym filtrze a z pewnością nei wzrośnie tylko auto zmułowacieje i nie będzie chciało na wyższe obroty się wkręcać. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Mar 2005|, 2005 10:43
|
|
|
generalnie chodzilo mi o to ze majac stara instalacje, nieprawidlowe registry, stary parownik jezdzony tylko i wylacznie na gazie a jakos palil w trasie nie za duzo filtr gazu do spalania... generalnie powienien przeszkadzac w eksploatacji a ten jakos nie przeszkadzal:) po wymianie nie zauwazylem jakiejs roznicy. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Mar 2005|, 2005 10:58
|
|
|
no widocznei sobie gaz jakos przez ten syf utorował droge i było OK |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Mar 2005|, 2005 11:23
|
|
|
za to ten syf (opiłki) tak zapiep.. dekielek elektrozaworu ze po odkreceniu nadawal sie tylko do wyrzucenia. (gwint po odkreceniu praktycznie przestał istniec) |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |23 Mar 2005|, 2005 17:34
|
|
|
Panowie filterek to raz na 30 tyś wymianka. 10 pln nie pieniadze, a nie ma problemów z opiłakami czy syfem jakimś. Mazut spuścic, filterek wymienic i musi śmigać.Łaski nie robi. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Mar 2005|, 2005 17:46
|
|
|
dokłądnie - ja to nawet nie co 30 tyć ale czaem raz na pół roku wymieniam - drobne grosze a ile potrafi pomóc. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |24 Mar 2005|, 2005 10:59
|
|
|
qrcze kuba drogi masz ten filterek:))) mi pożelnili gazownicy parownik BRC z elektrozaworem LAndi zysk to miedziany łacznik 6mm na 8mm (takie zawinięte pieroństwo z miedzi dzieki temu zawinieciu nic sie instalce nie stalo po ostatniej stluczce) a zysk nr 2: filtr do Landi kosztuje 2 plny |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Mar 2005|, 2005 11:10
|
|
|
ale w BRC sie łatwiej wymienia |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |24 Mar 2005|, 2005 11:18
|
|
|
Struna ty idziesz na łatwizne? nie podejrzewałem kolegi
a w swoim wymienialem juz, trudne toto nie było |
|
|
|
|
lancer [Usunięty]
|
Wysłany: |24 Mar 2005|, 2005 15:35
|
|
|
kurcze nie wiem jak wy ale ja jakoś niedoczytałem się odpowiedzi na zadane w temacie pytanie.
tak więc ja to napisz e
uruchamia się samochód 2 razy w trybie w którym ma się przełączyć za każdym razem nie pozwalamy mu się przełączyć i wyłączamy silnik za 3 razem instalka wejdzie w tryb ustawień i podnosimy obroty do takich jakie chcemy i wtedy na centralce włączamy tryb LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Mar 2005|, 2005 16:11
|
|
|
To poczytaj Lancer wcześniej - już dawno padła odpowiedź a to co Ty podajesz dotyczy dosyć specyficznych centralek z kompem - reszta ma potencjometr do ustawiania progu przełączania. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
GrzesPi [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Kwi 2005|, 2005 11:00
|
|
|
Nawiąże do mojej pierwszej wypowiedzi:
Jak ustawić moment przęłączania benzyna/gaz ? Chodzi o to, że na centralce w kabinie jest trzy pozycje przełącznika - benzyna, benzyna/gaz, gaz. W pozycji benzyna/gaz auto po odpaleniu (na benzynie) i zebraniu odpowiednich obrotów (jakich?) powinno automatycznie przełączyć się na gaz. I tu jest problem, moje przłącza się na gaz już w momencie kręcenia rozrusznikiem ! Instalacja to prosta ZAVOLI bez kompa.
W odpowiedziach jest aby moment przełączenia ustawić potencjometrem przy sterowniku (sterownik STAG2-W). Niestety nie przynosi to żadnych efektów. Obracanie tym potencjometrem nic nie zmienia. Bęzyna przełącza sie na gaz już w momęcie kręcenia rozrusznikiem. Co może być uszkodzone - sterownik a może nie dochodzi jakaś informacja o obrotach do tegoż sterownika ? Proszę o sugestie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|