$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wąż układu chłodzenia - "nobel" dla projektanta!!!
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wąż układu chłodzenia - "nobel" dla projektanta!!!
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |13 Lip 2008|, 2008 18:10   Wąż układu chłodzenia - "nobel" dla projektanta!!!

Witam Panowie,
jak to w życiu bywa, los bywa ironiczny i tak - pękł mi wąż układu chłodzenia. I jak już wspomniałem, jak na ironię ten najgorzej dostępny. Nie żaden przy chłodnicy, nie żaden od powrotu, itd. ale taki którego w drodze z pewnością nie uda się naprawić :(
Otóż jeśli ktoś się orientuje w budowie silnika Cosworth`a to jest tam takie cudo jak wąż przechodzący przez głowicę! To znaczy od pompy na wale skręca i przechodząc przez prawą głowicę (patrząc od przodu auta) wchodzi w obudowę termostatu.
I nie mam nic przeciwko takiemu rozwiązaniu gdyby...ten odcinek w głowicy był w postaci rurki aluminiowej. Wówczas w przypadku awarii wymieniany były tylko odcinek od pompy do głowicy, a tak kaplica. Nawet bandażem do napraw nie można się w drodze poratować...
Wspomnę tylko, że aby to naprawić musiałem zdemontować kolektor dolotowy, cewkę zapłonową, przewody EGR i parę innych rzeczy. Przy okazji wyszło, że wolne obroty falują bo jest lewe powietrze pod kolektorem i rurce EGR :)
Nie wspomnę natomiast, że bez odpowiednich narzędzi odkręcenie opaski zaciskowej przy króćcu obudowy termostatu (zero miejsca) to ekwilibrystyka i trzeba mieć dużo samozaparcia i nerwów. Zdjąć jak zdjąć, ale jak to pójdzie z ponownym (wąż oczywiście na zamówienie...) montażem?
Czy wg was nie mogło to być rozwiązane tak jak wspomniałem w połowie tekstu lub też poprowadzone przewody na zewnątrz silnika? Jakie są wasze opinie?
Wg mnie jak w tytule - nobel :) Pozdrawiam!
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Ostatnio zmieniony przez jaroz |13 Lip 2008|, 2008 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |13 Lip 2008|, 2008 18:27   

Jak wstawisz nowy wąż to około 10 lat spokoju więc nie widzę potrzeby innej rzeźby . A z takimi pracami to nie ma rzeczy niemożliwych ( oczywiście nie na drodze ) .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |13 Lip 2008|, 2008 18:31   

gufer-posepny napisał/a:
Jak wstawisz nowy wąż to około 10 lat spokoju więc nie widzę potrzeby innej rzeźby . A z takimi pracami to nie ma rzeczy niemożliwych ( oczywiście nie na drodze ) .
Racja, ale rozwiązanie nietypowe wg mnie :) A rzeźba to już jest - fabryczna ;) Z montażem sobie poradzę, spoko, tylko w przypadku tym, wymaga to znacznie więcej pracy niż przy typowym aucie :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Orzel666
[Usunięty]

Wysłany: |13 Lip 2008|, 2008 18:39   

no ten waz to naprawde ciekawe rozwiazanie
najlepsze jest ze wystarczyloby ten trojnik miedzy glowicami na uszczelke do glowicy przykrecic, kanal w glowicy i wystajace kolanko z drugiej strony
pomysl skrajnie chory
podejrzewam ze tak i m wyszlo jak przerabiali jakies projekty i w koncu tak zostalo
 
 
fiebik 



Auto: citroen C5 '05 2.2 hdi asb kombi
Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 16 Paź 2005
Skąd: Iława Warm-Maz
Wysłany: |13 Lip 2008|, 2008 19:12   

tiaaa, w cossim w wielorybie jest chyba jeszcze ciut gorzej z dostępem.
_________________
`93 2.9 V6 12V asb nolpg
citroen C5 `05 2.2 hdi asb kombi - żony
z powodów technicznych nie używam wielkich liter za co z góry przepraszam
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |13 Lip 2008|, 2008 20:00   

fiebik napisał/a:
w cossim w wielorybie jest chyba jeszcze ciut gorzej z dostępem
Czy ja wiem....przecież podstawowe elementy (jak blok, głowice) są te same. Różnica jest kolektorze dolotowym i troszkę w osprzęcie. Stopień trudności podobny.
Ogólnie przekombinowane jest to rozwiązanie połączeń ukł. chłodzenia, a fakt ten utrudnia ogólna ciasnota w komorze i dużo napędów osprzętu, obudowy, itd.
Aż marzy się praca np. przy Polonezie ;)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Orzel666
[Usunięty]

Wysłany: |13 Lip 2008|, 2008 20:33   

do zwalenia jest dolot, wtryski porozpinac, kompresor klimy z mocowaniem zdjac zeby sie do termostatu dostac, przy okazji puche filtra warto zdjac zeby jaki taki dostep byl no i przewodow, podcisnien itp cala masa
operacja przeokrutnie upierdliwa
raz na trasie toto robilem i do tego w belgii
dobrze ze 50kg narzedzi w bagazniku zawsze targam
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |13 Lip 2008|, 2008 20:42   

Orzel666 napisał/a:
do zwalenia jest dolot, wtryski porozpinac, kompresor klimy z mocowaniem zdjac zeby sie do termostatu dostac, przy okazji puche filtra warto zdjac zeby jaki taki dostep byl no i przewodow, podcisnien itp cala masa
operacja przeokrutnie upierdliwa
raz na trasie toto robilem i do tego w belgii
dobrze ze 50kg narzedzi w bagazniku zawsze targam


Masz na myśli Cossa wieloryba rozumiem? Bo w starym Cossim nie trzeba klimy demontować.
Podobnie jak podciśnień, no, prócz jednej rurki :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Orzel666
[Usunięty]

Wysłany: |13 Lip 2008|, 2008 21:14   

w wielorybie to multum rurek do kolektora zapietych wiec jak kolektor zrywasz to automatycznie to wszystko trza zdjac
nawet odme trza rozpiac
a jeszcze egr bardzo wygodnie umiejscowiony pod kolektorem z tylu
za ta konstrukcje drugi nobel
w miare bezproblemowo da sie toto rozpiac tylko kiedy silnik masz wyjety z auta
jak mi sie toto syplo w trasie to chcialem dziada podpalic na poboczu
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |13 Lip 2008|, 2008 21:33   

Orzel666 napisał/a:
a jeszcze egr bardzo wygodnie umiejscowiony pod kolektorem z tylu
Podobnie u mnie. A tak przy okazji to gazownik nie dokręcił go i podejrzewam, że łapał tu fałszywe powietrze, podobnie jak przy jednym kolektorze dolotowym :(
Mam nadzieje, że jak to poskładam to będzie już ok.
I ja też wczoraj chciałem go podpalić... :(
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |13 Lip 2008|, 2008 21:42   

jaroz napisał/a:
I ja też wczoraj chciałem go podpalić...
- ja te,,,,,,,,ż pare razy :P u mnie padł podobnie troszke pracy było :) ale jak człek spokojny to da rade :)

[ Dodano: 2008-07-13, 21:45 ]
jaroz napisał/a:
Bo w starym Cossim nie trzeba klimy demontować
- w nowym jest niestety nietaka pompa jak w starym i kolanko zniej inaczej jest wygiete :neutral:
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
KubusWariat 


Auto: Scorpio Cossi, '93, srebrna hbta :D
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Gru 2005
Skąd: Wrocław
Wysłany: |14 Lip 2008|, 2008 11:48   

Koledzy... podajcie proszę FINIS tego nieszczęsnego węża w BOA ;) Muszę formatować partycję systemu i jak na dzisiaj nie mam możliwości odpalenia mojego MC:(
_________________
cosworth BOA
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Lip 2008|, 2008 19:07   

ogólnie poroniony pomysł z tym wężem, a powodem jego pękania jest o dziwo uszczelka pod głowicą a raczej jej pozostały rant po odłamaniu, gdyby w fabryce toto przyszlifowali po odłamaniu to by było ok, a tak to sobie wystaje taki rancik, silnik sobie zawsze coś wibruje, pomału pomału drąży w gumie, do tego ze starości wąż zaczyna bardziej pod ciśnieniem puchnąć i zaczyna jeszcze bardziej drążyć aż pęka - zawsze pęka w tym samym miejscu - przerabiałem już w dwóch kosach, pęknięcie jest idealnie takie samo i w tym samym miejscu. Z tym, że jak już koledzy wspomnieli w BOA niby wydaje się pozornie trudniej ale w ogólnym rozrachunku jest łatwiej toto zmienić.

Polecam filmik instruktażowy montażu BOA przed wymianą tego węża - daje pełny obraz co i jak zrobić i ułatwia montaż ( zwłaszcza motyw ze smarowaniem węża jakimś ludwikiem czy czymś podobnym :) )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |14 Lip 2008|, 2008 21:15   

u mnie pekło bo dolałem coli :oops: tylko się nie :-d :027:
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Lip 2008|, 2008 21:42   

jak koli ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group