Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja zacisku tylnego, naprawa ręcznego
Autor Wiadomość
Michu 
GPU 94WU



Auto: Fiat Ducato 10 2.8D 2001 blaszak
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2007
Skąd: Leśniewo
Wysłany: |8 Mar 2008|, 2008 20:54   Regeneracja zacisku tylnego, naprawa ręcznego

REGENERACJA TYLNEGO ZACISKU
No to jedziem z koksem.
Dziś sam przez to przechodziłem i postanowiłem się podzielić z innymi :)

Będziemy potrzebować:
- klucz 10 [do sprężyny ręcznego]
- klucz 11 [odpowietrznik]
- klucz 13 [mocowanie zacisku do jarzma]
- klucz 15 [przewód hamulcowy]
- klucz „mors” [do kręcenia tłoczka]
- 2 długie płaskie wkrętaki
- mały młotek [0,25kg]
- szczypce do segerów
- długie wąskie szczypce
- kombinerki
- reperaturka Autofren D4098 [22PLN]
- nowy odpowietrznik [4PLN]
- smar do tłoczków hamulcowych [5PLN]
- kołek zabezpieczający regulator linki
- smar grafitowy
- smar miedziowy [15PLN tubka] - odporny na wysokie temperatury
- WD40
- trochę benzyny do mycia i mały pędzelek
- linka hamulcowa [opcjonalnie]


Tak wygląda krajobraz przed bitwą:




1. Na początek spryskujemy WD40 śruby zacisku, dźwignię ręcznego, końcówkę przewodu hamulcowego, odpowietrznik, mocowanie linki ręcznego i regulator linki [pod samochodem, bez kanału słabo, chyba, że ktoś jest chudy :) ]
2. Luzujemy wszystkie śruby, linkę w mocowaniu na zacisku i regulację linki [ u mnie się zapiekło, połamały się plastikowe regulatory i pancerz i linka do wyrzucenia]
3. Wyciągamy kołek zabezpieczający i luzujemy linkę na regulatorze
4. Zdejmujemy linkę z dźwigni zacisku [najpierw zdejmujemy zabezpieczenie linki] i odkręcamy zacisk
5. Zdejmujemy zacisk i odkręcamy przewód hamulcowy [po zluzowaniu kręcimy zaciskiem, żeby nie urwać gumowego przewodu]
6. Wkładamy zacisk w imadło i mocno skręcamy.
7. Pryskamy WD40 na dźwignię ręcznego.
8. Morsami wykręcamy tłoczek i wyciągamy gumową uszczelkę i „harmonijkę”
9. Zdejmujemy pierwszy seger [2a], wyciągamy blachę zabezpieczającą [2b], sprężynę [2c] i podkładkę [2d].



10. Zdejmujemy drugi seger [3a], zabezpieczenie przed obracaniem trzpienia [3b], trzpień tłoczka [3c], trzpień mechanizmu ręcznego [3d].



11. Pryskamy w otwór dźwigni ręcznego WD40 i ruszamy dźwignią ręcznego, po czym wyciągamy dźwignię, najlepiej ruszając dźwignią i podważając ją wkrętakiem do góry...



tak wyglądają wszystkie części po rozebraniu zacisku [ułożone w kolejności rozkładania od lewej]:



A to przyczyna niedziałającego ręcznego:





Jedziem dalej...

12. Wyciągamy simering dźwigni ręcznego, najlepiej idzie wbicie ostrego wkrętaka między simering a zacisk:



13. Czyścimy dokładnie zacisk wydrapując całą rdzę i myjąc pędzelkiem w benzynie, suszymy szmatą, lub sprężonym powietrzem [jak ktoś ma sprężarkę]
14. Czyścimy dźwignię ręcznego szczotką drucianą z rdzy, na początku można z grubsza odbić rdzę młotkiem, a potem poprawić szczotką... Tłoczek czyścimy drobnym papierem ściernym [800 lub 1000].

Tak wyglądają wyczyszczone części i gumki przygotowane do montażu...



15. Zakładamy uszczelkę tłoczka, oring trzpienia tłoczka i simering dźwigni.
16. Wciskamy smar miedziowy w otwór w zacisku:





17. Wkładamy dźwignię ręcznego i trzpień mechanizmu ręcznego [ten mały], a potem trzpień tłoczka z gwintem i na niego zabezpieczenie przed obracaniem



trzeba zwrócić uwagę, że zabezpieczenie ma wystającą część, a zacisk dziurę w tym miejscu, żeby jedno w drugie weszło....





18. Zakładamy seger. Potem podkładkę na gwintowany trzpień, sprężynę i blachę...



Na to wszystko przychodzi kolejny seger... trzeba się trochę namęczyć, żeby to poskładać... ściskamy sprężynę... trzeba uważać, żeby nie zgiąć blachy – musi równo wejść...
Ja sobie poradziłem tak:



...i dwoma śrubokrętami zakładamy seger... :D



19. Zakładamy „harmonijkę” na tłoczek, a uszczelkę w zacisku smarujemy płynem hamulcowym.



20. układamy „harmonijkę” w wyżłobieniu zacisku i wkręcamy tłoczek morsami wciskając go lekko palcem zgóry... przed wkręceniem tłoczka do końca wciskamy smar do tłoczków pod „harmonijkę”...

21. Tak wygląda złożony:



22. Montujemy zacisk w aucie i odpowietrzamy...

THE END.


Robota w sumie prosta, wymaga nieco siły i zręczności :P Mi zeszło razem ok. 3h na jedną stronę... bardziej wprawionym pójdzie pewnie szybciej....
Po drodze okazało się, że regulacja na lince się zapiekła i przy próbie luzowania połamała się... w poniedziałek jadę po linkę, bo dziś już nie było gdzie kupić :)


Prośba o wrzucenie do warsztatu i nie usuwanie fotek [łatwiej drukować]..
Celowo nie zrobiłem linków...
Mam nadzieję, że temat się przyda.
Pozdrawiam.
Michu.

Michu napisał/a:


Co do linki, to zapiekły się te plastikowe śruby od regulacji na mocowaniu przy wale, bo innej regulacji tam nie ma... nową linke warto nasmarować przy tych śrubkach grafitowanym smarem i jakoś zabezpieczyć przed błotkiem.... :)

_________________
793-126-511
Jest: Ducato 2.8D "01 blaszak
Było: Scorpio '93 2.0 DOHC kombi; 126p "79 0,6; Passat B1 "78 1,3; Passat B2 Syncro "89 1,8
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S80, '07, 3.2 AWD, ASB-GT, LPG
Pomógł: 124 razy
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |8 Mar 2008|, 2008 21:16   

Bardzo ładny opis. Gratulacje !
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group