$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - BLOS 2,9 V6 12v
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BLOS 2,9 V6 12v
Autor Wiadomość
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |26 Lut 2009|, 2009 16:11   

Podepnę się do tematu.
Właśnie zakupiłem 2,9 z blosem i jest on założony bardzo blisko puszki filtra (z Cossa), dalej jest rura o długości około 25 cm, następnie trójnik i przepustnice.
Nie wiem czy to jest właściwy sposób instalacji bo oglądając zdjęcia widzę że wiekszość ma blos założony bliżej przepustnic i trójnika a nie puszki filtra ?
Dodam jeszcze że jara mi w mieście (małym z jednymi światłami i bez korków) 25/100 przy jeździe max. emeryckiej a więc coś jest nie tak a temat LPG i blosa dopiero zaczynam zgłębiać :twisted:
Jak tak dalej pójdzie to kupię jednak silnik do DOHC-a :027:
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |26 Lut 2009|, 2009 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lut 2009|, 2009 16:51   

wyreguluj toto.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |26 Lut 2009|, 2009 17:03   

Struna napisał/a:
wyreguluj toto.


To na pewno muszę zrobić, a jeżeli chodzi o pierwszą część mojego pytania?
Odnośnie umiejscowienia blosa.
Wie ktoś czy to ma znaczenie ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lut 2009|, 2009 17:06   

znaczenie ma takie, że jakby czasem chciało strzelic to masz o wiele więcej nagromadzonego gazu. A tak poza tym to w zasadzie może powodować lepsze wymieszanie się gazu z powietrzem, z drugiej zaś strony może być powodem lekkiego "opóźnienia" w reakcji na pedał przyśpieszenia.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |26 Lut 2009|, 2009 20:34   

Struna napisał/a:
, z drugiej zaś strony może być powodem lekkiego "opóźnienia" w reakcji na pedał przyśpieszenia
- powiedział bym że to dość odczuwalne jest
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |26 Lut 2009|, 2009 20:37   

pepicosi napisał/a:
powiedział bym że to dość odczuwalne jest
no to zalezy od silnika i warunków podciśnienia jakie wytwarza. Za blisko przepustnic tez nie jest dobrze, bo się słabo miesza.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |26 Lut 2009|, 2009 23:12   

Struna napisał/a:
Za blisko przepustnic tez nie jest dobrze, bo się słabo miesza.


Mozna by "turbinkę Kowalskiego" zastosować dla lepszego efektu w gumowych rurach ;)
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |27 Lut 2009|, 2009 07:20   

I magnetyzer, nie zapominaj o magnetyzerze! :P
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Lut 2009|, 2009 13:15   

noooo, to napewno poukłada dobrze gaz i bedzie rakieta :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Mar_p
[Usunięty]

Wysłany: |6 Lip 2009|, 2009 09:21   

Witam
Właśnie mam w planach zablosować 2.9 12V i zamierzam zastosować końcówkę wydechu jako trójnik. Zastanawiam się czy średnica 60mm od strony blosa i 2 x 50 mm od strony przepustnic, czy to nie za mało:
http://www.allegro.pl/ite...rom_tuning.html
W tej chwili nie widzę nic większego na allegro.
Czy zastosować właśnie taką końcówkę, czy lepiej poszukać czegoś lepszego?

[ Dodano: |6 Lip 2009|, o 09:30 ]
Właściwie to doczytałem że wewn. srednica to jest 55 - od strony blosa. Chyba troche mało??
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |6 Lip 2009|, 2009 09:31   

bedzie dobra
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Lip 2009|, 2009 09:48   

Mar_p napisał/a:
czy to nie za mało:
aż za dość.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Mar_p
[Usunięty]

Wysłany: |6 Lip 2009|, 2009 09:54   

dzięki za rade, w takim razie zaraz zamawiam tą dwururkie :)

[ Dodano: |28 Lip 2009|, o 14:35 ]
Udało mi sie zablosować maszyne, byłem na regulacji na analizatorze gazownik był pod wrazeniem ze udało sie osiagnąc tak dobre parametry (nie panietam juz dokładnie wskazań), ale nadal żre chyba troche za sporo, miasto ponad 20 trasa 15-16.
Po tych pomiarach przykręciłem blosa o 1/4 obrotu i udało mi sie osiągnąć na trasie spalanie 14, ale to na maxa emerycka jazda była. Potem zmiejszyłem na blosie jeszcze skład mieszanki o 1/4 obrotu ale juz sie zrobił zbyt mulasty i spalanie juz nie spadło.
Aha gazownicy jeszcze stwierdzili ze parownik jest za słaby i na blosie sie szybko wychechła i zastanawiam sie czy to nie jest przyczyną dosc wysokiego spalania, a moze to norma w 2.9 12V ABS. Na samym redukrtorze nie widze zadnych napisów a w papierach od gazu jest wpisany reduktor STEFANELLI GEO.
 
 
niewczas2 
WJ33911



Auto: 2,9v6 24V MSB ghia sedan
Wiek: 44
Dołączył: 07 Gru 2008
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: |9 Lis 2009|, 2009 19:37   

a ile to pali z blosem??
_________________
518 254 647
jest
scorpio MKII 2.9 24v MSB
sierra 2.0DOHC asb
mondeo mkI 2.5v6 asb kombi
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |9 Lis 2009|, 2009 19:59   

niewczas2 napisał/a:
a ile to pali z blosem??
Tyle co nic .
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group