eec-IV code reader |
Autor |
Wiadomość |
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |7 Sty 2009|, 2009 19:33 eec-IV code reader
|
|
|
Zimno na dworze, więc sodbie podłubałem w domku Zaczęło się od zabrania bracholowi wtyczki OBD II, bo i tak by z niej nic nie zrobił. Było to wczesnym popołudniem. Jak już ją miałem w pokoju, to nie mogłem się jej oprzeć Odwiedziłem stronkę http://www.fordscorpio.co.uk/star.htm i napatrzyłem się na pudełeczko z diodką i pstryczkiem. Stwierdziłem że sobie zrobie. Znalazłem w szmergałach pstryczek, diodkę, odpaliłem lutownicę i jazda W międzyczasie do główki przyszedł pomysł, coby trochę zbajerować ten mini-testerek. Wyprowadziłem z wtyczki kabelek który zakończyłem standardową 3-pinową wtyczką pasującą do gniazda diagnostyki jakie siędzi w większości starszych modeli forda. I wyszło takie coś:
Wymyśliłem sobie, że w słoneczne dni diodka jest słabo widoczna, więc w środku wtyczki umieściłem również brzęczyk. Dzięki temu mruga i warczy Przetestowałem przed chwilą swojego wielorybka. Nawet działa Brzęczyk okazał się być dobrym rozwiązaniem, bo brzęczy wtedy kiedy trzeba, a kiedy diodka się żarzy (szmer zamiast informacji) to brzęczyk milczy. Teraz dorobię sobie przejściówkę do USA i koniec z plątaniem kabelków i szukaniem żaróweczek za każdym razem |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
Ostatnio zmieniony przez Mysza |7 Sty 2009|, 2009 19:58, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |7 Sty 2009|, 2009 20:12
|
|
|
Mała rzecz, a cieszy Fajne toto. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Sty 2009|, 2009 00:31
|
|
|
wypas. Zacznij seryjną produkcję, napewno będą chętni. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |8 Sty 2009|, 2009 00:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |8 Sty 2009|, 2009 08:41
|
|
|
Toż graty do tego z 40,- by kosztowały. Nie wiem czy by ktoś dal z 66,6 |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
kondzio508
Auto: Passat b7 12r. 1,6 TDI
Wiek: 32 Dołączył: 02 Lut 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |8 Sty 2009|, 2009 10:08
|
|
|
Mysza, ja bym z chęcią zakupił tylko na wiosnę bo narazie mi nie potrzebne a to mk1 i mk2 zdiagnozuje ? bo z tego co zrozumiałem to tak ? |
_________________ Passat b7 2012 1,6 TDI .
Touran 2004 1,6 FSI . |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Sty 2009|, 2009 10:18
|
|
|
zdjagnozuje |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Sty 2009|, 2009 22:29
|
|
|
kondzio508 napisał/a: | a to mk1 i mk2 zdiagnozuje | no przede wszystkim właśnie te. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
piotrf [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Kwi 2009|, 2009 15:42
|
|
|
Panowie a może zróbmy interfejs do notebooka. Ogólna idea wymaga użycia wtyczki mikrofonu - każdy ma i proste w adaptacji ... wystarczy na koniec zliczyć impulsy dźwiękowe A teraz chce guinness'a |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |6 Cze 2009|, 2009 22:08
|
|
|
mikrofon? No softowo przy mega zaparciu można. Ja proponuje napisac progsa, co obsluży np. dwa COMy (na pcmcia lub USB) na wzór Visa Euroscan.
W Scorpio błyski są takie, że diodą można przeczytać. Kupiłem niedawno Euroscana by w Uno przeczytać błędy. Generalnie robi się to tak samo, jak w Scorpio tyle, że kody są błyskane tak szybko, że nie sposób to zliczyć.
Z moim MSI Wind na XP Visa nie bangla problem znany raczej wszystkim. Visa kopci tylko pod DOSem na kompie z dwoma prawdziwymi COMami.
Ciekawostka: wg opisu jednego z użytkowników elektroda.pl udało mi się skonfigurować DosBox`a z USB/COM x2, jednak mój lapek jest za słaby na konwesję XP->DOS na żywo (zmula okrónie) i dlatego nie jest mozliwa komunikacja z ECU. Zanim lapek sie ogranie, troche mija i: Check power supply.
Na szczęscie mialem w piwnicy stacjonara PIII 450 z dwoma COM, instalnąłem DOSa i interface poszedl aż miło. Pociągnąłem przedłużaczem ogrodowym z domu na parking dwa przewody: minus i linię odbioru (nie pamiętam K czy L). No i sukces, komp nawiązał komunikację z ECU w UNO. Nie było błędów. Na zapalonym silniku program pokazywał stan TPSa (open/close) oraz wtryskiwacza (supply/no supply).
Teraz jestem na etapie poszulkiwań lapka z dwoma COM. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Cze 2009|, 2009 23:13
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | Teraz jestem na etapie poszulkiwań lapka z dwoma COM. | to chyba jakieś 486 jeszcze |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |7 Cze 2009|, 2009 11:07
|
|
|
Spokojnie HP na Athlonie XP miałem z COM-em , zresztą niezbędny mi do pracy port . Teraz tylko pakują te zakichane USB a konwertery USB > COM to losowo działają . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |7 Cze 2009|, 2009 18:59
|
|
|
ciekawe czy napisanie sterownika dla konwertera USB->COM pod DOSa rozwiązałoby sprawę w przypadku euroscana. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Cze 2009|, 2009 21:59
|
|
|
takie konkretne konwertery na PCMCIA to zazwyczaj działają - tylko cena nieco powala, więc da się. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |7 Cze 2009|, 2009 22:37
|
|
|
PCIMCIA tak . I tylko je używam . USB i PCIMCIE pod dosem nie kumają . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Cze 2009|, 2009 22:38
|
|
|
no właśnie że PCMCIA tak. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|