|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Blokowane lewe przednie kolo |
Autor |
Wiadomość |
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |20 Lut 2005|, 2005 15:15
|
|
|
Rafał A.(antek) napisał/a: | Czegoś nie rozumiem!!?? jak po drugiej stronie nie byla zalozona???
Na tłoczku jest jedna uszczelka w kształcie pierscienia. Druga to taka harmonijkowata osłaniajaca, mocowana na koncu tłoczka i w zacisku. O czym ty mówisz? |
przepraszam z tlumaczenia nie bylem nigdy dobry.
w cylinderku do ktorego wchodzi tloczek masz dwa rowki. do tego pierwszego wchodzi uszczelka w ksztalcie pierscienia o przekroju kwadratowym, a do tego wyzej wchodzi jeden koniec tej uszczelki harmonijkowatej. drugi jej koniec wchodzi w wyciecie na tloczku. przynajmniej ja to tak rozumiem, jak sie zuzywaja klocki i toczek wysowa sie coraz bardziej to harmonijka sie "rozciaga" chroniac tloczek przed dostawaniem sie na niego brudu. w moim przypadku ta uszczelka w ksztalcie harmonijki byla tylko na tloczek zalozona, poki klocki byly nowe to tloczek nie byl wysuniety az tak bardzo, ale im klocki ciensze tym tloczek sie wysowal wrac z cala ta harmonijka ktora drugim koncem nie bylado nieczego zamocowana i w efekcie wogole sie nie rozciagala.
i chodzi o to ze jej drugiego konca nie dalem rady wcisnac w to drugie wyciecie w cylinderku nad ta uszczelka w ksztalcie pierscienia. poprostu jest za duza.
no chyba ze sie to jakos inaczej mocuje, ale jakos niechce mi sie wiezyc, ogladalem to dokladnie i jak dla mnie ona tam wlasnie powinna pasowac, bo zadnego innego miejsca na nia nie znalazlem. nastepnym razem wezme aparat;D |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Lut 2005|, 2005 16:32
|
|
|
mam wrazenie ze ona nachodzi nie do srodka, tylko na wierz zacisku... na logike, jak by wchodzila do srodka, to tloczek by po niej chodził. O ile ja pamietam, to ta harmonijkową zakłądałem wogole bez zdejmowania tłoczka, na samochodzie, ale moze cos pokręcilem, upchnac sienapewno da, chyba ze kupiles jakas podrobke alboe nie do tego modelu. a załoz ja koniecznie bo tloczek sie zasyfi i bedzie to samo. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |20 Lut 2005|, 2005 17:08
|
|
|
Rafał A.(antek) napisał/a: | mam wrazenie ze ona nachodzi nie do srodka, tylko na wierz zacisku... na logike, jak by wchodzila do srodka, to tloczek by po niej chodził. O ile ja pamietam, to ta harmonijkową zakłądałem wogole bez zdejmowania tłoczka, na samochodzie, ale moze cos pokręcilem, upchnac sienapewno da, chyba ze kupiles jakas podrobke alboe nie do tego modelu. a załoz ja koniecznie bo tloczek sie zasyfi i bedzie to samo. |
no ale ona autentycznie idealnie pasuje(poza obwodem) do tego wyciecia w srodku, na zewnatrz nie da rady jej nalozyc. a tloczek owszem chodzi po niej tak jak i po tej drugiej uszczelce w ksztalcie pierscienia. ogolnie po upchnieciu jej do srodka pasuje i wew i z zew idealnie poza tym cholernym obowodem. uszczelka jest oryginalna, podawalem wczesniej jej numery do sprawdzenia. niestety nie ja to kupowalem i nie ja montowalem ostatnio tylko poprzedni wlasciciel. co do zalozenia to musze cos wymyslec, ale to w przyszly weekend moze jak klocki kupie.
ps
wlasnie w serwisowce znalazlem sposob montowania tej uszczelki. ilustracja 10.4
wchodzi jedna strona do srodka cylinderka. tylko dlaczego moja sie nie miesci ;D |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 00:57
|
|
|
Speedo napisał/a: | 1. trzeba bylo kupic nowe NIE ZAKLADA SIE NIGDY STARYCH
2. stara harmonijkowa jest zazwyczaj rozwleczona i sprawia wrazenie za duzej, trzeba ja w tym rowku co ma byc cierpliwie upychac milimetr po milimetrze malymi wkretaczkami az wskoczy na swoje miejsce i wtedy zobaczysz ze pasuje idealnie
ale jeszcze raz powtarzam, ze starymi gumami to duzy blad |
no takie tez myslalem ze sie skubana ponaciagala. jakis glupek nie mechanik musial to wczesniej zakladac.
tak czy inaczej chodzilo mi bardziej o znalezienie przyczyny i potwierdzenie swoich watpliwosci. teraz po rozebraniu znalazlem przyczyne blokowania kola, jak i stwierdzilem ze mi sie klocek skonczyl przez ten cholerny tloczek.
no i teraz wiem ze musze kupic uszczelki i klocki;D
nie podejrzewajcie mnie ze chcialem to "drutowac" na starych gumach. jakos widzac dno w w portfelu staram sie najpierw dokladnie sprawdzic co mam kupic, nawet jesli kosztuje mnie to z 2 godziny wiecej pracy i dwoch wypraw do garazu. mam nadzieje ze dozyje kiedys takich czaswo ze bede sobie mogl kupowac czesci na wyrost, czego i Wam zycze;D
ps
pytanie o odopowietrzanie ukladu hamulcowego . poki co rozebralem jeden zacisk, pozniej odpowietrzylem uklad(tzn przy tym jednym kole) i niby jest OK, ale cos mi sie wydaje ze pedal jest bardziej miekki. czy przy demontowaniu jednego zacisku musze caly uklad odpowietrzyc?
swoja droga poporsilbym o napisanie lopatologiczne jak sie w scorpio odpowietrza caly uklad, bo z tego co slyszalem jest to troche inaczej niz w zwyklych samochodach. a zapewne wiedza przyda sie na przyszlosc;D
i jak zwykle dzieki wszystkim za pomoc i sorry za zawracanie glowy wciaz tym samym problemem |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 04:52
|
|
|
Według mądrej ksiązki powinienes odpowietrzyc cały uklad. Odpowietrzasz w kolejnosci: 1 lewy przód, 2 prawy przód, 3lewy tył, 4 prawy tył.
Przy czym 1,2,4 odpowietrzasz klasycznie, czyli ktos pompuje pedał hamulca , wciska i trzyma a ty odkrecasz odpowietrznik. A 3 odpowietrzasz z udziałem pompy ABS. Tzn pompujesz, trzymasz wcisniety pedał i włączasz zapłon |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 11:18
|
|
|
Pewny jesteś tej kolejności ?? szczególnie w starej budzie gdzie wspoma hamowania jest elektryczna. A propos kondoników na tłoczki - ja u siebie wcale nei mam z tyłu i jakoś nic się nie dzieje, nie zapieka się itp... inna sprawa, że ręczny często w użyciu więc może dlatego |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 11:50
|
|
|
Tylko że ja juz takiego kupiłem no i jeżdzę już nim z półtora roku póki co OKI |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 12:18
|
|
|
Speedo napisał/a: | spoko, poczekaj az rdza Ci zje tloczki na obwodzie, to od razu beda do wyrzucenia bo wypolerowac wzerow sie juz nie bedzie dalo. Gwarantuje |
ufff to u mnie az tak zle niema, jakies lekkie wzery byly, ale troche je papierem sciernym i jakos to wyglada.
Struna napisał/a: | A propos kondoników na tłoczki - ja u siebie wcale nei mam z tyłu i jakoś nic się nie dzieje, nie zapieka się itp... inna sprawa, że ręczny często w użyciu więc może dlatego |
chcesz mi powiedziec ze uzywasz recznego czesciej niz noznego?;D bo u mnie jest ciagle w uzyciu a przez niezalozona uszczelke nawalilo syfu i sie zapiekl.
swoja droga jak chcesz zapraszam w weekend do garazu na dlubanie, zapewne w weekend bede u siebie robil z uszczelkami i moze klocki zmienie. no i jak bys mi pomogl to te gumy w wahaczu moze zawory wyreguluje ;D |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 12:37
|
|
|
no chyba jestem wolny więc czemu nie może i ja coś podłubię przy swoim |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Przemko [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Lut 2005|, 2005 13:04
|
|
|
Najlepiej jest wkładać uszczelkę po uprzednim cofnięciu tłoczka praktycznie do dna tak, aby zgrały się rowki na tłoku i wewnętrzny rowek w zacisku wtedy praktycznie uszczelka wchodzi sama (przy delikatnej asyście wkrętaczka lub innego cienkiego przedmiotu).
Ja wykorzystałem stare uszczelki były praktycznie w idealnym stanie ale jedna wyskoczyła z rowka i troszkę syfu wlazło więc musiałem się namęczyć z oczyszczeniem tłoka.
Pozdrawiam Przemko |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Lut 2005|, 2005 04:23
|
|
|
Kolejnośc jest dziwna... odwrotna dokładnie niz normalnie sie przyjmuje... ale napisalem co stoi w mądrej ksiazce... chyba ze komus w tłumaczeniu sie strony pomyliły... Normalnie sie odpowietrza od najdalszego koła, a tu odpowietrzaja od najblizszego, ale z 2 strony, moze i jest jakis sens w tym. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |