Mini Spot OHCów - Szczecin |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Mar 2008|, 2008 10:22
|
|
|
marcys napisał/a: | ty wiesz ze akurat na klaqpkowcach sie doktoryzowałem | no ja potem na Twojej wiedzy też robiłem doktorat, działa do dzisiaj, choć troszkę za mało wyprostowałem chyba ośkę, i czasem gdzieś przyciera, no ale działa |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Colin86 [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Mar 2008|, 2008 15:03
|
|
|
Struna napisał/a: | Colin86 napisał/a: | Prostota obsługi i idiotoodporność Pinto SOHC powala na kolana. | zwłaszcza przepływomierze klapowe + LPG - no wprost stworzone dla siebie |
No tylko ciekaw jestem czy projektując EFI-ka do OHC choć jeden z konstruktorów Forda pomyślał, że to kiedyś z LPG będzie latało
A tak wogóle chodziło mi bardziej o wersje gaźnikowe i o sam silnik a nie o osprzęt
Pozdr |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Mar 2008|, 2008 15:48
|
|
|
Colin86 napisał/a: | chodziło mi bardziej o wersje gaźnikowe i o sam silnik | no to masz w takim razie gaźnik z poronionym sterowaniem jałowymi, z deka wadliwy itd, no i mizerny wałek rozrządu |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Colin86 [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Mar 2008|, 2008 22:10
|
|
|
No ja wiem Struna, można by się było rozwodzić nad wadami i zaletami tych silników.
Ale OHC jest ciężki do zarżnięcia, bezkolizyjny (choć podobno Ford mówi coś innego), nie jest wrażliwy na jakość oleju, i tak ogólnie większość wad sprawia tylko, że autem jeździ się gorzej ale auto jeździ
P.S. Nawet podobno na ON - sprawdzone przez Krissa z Sierrafan (w proporcji 50% ON 50% Pb) - kopciło strasznie i ledwo co jechało - ale po ponownym zatankowaniu PB auto wróciło do normy bez żadnych skutków ubocznych.
Ciekawy jestem skutków podobnego eksperymentu w DOHC lub Kosie xD
EOT - to podobno temat zlotowy, a nie o zaletach OHC |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |20 Mar 2008|, 2008 22:22
|
|
|
potwierdzam niesamowitą trwałość, żywotność tego silnika. Mój ma już 19 lat, 210 tyś. km przejechane i zbaraniejecie, co wczoraj przeżył...
Pożyczyłem auto bratu i przytrafiła mu się ciekawa rzecz. Jechał sobie, jechał i dywanik mu zablkował pedał gazu w pozycji wciśniętej na max. Zanim opanował sytuację, auto przez jakiś czas (brat mówi ok. 1s) chodziło na max obrotach. Po tym wydarzeniu przestał kompletnie palić 3 i 4 gar...
Ogarnęła mnie rozpacz. Niektórzy z Was wiedzą, jakie mnie wcześniej problemy nękały i udało mi się z nimi uporać a tu masz, taki zonk.
Dokulałem się na 2 garach z pracy do domu (5km). I zacząłem sprawdzać układ zapłonowy. Kiedy odkręciłem świece doznałem szoku... Na 3 i 4 garze elektrody były pozaginane na amen, totalne zwarcie! Wniosek: gary dosięgły świec...
Naprostowałem świece i ustawiłem odpowiednią szczelinę, przeczyściłem palec, kopułkę i kable. Musiałem też poprawić EBJta, bo się zawiesił w pozycji otwartej i... wszystko lata
A nawiasem mówiąc nigdy już nie pożycze auta, za dużo zdrowia mnie to kosztuje... |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Mar 2008|, 2008 08:57
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | Na 3 i 4 garze elektrody były pozaginane na amen, totalne zwarcie! Wniosek: gary dosięgły świec... |
korbowody sie rozciongły ? a serio jakie ty masz swiece wkrecone?!?! m18 na krotkim gwincie powinienes miec |
|
|
|
|
Gruber
DePutaMadre
Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: MMz/W-wa
|
Wysłany: |21 Mar 2008|, 2008 09:20
|
|
|
marcys napisał/a: | a serio jakie ty masz swiece wkrecone?!?! | W rzeczy samej, chyba cos kolega ze swieczkami zamieszał.
Qrka, temat o ohc-u a ja dopiero na 2-giej str. dorzucam swoje wypociny. Moc ponizej przyzwoitej, ale co do reszty złego słowa powiedziec nie mozna. Wałki-owszem, uszczelniacze zaworów-owszem, podobno pierścienie, ale mimo to rzadko spotyka sie tak rzeznickie, niewysilone, nie dajace sie wyprowadzic z równowagi motory. |
_________________ 2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Mar 2008|, 2008 10:47
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | Mój ma już 19 lat, 210 tyś. km przejechane | to mój młodszy o ładnych kilka latek a ma więcej i też jeździ i to całkiem nieźle ale dobra, dośc OT napewno OHC jest fajny bo żeliwny i nie trza tak uważać jak na dohc-a |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Mar 2008|, 2008 11:13
|
|
|
Darek_Police, kup nowe swiece bo jak sobie przypominam moj na gazie wykrecał sie ponad (!) czerwone pole (nowy wałek dawał rade) i zadnych swiec mi nie pogielo a to byla wersja o najwiekszej kompresji wsrod OHC. |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |21 Mar 2008|, 2008 11:23
|
|
|
świece wymieniałem z 3 miechy temu na NGK, wizualnie identyczne jak te, które wykręciłem. Nie wiem w takim razie, jak wytłumaczyć to, co się stało. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
__Robert__
FST Member
Auto: Nie ma Forda
Wiek: 51 Dołączył: 14 Lut 2005 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |23 Mar 2008|, 2008 23:19
|
|
|
Darek_Police Marcyś ma rację, coś masz nie tak ze świecami, nie możliwe jest żeby cylindry dosięgły świec, no chyba że ktos tak mocno splanował głowice, ale w to wątpię. |
_________________ Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG
Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Mar 2008|, 2008 09:52
|
|
|
no albo musiałbyś mieć mega wyruchane panweki plus sworznie w tłokach, no ale to by wtedy raczej już nie jeździło wcale. Może kupiłeś jakieś stożkowe bez podkładek i dlatego siadły głębiej niż powinny. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gawełek [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Lut 2009|, 2009 13:54
|
|
|
w ohc były stożkowe na krótkim gwincie. mój był z 88 r i przejechał 496kkm zanim umarł.
Jak znajdę w "archiwum" taką świecę to zrobię Ci fotkę. |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |20 Lut 2009|, 2009 22:29
|
|
|
a w Szczecinie scorpioclub nie zyje |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |21 Lut 2009|, 2009 00:51
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | a w Szczecinie scorpioclub nie zyje |
zapraszam zatem do wwy |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
|