|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
BLOS 2,9 V6 12v |
Autor |
Wiadomość |
Vaux
FSTMember073
Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Mar 2005 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |9 Lis 2009|, 2009 20:17
|
|
|
No cóż...dobry parownik przy blosie to podstawa...jak kiepścizna to będzie właśnie sporo palił i się dusił na wysokich obrotach... |
_________________ V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |10 Lis 2009|, 2009 11:33
|
|
|
blos jest do odmulenia silnika ze zwężek jakimi są miksery. Odmulenie występuje zarówno dla beny jak i gazu. Często niestety ( albo i stety ) jest tak, że jak się auto odmuli to się i częściej go depta bo fajniej jeździ no a nie ma się co czarować, moc się z powietrza nie bierze. Deptamy to i spalamy więcej. Ja jak założyłem pierwszy raz blosa to auto zaczęło palić więcej ( gazu oraz opon ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
--Marcin--
603-773-876
Auto: nr.1 '89 2.9 12v ASB Lift Ghia - BLOS
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 18 Cze 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |10 Lis 2009|, 2009 12:30
|
|
|
Struna napisał/a: | Często niestety ( albo i stety ) jest tak, że jak się auto odmuli to się i częściej go depta bo fajniej jeździ no a nie ma się co czarować, moc się z powietrza nie bierze. Deptamy to i spalamy więcej. Ja jak założyłem pierwszy raz blosa to auto zaczęło palić więcej ( gazu oraz opon ) |
To prawda, aktualnie 18l / 100 ale jeszcze dochodzą korki w których dłuuuugo się stoi ostatnio, tu remont, tam zwężenie, a to buspas - no ale to wszystko po to żeby było lepiej |
_________________ Było: Malunczini 126p, Sierra Coupe 1,8 CVH
Jest: nr 1 od 10 lat, nr 2-2.9 MSB, nr 3-2.4 MSB, nr 4-2.9 MSB, nr 5-2,3 DOHC 16V >= 4 x V6 + R4 =< |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |10 Lis 2009|, 2009 12:34
|
|
|
ale i tak uważam że warto było do 12V6 zapakować blosa. Na mikserach z nominalnej mocy zostało poniżej 100 koni a na blosie było ponad 120, co przy stanie silnika jaki miałem w pierwszym scorpio i tak uważam za niezły wynik Inna sprawa że i tak większość scorpio już dawno pogubiła sporo kucyków wraz z wiekiem. Może dlatego lepiej nie wiedzieć jak mało tego zostało |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
--Marcin--
603-773-876
Auto: nr.1 '89 2.9 12v ASB Lift Ghia - BLOS
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 18 Cze 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |16 Lis 2009|, 2009 09:39
|
|
|
Struna napisał/a: | ale i tak uważam że warto było do 12V6 zapakować blosa |
Po roku użytkowania też dochodzę do takiego wniosku |
_________________ Było: Malunczini 126p, Sierra Coupe 1,8 CVH
Jest: nr 1 od 10 lat, nr 2-2.9 MSB, nr 3-2.4 MSB, nr 4-2.9 MSB, nr 5-2,3 DOHC 16V >= 4 x V6 + R4 =< |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Lis 2009|, 2009 11:01
|
|
|
warto warto aczkolwiek moj po 50kkm zaczyna sie nadawac do regeneracji |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |16 Lis 2009|, 2009 11:06
|
|
|
moj po 80kkm (4lata) sprawdza sie dalej |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Lis 2009|, 2009 11:06
|
|
|
moj sie zaczal rozpadac |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Lis 2009|, 2009 12:28
|
|
|
marcys napisał/a: | moj sie zaczal rozpadac | w jakim sensie ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Lis 2009|, 2009 13:12
|
|
|
zawsze toto rozbieram z "nabożną czcią" natomiast dziwnie sie zacząl zachowywac ostatnio - wyziagam slita ...a tu element "M" wcielo
druga sprawa - zajechalo mi swierzą kapuchą spod maski ostatnio - chwytam obrotowe kolano doprowadzające gaz do blosa - i zostalo mi w rekach. Reszta ok czyli membrana, slit, sprzezyna, przepustnica mimo przebiegu sa ok. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Lis 2009|, 2009 13:58
|
|
|
o żesz, no to ciekawe. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
--Marcin--
603-773-876
Auto: nr.1 '89 2.9 12v ASB Lift Ghia - BLOS
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 18 Cze 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |16 Lis 2009|, 2009 18:40
|
|
|
marcys napisał/a: | chwytam obrotowe kolano doprowadzające gaz do blosa - i zostalo mi w rekach |
pierwszy raz jak zdejmowałem rurę od parownika do kolanko to też kolanko wyjąłem z blosa, trzeba uważać przy tej operacji.
Kolanko blosa jest zabezpieczone sprężystym pierścieniem z drutu, (podobnie jak półośki w maluchu na końcu przy przegubach - i to i to włoskie ) |
_________________ Było: Malunczini 126p, Sierra Coupe 1,8 CVH
Jest: nr 1 od 10 lat, nr 2-2.9 MSB, nr 3-2.4 MSB, nr 4-2.9 MSB, nr 5-2,3 DOHC 16V >= 4 x V6 + R4 =< |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Lis 2009|, 2009 09:04
|
|
|
--Marcin-- napisał/a: | i to i to włoskie ) |
i to i to badziew- "macalem" w niedziele kilka blosów - w kazdym troche inny luz na tym kolanku - generalnie polecam tym nie krecic bez potrzeby a u siebie wymienie oring na nowy. |
|
|
|
|
KubusWariat
Auto: Scorpio Cossi, '93, srebrna hbta :D
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2005 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |19 Mar 2011|, 2011 23:40 Re: BLOS 2,9 V6 12v
|
|
|
--Marcin-- napisał/a: | jak na zdjęciach 4,5,6... |
Marcin gdzie dostanę taki trójnik??? |
_________________ cosworth BOA |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |19 Mar 2011|, 2011 23:56
|
|
|
U Mariusza Kunickiego. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |