|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
CB radio |
Autor |
Wiadomość |
kulinek [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 18:59
|
|
|
sprawuje sie tu idealnie. Przed chwila zakrecilem na kablach zasilania ferryt, bo gaziarze pociagneli mi je 1azem ze sterowaniem instalacji i szumi jak nieszczescie (sq na 12h) |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 19:10
|
|
|
kulinek napisał/a: | Przed chwila zakrecilem na kablach zasilania ferryt, bo gaziarze pociagneli mi je 1azem ze sterowaniem instalacji i szumi jak nieszczescie (sq na 12h) | i co - pomogło ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kulinek [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 19:31
|
|
|
rano sie okaze. Sadze ze moze byc tylko lepiej. teraz nie chce mi sie juz schodzis pod blok i odpalac silnika. Ale wlaczylem bez odpalania bo mlody spal i budzic nie chcialem i bez problemu zeszlo do 9.30h do bardzo delikatnych szumow. Jak nie wyjdzie to zadzwonie do Ciebie jutro jak bede wracal to podjade i pomozesz mi przeciagnac inna droga to zasilanie ;-P |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 19:39
|
|
|
kulinek, a jak teraz dojdziesz do złącza diagnostycznego ??
ja np. wywaliłem popielniczke i dałem sobie tak:
przedtem zaś miałem na panelu przy lewej nodze pasażera, tak pomiędzy fotelem a mocowanie telefonu.
...teraz już mam oryginalnie bo CB poszło z malcem. |
|
|
|
|
kulinek [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 20:32
|
|
|
zdjecie radia to odkrecenie 2 srub od radia i 2 od stelazu radia, przy nodze pasazera nie chce, bo jakos trzeba w obiciach wiercic, miedzy fotel a podlokiec nie wejdzie (poza tym zakryje glosnik) a w miejsce popiolki - owszem, ale do tego zabiegu chce sie przygotowac - dorobic kabel tak, zebi go pociagnac gdzies pod dywanem z bagaznika z zapasem na wezucenie magnesu na dach. Pozq tym - musialem za pierwszym razem jakos zamontowac bo na 2gi dzien mialem dosc dluga trase i jak na razie tak zostalo. druga sprawa - nie tracisz polowy glosnosci z tak schowanym radiem? Bo w TTI880 glosnik od dolu |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 20:37
|
|
|
kulinek napisał/a: | zdjecie radia to odkrecenie 2 srub od radia i 2 od stelazu radia |
Po drobnym tuningu stelażu daje radę tylko po odkręceniu śrub od radia. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
kulinek [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Sie 2010|, 2010 07:09
|
|
|
w sprawie filtra ferrytowego - nie pomaga. Jedynie zbiera czesc zaklocen z eteru, ale silnika nie odcina. Juz mnie to dzaznic zaczyna bo slysze wsio z silnika, a sq nq 12h to normalka ;/ |
|
|
|
|
sp9wlc [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Sie 2010|, 2010 18:53
|
|
|
wykonaj połączenie elektryczne maski z masą pojazdu, pomimo, że zawiasy sa metalowe i połączenie niby jest to czasem pomaga wykonanie połączenia wyrównawczego.
pozatym jesli zakładac filtry ferrytowe na lini zasilającej to takie, kóre zdaja egzamin a nie przypadkowe napotkane, polecam np takie http://allegro.pl/listing...towy&category=4
należy też załozyć takie filtry na kabel koncentryczny, bo zakłócenia moga wchodzić po "antenie", mozna tez załozyć kondecator filtrujący na zasialnie,
pozatym zakłócenia jakie są słyszalne w obecnie sprzedawanych radiach, jest efektem produkowania w jak najmniejszym nakładzie finansowym, co nie jest dobre. znacznie lepsze są starsze radia, ale drożej kupujemy, natomiast w tych radiach filtr nb (noise blankier) jest filtrem działającym, w obecnie sprzedawanych radiach raczej nie.
dostępne na rynku też są filtry. http://allegro.pl/listing...=1&category=446
ale nie ma doświadczenia z i ch działaniem. |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |1 Wrz 2010|, 2010 17:26
|
|
|
kulinek napisał/a: | A ja się właśnie zastanawiam jak zamontować TTI 880 do mojego MK-III. ...ciach... pomiędzy fotel pasażera a podłokieć się nie mieści |
Ja mam akurat 880 na podlokietniku, zapiete obejma z rzepem do podlokietnika wiec mozna otworzyc podlokietnik bez utraty radia, do tego rzep na mikrofonie i wszystko pod reka - lezydo gory glosnikiem, manipuluje bez patrzenia bo rozklad galek znam na pamiec.
co do strojenia - moim zdaniem nie ma co sie spinac - radio z 4W mocy wyjsciowej nie wymaga wielkiego strojenia bo to PI()*drzwi co jest wystarczy - ma sens strojenie przy duszych mocach wyjsciowych bo faktycznie wtedy moc odbita moze uszkodzic koncowke (pomijam kiepska sprawnosc). Uzywanie prostych reflektometrow (dostepnych w handlu i uzywanych przez roznej masci ustaiaczy) przy tych mocach nie ma sensu (nie maja wystarczajacej czulosci i liniowosci w interesujacym nas obszarze)
I by naprawde zestroic antene nalezy uzywac analizatora antenowego (VNA) a malo kto ma cos takiego w domu - najmniejszy SWR nie oznacza ze antena jest w rezonansie a wiec ze ma najwiekszy "zysk" - przepraszam z gory za uproszczenia
[ Dodano: |1 Wrz 2010|, o 17:31 ]
Ogolnie za zaklocenia w benzynie odpowiada uklad zaplonowy - przyjrzalbym sie przewodom zaplonowy, zalozyl na kabel WN obejmy z filtrami ferrytowymi (mozna zdjac ze starych kabli komputerowych), dodatkowo pierscien ferrytowy i przeplesc kable zasilajace radio.
u siebie slysze wylacznie silniczek spryskiwacza i wycieraczek - natomiast nie mam problemow zukladem zaplonowym - kolega sp9wlc dobrze sugeruje ze to moga byc problemy z masa - przyjrzalbym sie wszystkim punktom polaczen masy tak w okolicach kompa jak i w okolicach ukladu zaplonowego (po prostu to glowne zrodla zaklocen szerekopasmowych) |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Wrz 2010|, 2010 03:29
|
|
|
pandy napisał/a: | moim zdaniem nie ma co sie spinac - radio z 4W mocy wyjsciowej nie wymaga wielkiego strojenia bo to PI()*drzwi co jest wystarczy - ma sens strojenie przy duszych mocach wyjsciowych bo faktycznie wtedy moc odbita moze uszkodzic koncowke (pomijam kiepska sprawnosc). Uzywanie prostych reflektometrow (dostepnych w handlu i uzywanych przez roznej masci ustaiaczy) przy tych mocach nie ma sensu (nie maja wystarczajacej czulosci i liniowosci w interesujacym nas obszarze)
I by naprawde zestroic antene nalezy uzywac analizatora antenowego (VNA) a malo kto ma cos takiego w domu - najmniejszy SWR nie oznacza ze antena jest w rezonansie a wiec ze ma najwiekszy "zysk" - przepraszam z gory za uproszczenia
| hehehe - a tak się napinałeś jak pisałem, że nawet na tzw. oko strojona antena w mobilku przez kumatego człeka będzie ok
Żeby było śmieszniej, swoją magnesówkę stroiłem na "oko". Nie tak dawno zmierzyłem jakimśtam SWR-em, pokazało 1
btw - ma ktoś skuteczny pomysł na odszumienie CB od przetwornic HID ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |15 Wrz 2010|, 2010 03:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |15 Wrz 2010|, 2010 17:21
|
|
|
Struna bo to strojenie bedzie o kant # potluc - napianlem sie bo zeby mowic o zestrojeniu to trzeba miec analizator antenowy. Ja swojej magnesowki nie stroilem wcale. A to o co mi chodzilo kiedy pisalem ze nie masz racji (sprawdzilem ten watek bo czuje ze masz do mnie zal) to o tym ze kabel ma robic za transformator (czyli antene czyli zbierac smieci) - dalej uwazam ze kabel ma byc tak dlugi jak potrzeba a nie robic za transformator impedancji i wypromieniowywac/zbierac energie - jak potrzeba zmienic impedancje anteny to trzeba uzyc skrzynki antenowej a nie kabla ktory razem z antena utworzy taka wypadkowa antene.
Co do HID - najlepiej byloby przewlec przewody zasilajace HID przez rdzenie torroidalne, nawet kilka razy - ja tak mam akurat zasialne CB - mam rdzen z dlawika od zasialcza PC i przewleczone kilak razy przewody zasilajace.
Mozesz sprawdzic co jest najgorszym zrodlem - CB ustaw na najnizsza czulosc, przewod koncentryczny, odslonic zyle sygnalowa tak by powstala mala kilku cm antenka i zblizac nasluchujac gdzie najbardziej sieje HID - przypuszczam ze wyciekac bedzie na liniach zasilajacych HID wwtedy tak jak mowilem torroid z przewleczonymi drutem zasilajacymi HID jak najblizej HID.
mysle o czyms takim http://www.feryster.pl/polski/dts.php |
Ostatnio zmieniony przez pandy |15 Wrz 2010|, 2010 17:34, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Wrz 2010|, 2010 19:07
|
|
|
pandy napisał/a: | czuje ze masz do mnie zal | heheeh, no chyba by mnie nieźle musiało pogiąć, żeby mieć żal za wymianę doświadczeń
[ Dodano: Sro 15 Wrz, 2010 ]
pandy napisał/a: | mysle o czyms takim | w sensie, że sam rdzeń użyć ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
LYSYKON
Auto: Forester S-Turbo "98
Wiek: 47 Dołączył: 16 Lip 2007 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
sp9wlc [Usunięty]
|
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Wrz 2010|, 2010 11:19
|
|
|
przecie to zwykłe nakładki na kabel - od groma tego przy kompach. Kilka razy takie zakładałem w stacjonarnym CB bo coś brumiło z zasilania i nic nie dawało. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |