$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Programatory czasowe szukam porady
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Programatory czasowe szukam porady
Autor Wiadomość
KaZet 


Auto: od IX2010 już bez 1995, 2,5 td, kombi, CMax
Wiek: 63
Dołączył: 08 Kwi 2005
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |9 Maj 2008|, 2008 09:42   Programatory czasowe szukam porady

programatorów czasowych jest sporo, ja jednak nie mogę znaleźć takiego który zrealizuje funkcje włączania pompy zatapialnej na np. 5 minut i powtarzanie tego w cyklu np. 45 minutowym, oczywiście każdego dnia tak samo.
Gdyby pompa mogła działać kwadrans to nie byłoby problemu bo są w sprzedaży takie tanie mechaniczno-elektryczne programatory za 10 pln.
_________________
Krzysztof w Ford Focus '2007
było Scorpio '95, 2,5 TD (raczej bez "T") kombi,
jest Focus 2007 1,4 benz, i CMax 2012 1,6 ten mocniejszy
 
 
Niesiu
[Usunięty]

Wysłany: |9 Maj 2008|, 2008 10:32   

ja mam u siebie w akwarium wlaśnie takie mechaniczne.nieźle się sprawdzają. zobacz te eletroniczne.tam można ustawić dokladnie czas i do tego nawet dzień tygodnia w którym ma się to załączać.tylko że kosztują więcej. zobacz tu:

http://www.allegro.pl/ite...asowy_1664.html

http://www.allegro.pl/ite...ktroniczny.html
Ostatnio zmieniony przez Niesiu |9 Maj 2008|, 2008 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KaZet 


Auto: od IX2010 już bez 1995, 2,5 td, kombi, CMax
Wiek: 63
Dołączył: 08 Kwi 2005
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |9 Maj 2008|, 2008 10:38   

no właśnie te programatory maja za mało cykli załączania bo :
Do wykorzystania jest 8 programów włącz/wyłącz
Za rzadko będzie się załączać pompa, rozumiem, że tylko 8 razy na dobę...
Lepiej to wygląda http://euroster.pl/index.php?euroster=e100 ale i tak chyba musze kupić 2 sterowniki i odpowiednio ustawić czasy.
_________________
Krzysztof w Ford Focus '2007
było Scorpio '95, 2,5 TD (raczej bez "T") kombi,
jest Focus 2007 1,4 benz, i CMax 2012 1,6 ten mocniejszy
 
 
Niesiu
[Usunięty]

Wysłany: |9 Maj 2008|, 2008 12:02   

nie wiem dokladnie jak z tym jest bo napisali tez ze jest okolo 90 mozliwych opcji ustawien.najlepiej to chyba pojsc do sklepu zobaczyc i przetestowac w sklepie. niestety nie mialem z elektronicznymi nigdy do czynienia ale mysle że chyba bedzie wiecej niz 8 razy na dobę
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |9 Maj 2008|, 2008 12:16   

W kwestii mechanicznych programatorów.... on nie działa jeśli nie jest podłączony do gniazdka, nie działa również w przypadku braku dopływu prądu... innymi słowy jak wyłączą prąd to programator stoi w miejscu i nawet czasu nie przesuwa. niczym zegarek w wielorybie. W tym przypadku elektroniczny jest lepszy, bo ma jakiś układ podtrzymujący pamięć i cały czas pokazuje właściwoą godzinę.
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
KaZet 


Auto: od IX2010 już bez 1995, 2,5 td, kombi, CMax
Wiek: 63
Dołączył: 08 Kwi 2005
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |9 Maj 2008|, 2008 12:32   

robie system oczyszczania wody w oczku wodnym, wodę pompuje pompa do 200 l beczki skąd cienkim wężem ma się sączyć do starej wanny wkopanej powyżej oczka w ziemię.
Woda po przejściu przez trzciny rosnące w tej wannie jest ładnie oczyszczona i grawitacyjnie spływa do oczka.
Jak prądu braknie to nic sie nie stanie. Problemem jest tylko to, że pompa zapełnia beczkę po około 5 minutach i po tym czasie musi sie wyłączyć a ponowne zalączenie ma nastąpić po około 45 minutach, czyli jak woda z beczki wypłynie.
Sprawa wydaje sie prosta ale jakoś nie jest :-(
_________________
Krzysztof w Ford Focus '2007
było Scorpio '95, 2,5 TD (raczej bez "T") kombi,
jest Focus 2007 1,4 benz, i CMax 2012 1,6 ten mocniejszy
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |9 Maj 2008|, 2008 12:39   

A takie buty, trza było tak od razu... Zajrzyj tutaj: http://ilkus.net/~triamond/czujnik.html

albo zamiast tego zastosować czujnik poziomu płynu np chłodzącego i sprzężyć to z jakimś przekaźnikiem?

[ Dodano: 2008-05-09, 12:40 ]
BTW. nie lepiej byłoby zastosowac pompe o mniejszej mocy i zrobić przepływ ciągły?
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
KaZet 


Auto: od IX2010 już bez 1995, 2,5 td, kombi, CMax
Wiek: 63
Dołączył: 08 Kwi 2005
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |9 Maj 2008|, 2008 13:07   

nie lepiej byłoby zastosowac pompe o mniejszej mocy i zrobić przepływ ciągły
te dedykowane do oczek co roku się zużywają, nie mam juz ochoty kupować trzeciej, droższej od poprzednich.
A mam akurat 2 pompy zanurzeniowe i fajne 200 l beczki i tylko sterowanie pompą szwankuje.
Kiedyś za komuny z nauczycielem ZPT robiliśmy sterowanie dużym napisem "1 MAJA srurtututu" na gramofonie, zamiast płyty winylowej była drewniana tarcza ze stykami elektrycznymi i oczywiście były 2 prędkości 33 i 45 hehe.
No ale przecież nie cofne sie 30lat wstecz i nie bede sterował pompą poprzez gramofon bo sąsiad mi ze śmiechu padnie...
_________________
Krzysztof w Ford Focus '2007
było Scorpio '95, 2,5 TD (raczej bez "T") kombi,
jest Focus 2007 1,4 benz, i CMax 2012 1,6 ten mocniejszy
Ostatnio zmieniony przez KaZet |9 Maj 2008|, 2008 13:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Maj 2008|, 2008 15:29   

KaZet, czujka poziomu w beczce i po sprawie, po co CI jakies programatory, z czujnika przez przekaźnik i pompa się włączy bądź wyłączy, proste i efektywne.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
KaZet 


Auto: od IX2010 już bez 1995, 2,5 td, kombi, CMax
Wiek: 63
Dołączył: 08 Kwi 2005
Skąd: Gdańsk
Wysłany: |9 Maj 2008|, 2008 16:01   

ha, tez tak kombinowałem ale czujka poziomu wyłączy pompę ale tylko na pewien czas :-)
Poziom wody się obniży o ~20 cm i pompa sie włączy znowu. To nie jest dobry cykl pracy dla pompy i sporo prądu zeżre na rozruch
_________________
Krzysztof w Ford Focus '2007
było Scorpio '95, 2,5 TD (raczej bez "T") kombi,
jest Focus 2007 1,4 benz, i CMax 2012 1,6 ten mocniejszy
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Maj 2008|, 2008 17:33   

KaZet napisał/a:
ha, tez tak kombinowałem ale czujka poziomu wyłączy pompę ale tylko na pewien czas :-)
Poziom wody się obniży o ~20 cm i pompa sie włączy znowu. To nie jest dobry cykl pracy dla pompy i sporo prądu zeżre na rozruch
dodaj układ zwłoczny zatem podtrzymujący przekaźnik ( jakiś kondensator dobrany testowo do żądanego czasu podtrzymania ) i po herbacie :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |9 Maj 2008|, 2008 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |13 Maj 2008|, 2008 23:02   

Kup se jakis sterownik logiczny moellera, bedziesz mial kilka wejsc/wyjsc. Napiszesz prosty programik w "drabince" i bedziesz mogł tworzyć cuda.
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |14 Maj 2008|, 2008 07:31   

Ogólnie dobra rada w temacie, tylko jeden błąd - skreślić "moellera", zastąpić "japoński byle jaki" ;)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |14 Maj 2008|, 2008 07:58   

no moeller tani i łatwo dostępny, ale wiadomo że lepiej sobie zrobić cokolwiek na alfie z mitsubishi ;)
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |14 Maj 2008|, 2008 16:53   

daj trzy pręty o długości maksymalnej i minimalnego poziomu wody w beczce oraz do samego dna, przekaźniki 12V, puść prąd przez transformator na pręty, na najdłuższy pręt puszczasz prąd z transformatora, z pręta o maksymalnym poziomie podłączasz przewód pod zasilanie cewki przekaźnika (styk 85). ze styku 87a wyprowadzasz zasilanie na przekażnik pompy, na styk 30 dajesz zasilanie, a ze styku 87 idziesz na przekaźnik drugi na styk 30, ze styku 87 drugiego przekaźnika dajesz sygnał na styk 85 pierwszego przekaźnika (tam, gdzie jest podłączony pręt od maksymum). na styk 85 drugiego przekaźnika podłączasz pręt od minimum.
Na styki 86 przekaźników podajesz masę i wszystko gra.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group