$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Naprawa tylnego zacisku
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa tylnego zacisku
Autor Wiadomość
Mariusz
[Usunięty]

Wysłany: |24 Lut 2005|, 2005 00:11   Naprawa tylnego zacisku

Poniżej przedstawiam sposób w jaki naprawiłem hamulec ręczny i przy okazji wymieniłem wszelkie uszczelniacze w zacisku tylnym (zestaw naprawczy kupilem w sklepie z częściami do Forda ok 20zł.). Dla lepszego zrozumienia tematu polecam obejrzenie zacisku tylnego w Microkacie :

* sprawdzić czy można odkręcić odpowitrznik i przewod hamulcowy
* max poluzować linkę h ręcznego (pod samochodem) i odczepić linkę od zacisku
* wymontować zacisk z auta (można zacisnąć-zabezpieczyć przewód hamulcowy, żeby nie wyciekał płyn)
*wkręcić zacisk w imadło :)
* wykręcić tłok wraz z gumową osłoną
*zdjąć zabezpieczenie (chyba nazywa się zeger) z obudowy sprężyny (ja zdjąłem je za pomocą dwóch długich śrubokrętów)
* wyjąć obudowę wraz ze sprężyną i podkładkę sprężyny
* zdjąć kolejne zabezpieczenie (ja zdjąłem je za pomocą dwóch długich śrubokrętów), wyjąć podkładkę, następnie wyjąć śrubę na którą wkręca się tłok i przez którą działa ręczny, dalej wyjmujemymały wałeczek i to wszystko jeśli chodzi o środek

dalej:
* zdejmujemy sprężynę od dźwigni ręcznego i odkręcamy śrubkę trzymającą dźwignię i sprężynę
* wyjmujemy z zacisku dźwignię (może ciężko wychodzić) i czyścimy ją najlepiej na szlifierce (oczywiście drucianą tarczą a nie kamienną ) :lol: , dźwignię nasmarowałem smarem grafitowym bo jest dość odporny na temperaturę, nie twardnieje i nie "chwyta" brudu
*wybijamy zimering dźwigni h ręcznego i zakładamy nowy (to przez zużyty stary dostawał się syf i blokował h ręczny)
* składamy sałość w odwrotnej kolejności przy okazji wymieniając wszystkie gumki
* problemu może przyspożyć założenie zabezpieczenia (zeger) na obudowę sprężyny bo trzeba ją mocno ścisnąć i jednocześnie uważać, żeby nie pogiąć jej obudowy (ja ścisnąłem ją w imadle urzywając przedłużki do grzechotki)
* po zakończeniu hamulce trzeba pożądnie odpowietrzyć
To chyba wszystko, całość zajęła mi trzy godziny, ale było warto, ręczny jak nówka. Miłej zabaway :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group