$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - obrotomierz - za niskie wskazania
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
obrotomierz - za niskie wskazania
Autor Wiadomość
Matth
[Usunięty]

  Wysłany: |19 Cze 2004|, 2004 21:11   obrotomierz - za niskie wskazania

Mam taki problem z moim obrotomierzem, ze zwykle nie chodzi, ale jak dobrze deszczyk popada i sie wilgotno zrobi to zaczyna zyc i dziala bez problemu a w miare ogrzewania silnika coraz gorzej z nim zaczyna sie zacinac, zawieszczac na 2tys itp. nie wiem co z tym fatnem zrobic bo to chyba nie jest wina samego urzadzenia bo ogladfalem i calkiem calkiem mechanizm nic nie wskazuje na zepsucie tym bardziej ze jak juz dziala to dobrze a gdyby byl zepsuty to nawet po deszczu by nie zyl... Cy to moze byc czujnik obrotow?? Gdzie on sie znajduje i jak go sparawdzic??
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |19 Cze 2004|, 2004 21:23   

a i jescze jedna sprawa: jak uporac sie z trzeszczeniem tej smiesznej ramki od wskaznikow z najtanszego plastiku na swiecie;)....??
 
 
Jason 
Member 099



Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Maj 2004
Skąd: Gt Harwood
Wysłany: |20 Cze 2004|, 2004 01:16   

U mnie niestety wystepuja podobne objawy, ale na szczescie bardzo, bardzo rzadko. Nie wiem od czego to zalezy, ale czasem jest tak ze rano obrotomierz pokazuje 300obr/min a silnik chodzi normalnie. Wystarczy ze dodam mu gazu i wszystko wraca do normy. Ale tak jak mowilem sa to sporadyczne przypadki i czesciej wystepuja jednak zima.
POZDRAWIAM
_________________
ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Cze 2004|, 2004 20:08   

Hehe to ja mam dopiero śmieszny problem z obrotomierzem. Niby działa non-stop ale najwięcej to 2800 obr/min pokazuje i za cholere nie wiem co mu jest :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
COSSY
[Usunięty]

Wysłany: |20 Cze 2004|, 2004 20:55   

Jak wiadomo np. podczas naprawy nie wolno obrotomierza klasc do gory nogami. Znajduje sie w nim ciecz silikonowa, ktora moze wyplynac. Kto wie, moze podczas eksploatacji cos wycieklo i obrotomierz juz nie chce dzialac?
 
 
hryniak
[Usunięty]

Wysłany: |20 Cze 2004|, 2004 22:35   

a co do ramki z najtańszego plastiku :-)
Moja też mnie trzeszczeniem wkurzała ale odkręciłem pooglądałem, przetarłem z kurzu i zakręciłem odkłądając wykonanie i założenie wytłumienia z gumy na łączeniach na później i.... przestała trzeszczeć ! Może Twoja rameczka też domaga się pieszczot ?
 
 
Adam
[Usunięty]

Wysłany: |21 Cze 2004|, 2004 11:12   

Podobny problem mialem w Sierrce tyle ze on zaczynal dzialac jak sie rozgrzal np jak swiecily sie swiatla (zaroweczki od podswietlenia) go ogrzewaly i zaczynal dzialac. dalem do elektronika znalazl jakas diode walnieta i zimny lut. I potem bylo OK
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Cze 2004|, 2004 11:22   

No właśnie już gdzieś słyszałem o tej pr-ce. Chyba muszę wyjąć zegary i pokrętolić. Tylko jak to później zestroić ze stanem faktycznym obrotów :D Może jest jakieś napięcie wzorcowe albo coś podobnego względem czego należy zmierzyć...
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Cze 2004|, 2004 14:19   

W sumie racja. Ale pamiętam jeszcze z technikum takie fajne urządzonko do pomiarów obrotów silnika mieliśmy. Przykładało się do osi silnika taki gumowy element ( niby sprzęgło ) i na wyświetlaczu pokazywało obroty.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
seru123
[Usunięty]

Wysłany: |21 Cze 2004|, 2004 16:28   

Jak sie zacina to pewnie wzkazowka za bardzo docisnieta ....jak jest nawet troszeczke krzywa oska to bedzie w pewnych momentach ocierac o tarcze....

Co do 1/2 wskazan to jest tak jak jush pisali koledzy ...winna jest podkówka a dokladniej stykologia slizgacza na sciezce ....wystarczy polac kontaktem i poruszac....oczywiscie dobrze by bylo pozniej wyskalowac :-)))

ja podlaczylem do generatora prostokatnego ...ale tak sobie mysle ze skoro komp utrzymuje wolne obroty tam gdzie trzeba to mazna podlaczyc obrotomierz i skrecic na wolne obroty

pzdr
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Cze 2004|, 2004 08:18   

Hehe u mnie jak narazie wolne obroty ( wg. obrotomierza ) to jakies 300 - 400 obr/min :D Rozkręcę, poreguluję i zdam relację z wyników :D .
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |22 Cze 2004|, 2004 08:25   

Jest jakies ograniczenie wskazowki w obrotomierzu ? Bo u mnie lezy bezwladnie poza skala i nawet sie nie odezwie :( Da rade cos z nim zrobic czy to juz trup i tylko wymiana ? I jaki jest koszt uzywki ?
 
 
 
seru123
[Usunięty]

Wysłany: |22 Cze 2004|, 2004 15:15   

Wskazowka zawieszona jest sprezyscie ...jezeli lezy na koncu skali to zn ze sie pewnie na osce pshekrecila......rozbierz tablice (plexe) i ustaw jak nalezy :_))
pzdr
 
 
marow
[Usunięty]

Wysłany: |22 Cze 2004|, 2004 23:52   

Widzę że nie tylko ja mam problem z obrotomierzem :)))))) u mnie też raz działa a raz nie (tzn.sporadycznie działa). od walenia piąchą w górę deski żeby zadziałał :)))) sypią się żerówecxzki i połowe deski nie świeci:((( A no i prędkościomierz wskazuje góra do 90km/h :))) więc jak nawet jadę ze 150 to na budziku zawsze prędkość bezpieczna:))) Jeżdże tak z rok czasu ale jak teraz temat ruszył to może ktosik ma w Białymstoku lub Warszawie i okolice zbędne zegary,które mógłbym za kaskę oczywiście rozsądną:)) wyszarpnąć??? rok "88 2.0 ohc ze świecącymi otwartymi drzwiami,uszkodzonym światłem itp.????

2.0 ohc+lpg "88
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |23 Cze 2004|, 2004 07:19   

Witam
Panowie dokładnie taki temat przerabiałem w swoiom obrotomierzu raz działał a raz nie. Tam gdzie pracuję jest dział elektroników dałem im to sprawdzili wszystko od a do z od pomiarów instalacji aż do samego zegara. Wina leży po układzie scalonym który jest wlutowany w płytkę przy obrotościomierzu, jedno jest pewne tego układu nie idzie dostać :(

Pozdrawiam
Irek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group