$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Blokowane lewe przednie kolo
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blokowane lewe przednie kolo
Autor Wiadomość
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |20 Lut 2005|, 2005 15:15   

Rafał A.(antek) napisał/a:
Czegoś nie rozumiem!!?? jak po drugiej stronie nie byla zalozona???

Na tłoczku jest jedna uszczelka w kształcie pierscienia. Druga to taka harmonijkowata osłaniajaca, mocowana na koncu tłoczka i w zacisku. O czym ty mówisz?


przepraszam z tlumaczenia nie bylem nigdy dobry.

w cylinderku do ktorego wchodzi tloczek masz dwa rowki. do tego pierwszego wchodzi uszczelka w ksztalcie pierscienia o przekroju kwadratowym, a do tego wyzej wchodzi jeden koniec tej uszczelki harmonijkowatej. drugi jej koniec wchodzi w wyciecie na tloczku. przynajmniej ja to tak rozumiem, jak sie zuzywaja klocki i toczek wysowa sie coraz bardziej to harmonijka sie "rozciaga" chroniac tloczek przed dostawaniem sie na niego brudu. w moim przypadku ta uszczelka w ksztalcie harmonijki byla tylko na tloczek zalozona, poki klocki byly nowe to tloczek nie byl wysuniety az tak bardzo, ale im klocki ciensze tym tloczek sie wysowal wrac z cala ta harmonijka ktora drugim koncem nie bylado nieczego zamocowana i w efekcie wogole sie nie rozciagala.

i chodzi o to ze jej drugiego konca nie dalem rady wcisnac w to drugie wyciecie w cylinderku nad ta uszczelka w ksztalcie pierscienia. poprostu jest za duza.

no chyba ze sie to jakos inaczej mocuje, ale jakos niechce mi sie wiezyc, ogladalem to dokladnie i jak dla mnie ona tam wlasnie powinna pasowac, bo zadnego innego miejsca na nia nie znalazlem. nastepnym razem wezme aparat;D
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Lut 2005|, 2005 16:32   

mam wrazenie ze ona nachodzi nie do srodka, tylko na wierz zacisku... na logike, jak by wchodzila do srodka, to tloczek by po niej chodził. O ile ja pamietam, to ta harmonijkową zakłądałem wogole bez zdejmowania tłoczka, na samochodzie, ale moze cos pokręcilem, upchnac sienapewno da, chyba ze kupiles jakas podrobke alboe nie do tego modelu. a załoz ja koniecznie bo tloczek sie zasyfi i bedzie to samo.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |20 Lut 2005|, 2005 17:08   

Rafał A.(antek) napisał/a:
mam wrazenie ze ona nachodzi nie do srodka, tylko na wierz zacisku... na logike, jak by wchodzila do srodka, to tloczek by po niej chodził. O ile ja pamietam, to ta harmonijkową zakłądałem wogole bez zdejmowania tłoczka, na samochodzie, ale moze cos pokręcilem, upchnac sienapewno da, chyba ze kupiles jakas podrobke alboe nie do tego modelu. a załoz ja koniecznie bo tloczek sie zasyfi i bedzie to samo.


no ale ona autentycznie idealnie pasuje(poza obwodem) do tego wyciecia w srodku, na zewnatrz nie da rady jej nalozyc. a tloczek owszem chodzi po niej tak jak i po tej drugiej uszczelce w ksztalcie pierscienia. ogolnie po upchnieciu jej do srodka pasuje i wew i z zew idealnie poza tym cholernym obowodem. uszczelka jest oryginalna, podawalem wczesniej jej numery do sprawdzenia. niestety nie ja to kupowalem i nie ja montowalem ostatnio tylko poprzedni wlasciciel. co do zalozenia to musze cos wymyslec, ale to w przyszly weekend moze jak klocki kupie.

ps
wlasnie w serwisowce znalazlem sposob montowania tej uszczelki. ilustracja 10.4
wchodzi jedna strona do srodka cylinderka. tylko dlaczego moja sie nie miesci ;D
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 00:57   

Speedo napisał/a:
1. trzeba bylo kupic nowe NIE ZAKLADA SIE NIGDY STARYCH

2. stara harmonijkowa jest zazwyczaj rozwleczona i sprawia wrazenie za duzej, trzeba ja w tym rowku co ma byc cierpliwie upychac milimetr po milimetrze malymi wkretaczkami az wskoczy na swoje miejsce i wtedy zobaczysz ze pasuje idealnie :)

ale jeszcze raz powtarzam, ze starymi gumami to duzy blad :(


no takie tez myslalem ze sie skubana ponaciagala. jakis glupek nie mechanik musial to wczesniej zakladac.
tak czy inaczej chodzilo mi bardziej o znalezienie przyczyny i potwierdzenie swoich watpliwosci. teraz po rozebraniu znalazlem przyczyne blokowania kola, jak i stwierdzilem ze mi sie klocek skonczyl przez ten cholerny tloczek.
no i teraz wiem ze musze kupic uszczelki i klocki;D

nie podejrzewajcie mnie ze chcialem to "drutowac" na starych gumach. jakos widzac dno w w portfelu staram sie najpierw dokladnie sprawdzic co mam kupic, nawet jesli kosztuje mnie to z 2 godziny wiecej pracy i dwoch wypraw do garazu. mam nadzieje ze dozyje kiedys takich czaswo ze bede sobie mogl kupowac czesci na wyrost, czego i Wam zycze;D

ps
pytanie o odopowietrzanie ukladu hamulcowego . poki co rozebralem jeden zacisk, pozniej odpowietrzylem uklad(tzn przy tym jednym kole) i niby jest OK, ale cos mi sie wydaje ze pedal jest bardziej miekki. czy przy demontowaniu jednego zacisku musze caly uklad odpowietrzyc?
swoja droga poporsilbym o napisanie lopatologiczne jak sie w scorpio odpowietrza caly uklad, bo z tego co slyszalem jest to troche inaczej niz w zwyklych samochodach. a zapewne wiedza przyda sie na przyszlosc;D

i jak zwykle dzieki wszystkim za pomoc i sorry za zawracanie glowy wciaz tym samym problemem ;)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 04:52   

Według mądrej ksiązki powinienes odpowietrzyc cały uklad. Odpowietrzasz w kolejnosci: 1 lewy przód, 2 prawy przód, 3lewy tył, 4 prawy tył.
Przy czym 1,2,4 odpowietrzasz klasycznie, czyli ktos pompuje pedał hamulca , wciska i trzyma a ty odkrecasz odpowietrznik. A 3 odpowietrzasz z udziałem pompy ABS. Tzn pompujesz, trzymasz wcisniety pedał i włączasz zapłon
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 11:18   

Pewny jesteś tej kolejności ?? szczególnie w starej budzie gdzie wspoma hamowania jest elektryczna. A propos kondoników na tłoczki - ja u siebie wcale nei mam z tyłu i jakoś nic się nie dzieje, nie zapieka się itp... inna sprawa, że ręczny często w użyciu więc może dlatego :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 11:50   

Tylko że ja juz takiego kupiłem no i jeżdzę już nim z półtora roku :) póki co OKI :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 12:18   

Speedo napisał/a:
spoko, poczekaj az rdza Ci zje tloczki na obwodzie, to od razu beda do wyrzucenia bo wypolerowac wzerow sie juz nie bedzie dalo. Gwarantuje :)


ufff to u mnie az tak zle niema, jakies lekkie wzery byly, ale troche je papierem sciernym i jakos to wyglada.

Struna napisał/a:
A propos kondoników na tłoczki - ja u siebie wcale nei mam z tyłu i jakoś nic się nie dzieje, nie zapieka się itp... inna sprawa, że ręczny często w użyciu więc może dlatego :)


chcesz mi powiedziec ze uzywasz recznego czesciej niz noznego?;D bo u mnie jest ciagle w uzyciu a przez niezalozona uszczelke nawalilo syfu i sie zapiekl.

swoja droga jak chcesz zapraszam w weekend do garazu na dlubanie, zapewne w weekend bede u siebie robil z uszczelkami i moze klocki zmienie. no i jak bys mi pomogl to te gumy w wahaczu :mrgreen: moze zawory wyreguluje ;D
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 12:37   

no chyba jestem wolny więc czemu nie :) może i ja coś podłubię przy swoim :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Przemko
[Usunięty]

Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 13:04   

Najlepiej jest wkładać uszczelkę po uprzednim cofnięciu tłoczka praktycznie do dna tak, aby zgrały się rowki na tłoku i wewnętrzny rowek w zacisku wtedy praktycznie uszczelka wchodzi sama (przy delikatnej asyście wkrętaczka lub innego cienkiego przedmiotu).

Ja wykorzystałem stare uszczelki były praktycznie w idealnym stanie ale jedna wyskoczyła z rowka i troszkę syfu wlazło więc musiałem się namęczyć z oczyszczeniem tłoka.

Pozdrawiam Przemko
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Lut 2005|, 2005 04:23   

Kolejnośc jest dziwna... odwrotna dokładnie niz normalnie sie przyjmuje... ale napisalem co stoi w mądrej ksiazce... chyba ze komus w tłumaczeniu sie strony pomyliły... Normalnie sie odpowietrza od najdalszego koła, a tu odpowietrzaja od najblizszego, ale z 2 strony, moze i jest jakis sens w tym.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group