2 patenty na zmniejszenie apetytu na gaz |
Autor |
Wiadomość |
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Mar 2005|, 2005 13:57 2 patenty na zmniejszenie apetytu na gaz
|
|
|
Ostatnio spotkalem sie z posiadaczem Scorpio '86 2.0 OHC, ktoremu auto po miescie pali do 10l gazu a po trasie okolo 8l. Niesamowite ... bardzo zalezalo mi na spotkaniu z nim no i wreszcie znajomy zainaugurowal. Okazalo sie, ze jego recepta jest zmniejszenie odstepow na zaworach z 2,5 do 1.
Ponoc jezdzi tak juz od ponad roku i silnik ma wiekszy power i mniej pali.
Narazie chce poznac Wasza opinie a swoja droga trudno by chyba bylo o cos takiego w DOHC, bo zawory hydrauliczne ...
Drugi sposob, rownie ciekawy - wyczytalem na innej grupie (a pisze na wielu), ze dobrze jest utrudnic pobieranie powietrza silnikowi ... Ponoc dzieki temu rowniez zyskuje na mocy a mniej pali.
Co Wy na to?
P.S.
Ciekawostka jest to, ze inny moj znajomy, ktorego auto pali na prawde znikome ilosci paliwa twierdzi, ze nigdy (od 4 lat) nie wymienial filtra powietrza ... |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |19 Mar 2005|, 2005 14:05
|
|
|
jesli chodzi o filtr gazu to w starym scorpiaku- 2,0 ohac- mialem 2/3 powierzchni filtra powietrza przykryte dykta- siakos silnik lepiej pracowal ale nie zdazylem sprawdzic czy cosik w ilosci spalania sie zmniejszylo |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
remi [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Mar 2005|, 2005 19:10
|
|
|
kevin co rozumiesz przez pojecie lepiej chodził i czy miałes ohc efi? jesli tak to czy miałes problemy z obrotami Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Mar 2005|, 2005 23:23
|
|
|
ludziska cuda wygadajują o spalaniu gazu a jakos ciagle zapominaja dodac ile im ciągnie beni/100km (bo mi ciagnie 16-18 litrow gaziku na 100 km w miescie, jazdy po 2 do 4 km i to spalanie zimowe ale beznyny jakies 1,5 litra na... 1000 km jemu pewnie 4 na 100), ciekawe w jakim stanie mial gniazda zaworowe, nie to po ford wymyslil taki odstep a nie inny zeby takie zmiany mialy sens. (moze mechanikiem nie jestem i taka zmiana cos moze dac ale nie taka roznice w spalaniu a z pewnoscia dlugo mu gniazda zaw. nie pociagną na gazie przy takich parametrach)
a w trasie moj ohac prze delikatnym traktowaniu zejdzie ponizej 8.5 litra, a luzy zaworowe mam ustawione tak jak trzeba a nawet na wydechowym odrobione wiecej. ( podobno tak dobrze zrobic)
Ci co maja/mieli ohace wiedza cos o trwalosci walków rozrzadu. Jak sie maja takie eksperymenty do trwalosci chyba nie trzeba dodawac. a gwarantuje ze nowy walek z prawidlowa regulacja da wiecej niz stary z ciasniej ustawionymi luzami.
qrde niech mi ktos wreszcie lopatologicznie wytlumaczy co da przysloniecie filtra powietrza i jakim cudem auto ma byc szybsze nie mowiac o mniejszym spalaniu.
ogólnie pachnie mi to "taaaaaaką rybą" |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 05:12
|
|
|
ja jak się kiedyś bardzo męczyłem to moje V6 zeszło do niecałego 10/100 - trasa Brno - Kraków - ale to była dla mnie męczarnia - to auto nie jest stworzone do ślamarzenia na drodze. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 10:07
|
|
|
dokładnie, zreszta jak spali dwa litry wiecej na 100 km to sie straci 3.50zl? o czym my tu mowimy a te dwa litry o ilez wiecej przyjemnosci z jazdy |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 11:48
|
|
|
Tak jak pisales wydaje mi sie ze mniejszenie odstepu na zaworach bedzie przyczyna ich wypalania (zwlaszcza na gazie ktory ma wyzsza temperature spalania) |
|
|
|
|
sierars1 [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 12:17
|
|
|
Jak się czyta takie tematy to aż zal się niektórych robi benzyna za droga gaz im za drogi to sprzedajcie samochody bo jak na razie nic mi nie wiadomo aby samochody mniały zamiar jeżdzić na powietrze a i to też na pewno będzie kosztowne
Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH |
|
|
|
|
borey [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 19:05
|
|
|
Z tego co zaobserwowałem u siebie to zmniejszenie dostępu powietrza powoduje że auto faktycznie ma większy power ale oczywiście kosztem spalania, spalanie oczywiście rośnie i to czasami w zastraszającym tempie. W starym scorpionie zassało mi kiedyś szmate do filtra powietrza i zatkało całkiem dopływ powietrza, auto zaczęło jeżdzić jak szalone ale jak się póżniej okazało spaliło 25 l/100. W obecnym jeśli nie wymienie filtra co 10 tyś km to spalanie rośnie o jakieś 2l na 100km. |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 19:20
|
|
|
W poscie Boreya jest chyba czesciowa odpowiedz dla tych ktorym pali duzo gazu. Wiekszosci gazownikow nie umiejac sobie poradzic z problemem wklada rozne szmaty, gabki do filtra. Wowczas autko faktycznie lepiej pomyka, ale dzieje sie tak kosztem spalania. |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
mirage [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 20:35
|
|
|
He, czyli przeplyw powietrza w nie powinien byc niczym tamowany co najwyzej brudnym filtrem?:)
Bo u mnie na wlocie powietrza z filtra do rezonatora (chyba tak sie nazywa to pudlo za filtrem powietrza w DOHC) jest kawal gumy przyszpilony srubka. Zaslania prawie cala dziure do rezonatora, nigdy mnie to nie zastanawialo do czego to sluzy bo wyglada jakby bylo tam zawsze, ale pierwszy raz zajrzalem tam dopiero po zagazowniu samochodu.
hihi a Skorpion pali mi 17l/100km po miescie.
Zaraz odkrece to dziwadlo i zobacze co bedzie:) |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 20:56
|
|
|
Ja mam zamontowana jakas dziwaczna zweżke ktora tez musze wyciepac i zobacze co sie bedzie dzialo |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 21:12
|
|
|
Te zwezki maja pewien cel. Czesto gesto nie da sie ustawic poprawnie mieszanki (jest za uboga). Zeby ustawic proporcje, trzeba wlasnie zwezke zrobic, zeby w ogole mozna bylo mieszanke ustawic. Gazownicy ktorzy robia regulacje na ucho to najgorsi partacze |
|
|
|
|
danyy90 [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 21:17
|
|
|
pewnie jak wymontujecie zwężki to będzie problem z ustawieniem obrotów
może gasnąć po porzełączeniu na gaz lub mieć bardzo niskie i niestabilne wolne
przynajmniej tak było u mnie jak mi zakładali gaz (przed włożeniem zawężki |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 21:20
|
|
|
I dlatego wlasnie po to ona tam jest, hehe. |
|
|
|
|
|