$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - zawieszenie tyl
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zawieszenie tyl
Autor Wiadomość
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |14 Mar 2005|, 2005 09:04   zawieszenie tyl

witam- przymierzam sie do wymiany sprezyn tylnych- jak sie do tego zabrac ?? czy po zwolnieniu amortyzatora duzo brakuje sprezynie aby ja wyciagnac ?? czy trzeba caly tylny wachacz odpinac ?? ile poniesie sie auto gdybym sama podkladke miedzy sprezyny wkrecil ??

pozdrawiam
Kevin Xy (2.9 12V, 90)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Mar 2005|, 2005 10:41   

Można też delikatnie mocowanie wieszaka mostu popuścić - wtedy bez rury wyjmiesz - a raczej samo wypadnie :) Speedo - podniesie się podniesie :) U mnie z racji na totalnei wyje.... sprężyny mam trzy wplecione w każda - gdyby nie to bym szurał po asfalcie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Mar 2005|, 2005 10:57   

U mnie jak bym wyjął to by się cytryna ze scorpio zrobiła - może nei az tak tragicznie ale podniósłsię nieco no i przede wszystkim pod obciążeniem nie wadzi o drogę :) Tylko, że inaczej sie jednak zachowuje na nierównościach.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |14 Mar 2005|, 2005 11:38   

a co byloby lepiej- wstawic sprezyny od mercedesa beczki czy w stare sprezyny pakowac podkladki z gory, dolu oraz w srodek ?? co waszym zdaniem lepiej wyjdzie ??
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Mar 2005|, 2005 11:44   

Jeżeli od merola pasują bez problema i masz je w dobrym stanie to załóż zamiast podkładek - one skracają skok sprężyny i zawieszka nie pracuje w pełnym zakresie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |29 Mar 2005|, 2005 23:19   

nio i lipa- po odkreceniu amortyzatora do wyjecia sprezyny brakuje dosc duzo- tak na oko to aby miec mozliwosci na wyjecie i wlozenie sprezyny brakuje okolo 10 cm !! wahacz dalej nie pojdzie bo temat poloski jet zamkniety i zarazem gietki przewod hamulcowy miedzy buda a wahaczem !! miejsca jet tyle za mozna zapomniec o zastosowaniu sprezyn !! co z tym tematem dalej ??
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |29 Mar 2005|, 2005 23:28   

te 10 cm jet na wage wykrecenia polosi lub rozlaczenia ukladu zasilania plynem hamulcowym tylnego zacisku- ot problem ! tam jedynie co przy pomocy samej rury osiagne to max 2 cm !! dalej nie jet to mozliwe fizycznie !
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: |29 Mar 2005|, 2005 23:38   

Jedyne wyjście to użycie ściskaczy do sprężyn takich jakich używa się do rozbierania mc personów.Może spróbuj gdzieś załatwić coś takiego.
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |29 Mar 2005|, 2005 23:44   

ladnie takie wlasnie sciagacze mam- do rozbierania kolumn !! i wlasnie takich nie wrzucisz na tyl azy sprezynki wyciagnac !! natomiast nie mam kombi, chyba ze zmienila sie interpretacja linii nadwozia !! jetem qrwiony bo jak mi koles jeszcze oponki wywazyl to gowno tlucze !! ciezki i gowniany dzien ale temat sprezyn wylozyl go w calosci !! nie wiem jak sie do tego dobrac ?? czy ostatecznym wyjsciem jet rozlaczenie wydechi, ukladu hamulcowego i wachacza na dwoch polosiach i amortyzator ?? bo jesli tak to chyba moje umiejetnosci nie wystarcza na taka zabawe ...
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 09:43   

no właśnie ostatnio u Hryniaka ZbyszekWW miał zamiar wymienić sprężyny z tyłu i też mieli ten sam problem - w kombisi jest no problem - odkręca sie amora i spręzyna sama wypada praktycznie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 13:42   

Wymiana sprężyn:
autko do góry
odkręć amorki, rozepnij tylni stabilizator
za dyfer podnieś do góry dość wysoko
boszka lub brzeszczotem przetnij mocowanie przewodu hamulcowego
popuść belkę od nadwozia, stań na wachacz, wyciągnij spręzyne
Całość złóż w odwrotnej kolejności.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 14:31   

o jakiej belce mówisz Kuba ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 15:14   

Belka - ta rura do której przykręcone są wachacze z tyłu.
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 16:51   

czyli temat generalnie sprowadza sie do odkrecenia tylengo zawieszenia- czyli nalezy wywalic dziabko belke ?? a jak z wydechem ?? czy sie tam zmieszcze czy trzeba wydech demontowac ?? jak dam dyfer go gory to mi bedzie wahacze na poloskach trzymac !!
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |31 Mar 2005|, 2005 21:55   

Witam
Czy ktos slyszal cos o sprezynach dedykowanych do wersji TAXI na niemiecki rynek?? te bezowy furki okazuje sie maja mocniejsza zawieche z tylu.. wiem to od woja ktory wiele lat na taxi jezdzil i sam swego czasu zakupil za namowa niemca w niemczech oczywiscie do swojej bmw5 takie wynalazki.. od normalnych roznily sie tylko gruboscia..
pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group