$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - CB radio
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
CB radio
Autor Wiadomość
kulinek
[Usunięty]

Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 18:59   

sprawuje sie tu idealnie. Przed chwila zakrecilem na kablach zasilania ferryt, bo gaziarze pociagneli mi je 1azem ze sterowaniem instalacji i szumi jak nieszczescie (sq na 12h)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 19:10   

kulinek napisał/a:
Przed chwila zakrecilem na kablach zasilania ferryt, bo gaziarze pociagneli mi je 1azem ze sterowaniem instalacji i szumi jak nieszczescie (sq na 12h)
i co - pomogło ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kulinek
[Usunięty]

Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 19:31   

rano sie okaze. Sadze ze moze byc tylko lepiej. teraz nie chce mi sie juz schodzis pod blok i odpalac silnika. Ale wlaczylem bez odpalania bo mlody spal i budzic nie chcialem i bez problemu zeszlo do 9.30h do bardzo delikatnych szumow. Jak nie wyjdzie to zadzwonie do Ciebie jutro jak bede wracal to podjade i pomozesz mi przeciagnac inna droga to zasilanie ;-P
 
 
YGH 
Jaco



Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Dołączył: 12 Paź 2007
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 19:39   

kulinek, a jak teraz dojdziesz do złącza diagnostycznego ??
ja np. wywaliłem popielniczke i dałem sobie tak:

przedtem zaś miałem na panelu przy lewej nodze pasażera, tak pomiędzy fotelem a mocowanie telefonu.

...teraz już mam oryginalnie bo CB poszło z malcem.
 
 
 
kulinek
[Usunięty]

Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 20:32   

zdjecie radia to odkrecenie 2 srub od radia i 2 od stelazu radia, przy nodze pasazera nie chce, bo jakos trzeba w obiciach wiercic, miedzy fotel a podlokiec nie wejdzie (poza tym zakryje glosnik) a w miejsce popiolki - owszem, ale do tego zabiegu chce sie przygotowac - dorobic kabel tak, zebi go pociagnac gdzies pod dywanem z bagaznika z zapasem na wezucenie magnesu na dach. Pozq tym - musialem za pierwszym razem jakos zamontowac bo na 2gi dzien mialem dosc dluga trase i jak na razie tak zostalo. druga sprawa - nie tracisz polowy glosnosci z tak schowanym radiem? Bo w TTI880 glosnik od dolu ;)
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |12 Sie 2010|, 2010 20:37   

kulinek napisał/a:
zdjecie radia to odkrecenie 2 srub od radia i 2 od stelazu radia


Po drobnym tuningu stelażu daje radę tylko po odkręceniu śrub od radia.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
kulinek
[Usunięty]

Wysłany: |28 Sie 2010|, 2010 07:09   

w sprawie filtra ferrytowego - nie pomaga. Jedynie zbiera czesc zaklocen z eteru, ale silnika nie odcina. Juz mnie to dzaznic zaczyna bo slysze wsio z silnika, a sq nq 12h to normalka ;/
 
 
sp9wlc
[Usunięty]

Wysłany: |28 Sie 2010|, 2010 18:53   

wykonaj połączenie elektryczne maski z masą pojazdu, pomimo, że zawiasy sa metalowe i połączenie niby jest to czasem pomaga wykonanie połączenia wyrównawczego.

pozatym jesli zakładac filtry ferrytowe na lini zasilającej to takie, kóre zdaja egzamin a nie przypadkowe napotkane, polecam np takie http://allegro.pl/listing...towy&category=4
należy też załozyć takie filtry na kabel koncentryczny, bo zakłócenia moga wchodzić po "antenie", mozna tez załozyć kondecator filtrujący na zasialnie,

pozatym zakłócenia jakie są słyszalne w obecnie sprzedawanych radiach, jest efektem produkowania w jak najmniejszym nakładzie finansowym, co nie jest dobre. znacznie lepsze są starsze radia, ale drożej kupujemy, natomiast w tych radiach filtr nb (noise blankier) jest filtrem działającym, w obecnie sprzedawanych radiach raczej nie.

dostępne na rynku też są filtry. http://allegro.pl/listing...=1&category=446
ale nie ma doświadczenia z i ch działaniem.
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |1 Wrz 2010|, 2010 17:26   

kulinek napisał/a:
A ja się właśnie zastanawiam jak zamontować TTI 880 do mojego MK-III. ...ciach... pomiędzy fotel pasażera a podłokieć się nie mieści


Ja mam akurat 880 na podlokietniku, zapiete obejma z rzepem do podlokietnika wiec mozna otworzyc podlokietnik bez utraty radia, do tego rzep na mikrofonie i wszystko pod reka - lezydo gory glosnikiem, manipuluje bez patrzenia bo rozklad galek znam na pamiec.

co do strojenia - moim zdaniem nie ma co sie spinac - radio z 4W mocy wyjsciowej nie wymaga wielkiego strojenia bo to PI()*drzwi co jest wystarczy - ma sens strojenie przy duszych mocach wyjsciowych bo faktycznie wtedy moc odbita moze uszkodzic koncowke (pomijam kiepska sprawnosc). Uzywanie prostych reflektometrow (dostepnych w handlu i uzywanych przez roznej masci ustaiaczy) przy tych mocach nie ma sensu (nie maja wystarczajacej czulosci i liniowosci w interesujacym nas obszarze)
I by naprawde zestroic antene nalezy uzywac analizatora antenowego (VNA) a malo kto ma cos takiego w domu - najmniejszy SWR nie oznacza ze antena jest w rezonansie a wiec ze ma najwiekszy "zysk" - przepraszam z gory za uproszczenia

[ Dodano: |1 Wrz 2010|, o 17:31 ]
Ogolnie za zaklocenia w benzynie odpowiada uklad zaplonowy - przyjrzalbym sie przewodom zaplonowy, zalozyl na kabel WN obejmy z filtrami ferrytowymi (mozna zdjac ze starych kabli komputerowych), dodatkowo pierscien ferrytowy i przeplesc kable zasilajace radio.
u siebie slysze wylacznie silniczek spryskiwacza i wycieraczek - natomiast nie mam problemow zukladem zaplonowym - kolega sp9wlc dobrze sugeruje ze to moga byc problemy z masa - przyjrzalbym sie wszystkim punktom polaczen masy tak w okolicach kompa jak i w okolicach ukladu zaplonowego (po prostu to glowne zrodla zaklocen szerekopasmowych)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Wrz 2010|, 2010 03:29   

pandy napisał/a:
moim zdaniem nie ma co sie spinac - radio z 4W mocy wyjsciowej nie wymaga wielkiego strojenia bo to PI()*drzwi co jest wystarczy - ma sens strojenie przy duszych mocach wyjsciowych bo faktycznie wtedy moc odbita moze uszkodzic koncowke (pomijam kiepska sprawnosc). Uzywanie prostych reflektometrow (dostepnych w handlu i uzywanych przez roznej masci ustaiaczy) przy tych mocach nie ma sensu (nie maja wystarczajacej czulosci i liniowosci w interesujacym nas obszarze)
I by naprawde zestroic antene nalezy uzywac analizatora antenowego (VNA) a malo kto ma cos takiego w domu - najmniejszy SWR nie oznacza ze antena jest w rezonansie a wiec ze ma najwiekszy "zysk" - przepraszam z gory za uproszczenia
hehehe - a tak się napinałeś jak pisałem, że nawet na tzw. oko strojona antena w mobilku przez kumatego człeka będzie ok :)
Żeby było śmieszniej, swoją magnesówkę stroiłem na "oko". Nie tak dawno zmierzyłem jakimśtam SWR-em, pokazało 1 :D



btw - ma ktoś skuteczny pomysł na odszumienie CB od przetwornic HID ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |15 Wrz 2010|, 2010 03:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |15 Wrz 2010|, 2010 17:21   

Struna bo to strojenie bedzie o kant # potluc - napianlem sie bo zeby mowic o zestrojeniu to trzeba miec analizator antenowy. Ja swojej magnesowki nie stroilem wcale. A to o co mi chodzilo kiedy pisalem ze nie masz racji (sprawdzilem ten watek bo czuje ze masz do mnie zal) to o tym ze kabel ma robic za transformator (czyli antene czyli zbierac smieci) - dalej uwazam ze kabel ma byc tak dlugi jak potrzeba a nie robic za transformator impedancji i wypromieniowywac/zbierac energie - jak potrzeba zmienic impedancje anteny to trzeba uzyc skrzynki antenowej a nie kabla ktory razem z antena utworzy taka wypadkowa antene.

Co do HID - najlepiej byloby przewlec przewody zasilajace HID przez rdzenie torroidalne, nawet kilka razy - ja tak mam akurat zasialne CB - mam rdzen z dlawika od zasialcza PC i przewleczone kilak razy przewody zasilajace.
Mozesz sprawdzic co jest najgorszym zrodlem - CB ustaw na najnizsza czulosc, przewod koncentryczny, odslonic zyle sygnalowa tak by powstala mala kilku cm antenka i zblizac nasluchujac gdzie najbardziej sieje HID - przypuszczam ze wyciekac bedzie na liniach zasilajacych HID wwtedy tak jak mowilem torroid z przewleczonymi drutem zasilajacymi HID jak najblizej HID.

mysle o czyms takim http://www.feryster.pl/polski/dts.php
Ostatnio zmieniony przez pandy |15 Wrz 2010|, 2010 17:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Wrz 2010|, 2010 19:07   

pandy napisał/a:
czuje ze masz do mnie zal
heheeh, no chyba by mnie nieźle musiało pogiąć, żeby mieć żal za wymianę doświadczeń :)

[ Dodano: Sro 15 Wrz, 2010 ]
pandy napisał/a:
mysle o czyms takim
w sensie, że sam rdzeń użyć ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
LYSYKON 


Auto: Forester S-Turbo "98
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Skąd: Wrocław
Wysłany: |16 Wrz 2010|, 2010 00:35   

trza mieć jaja, żeby stroić :690: http://www.flixxy.com/tower-climbing.htm
Ostatnio zmieniony przez LYSYKON |16 Wrz 2010|, 2010 10:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sp9wlc
[Usunięty]

Wysłany: |16 Wrz 2010|, 2010 06:01   

http://allegro.pl/rdzen-f...1225053605.html

z takimi dławikami można juz coś osiągnąć zakładając na zasilanie i na koncentryk
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Wrz 2010|, 2010 11:19   

przecie to zwykłe nakładki na kabel - od groma tego przy kompach. Kilka razy takie zakładałem w stacjonarnym CB bo coś brumiło z zasilania i nic nie dawało.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group