|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
problem z centralnym |
Autor |
Wiadomość |
bobi [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Mar 2005|, 2005 13:29 problem z centralnym
|
|
|
mam mały problem ze sterowanie centralnym z alarmu. po podłączeniu centralnego do centralki alarmu, oczywiście przez przekaźniki niby działa, ale bardzo często po otwarciu lub zamknięciu z pilota odbija w drugą stonę i znowu zamyka sie lub otwiera. najdziwniejsze, że nie ma reguły kiedy to wystepuje. jedyny kłopot to to, że muszę nasłuchiwać i przekręcic dodatkowo kluczykiem. może ktoś wie co sie dzieje, może jakiś schemacik . ja się na alarmach nie znam, ale koleś, który to montował, kiedyś to robił przez kilka lat ale nie wyklucza, że coś zrobił nie tak bo z fordami nie miał doświadczenia |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Mar 2005|, 2005 17:30
|
|
|
napisz ktorego masz Scorpiaka.
Ja u siebie miewam tak bardzo zadko i to raczej przy ponownym podlaczaniu akumulatora - jak sobie przypomne kiedy dokladnie to napisze. |
|
|
|
|
fructon [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Mar 2005|, 2005 18:30
|
|
|
czesto dzieje sie tak bo alarm ma za krotki czas wyzwalania centralnego do scorpiakow bardziej pasuja alarmy z ustawianym czasem wyzwalania np.4 sekundy niestety zamek centralny w scorpio dziala na zupelnie innych zasadach jak w innych autach minus jest na stale podlaczony do silnika silownika a sterowanie odbywa sie przez zmiane + przy krotkim czasie impulsu z alarmu zebatka sterujaca w silowniku nie zdazy zamknac odpowiednich stykow i dlatego czasem glupieje |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |11 Mar 2005|, 2005 21:58
|
|
|
Tak jak pisze fructon: ja u siebie, jak łączyłem zdalne sterowanie z centralem, musiałem wykombinować jakieś układy opóźniające. Nie pamiętam jakie, ale pamiętam, jak to działało. W momencie, gdy np. z pilota kazałeś się zamknąć, to sygnał do centrala nie był ciągły, ani krótki (różne wersje zdalnego sterowania), lecz trwał ok. 4s. Jak się wszystko pozamykało, sygnał był wyłączany. Z otwieraniem to samo.
Chodzi o to, żeby styki w siłownikach zdążyły się przełączyć. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
bobi [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 12:06
|
|
|
dzięki za informacje. też tak sobie kombinowałem, że w czasie jest problem. jakby sie komuś coś przypomniało jak z tego wybrnąć bez wymiany alarmu to b. prosze o info |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |26 Mar 2005|, 2005 10:02
|
|
|
Wygrzebałem w archwaliach schemacik, na podstawie którego kilka lat temu wciąłem się zdalnym sterowaniem w centralny. Nie jest to myśl techniczna "górnych lotów", ale była wtedy potrzeba chwili i tyle trwała konstrukcja i zmontowanie układziku na kawałku płytki uniwersalnej (tłumaczę się, bo konstrukcja jest niegodna mojej profesji). Miało być "na razie", ale działalo bez zarzutów i tak zostało. Później przekładałem to do kolejnych scorpionów. Zamontowałem to pod kokpitem po prawej stronie, przy module kontroli deski rozdzielczej, a wcinkę w kable zrobiłem gdzieś w okolicach prawego słupka.
Nie mam jak wstawić tego skomplikowanego schematu, więc zapraszam na konto mailowe: fordscorpioteam@o2.pl - hasło: scorpio
Dla mniej wprawionych kolegów: należy wejść na www.o2.pl i zalogować się do poczty jako: fordscorpioteam hasłem: scorpio. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |26 Mar 2005|, 2005 12:07
|
|
|
nie analizowalem od str technicznej schemaciku, ale postaram sie go w swieta przerysowac, oraz wrzucic na stronke. zapodam cie do weryfikacji ok? |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |26 Mar 2005|, 2005 15:41
|
|
|
Straszne prostactwo, ale na 100% działa. Jak będzie czas, to jeszcze pogrzebię w schematach, w które kolory wpiąć "O" i "Z".
P.S. Podane wcześniej konto na tlenie może służyć potrzebom grupy. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
BC_Leszcz [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Kwi 2005|, 2005 23:32
|
|
|
Pytałem juz parę razy ale ponowię pytanie w tym wątku: czy ktoś wie gdzie i jak trzeba się wpiąć aby w przejściówce uruchomić podwójne ryglowanie drzwi? Analizowałem sygnały przy podwójnym ryglowaniu i do niczego nie doszedłem.
Przy okazji: czy podwójne ryglowanie z kluczyka działa tylko od strony kierowcy, czy też powinno działać od strony pasażera? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Kwi 2005|, 2005 12:58
|
|
|
fructon cos pisał na ten temat - jakieś opóźnienie trzeba dorobić |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |