$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - nowy akumuator jaki powinien być? Ile Ah?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
nowy akumuator jaki powinien być? Ile Ah?
Autor Wiadomość
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |29 Lis 2010|, 2010 19:49   

no właśnie temat jak widać rzeka, myslałem ze coś podpowiecie w moim konkretnym przypadku, ale...dziś w jedynce wylądował nowy Bosch S5 61Ah, myślę ze sie sprawdzi, bo S3 sprawdza sie idealnie wielorybie
 
 
Domyn0 
095 Member



Auto: Wieloryb 95' GHIA 2.0 16V MSB sedan +LPG
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2009
Skąd: Zamość | Lublin
Wysłany: |29 Lis 2010|, 2010 21:02   

Praktycznie skonczył mi się aku no i... :P trzeba coś zakupić niestety
http://allegro.pl/akumula...1337173780.html ktoś zna tą firmę aku? Warte to coś ? Ewentualnie co innego wsadzić do 2.0 żeby było dobrze i nie zbyt drogo? Czy lepiej sie zaopatrzeć w jakąś Wartę, Boscha ?

Dodam, ze wiekszość to w trasy jeżdzę tak kolo 70% mojej jazdy jeśli to coś ma do rzeczy...
_________________
Był :/ 2.0 DOHC 16V
Jest 2.0 DOHC 16V GHIA :)
Jest GSF 600 ;D
Ostatnio zmieniony przez Domyn0 |29 Lis 2010|, 2010 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
--Marcin-- 
603-773-876



Auto: nr.1 '89 2.9 12v ASB Lift Ghia - BLOS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 18 Cze 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Lis 2010|, 2010 22:47   

kup taki, żebyś nie miał "zbyt dużego kopa" :695: na przewodach - jak to napisane było kilka postów wyżej ;)
_________________
Było: Malunczini 126p, Sierra Coupe 1,8 CVH
Jest: nr 1 od 10 lat, nr 2-2.9 MSB, nr 3-2.4 MSB, nr 4-2.9 MSB, nr 5-2,3 DOHC 16V >= 4 x V6 + R4 =<
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |30 Lis 2010|, 2010 09:28   

Reader napisał/a:
gufer-posepny napisał/a:
Nie wiem w czym problem . Czytamy co jest nabazgrane na akumulatorze i idziemy po to samo do sklepu .

Adam73 napisał/a:
Najprościej to idziesz do sklepu ,mówisz jakie auto , model,rok,wypas i koles poda Ci według katalogu.

brontozaur napisał/a:
Lub sprawdzamy w jakimś manualu do naszego auta, Lub pytamy Pana w sklepie co ma być do naszego auta.


Albo zadajemy pytanie na forum FST i nawet po trzech latach dostajemy rzeczowe odpowiedzi + informacje o sprzęcie AGD gratis. :)

w temacie o aku w zakładce D, TD i TDI :D :D
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |7 Sty 2011|, 2011 09:15   

No to odświerze temat aku, ale od innej strony. Ponad 2 lata temu zakupiłem aku CENTRA futura. Droższy był od innych ale wygląd ładny, mrugał zielonym oczkiem i napisane że pakiet asistance oraz gwarancja trzy lata. No to sie skusiłem, bo mrozy szły. Ale mineło 2 lata i 8 miesięcy a tu prądu zaczyna brakowac w baterii. No ale jest gwarancja :-d . Kupuje drugi aku tego do sklepu i do producenta. Chyba ze względu na święta bateria zdana na gwarancji 30 listopada, a odzyskać się udało 5 stycznia :P :P ale to tyle z fajnych spraw. Baterii nie wymienili, napisali że zła eksploatacja i najprawdopodobniej był ładowany za małym/za duzym napięciem lub używany rozładowany (właściwe sobie wybrać).
Wniosek:
Olać patriotyzm i klorowe naklejki a kupić chinola o połowe tańszego, w razie co 2 wytrzymają chyba więcej niż jedna. Future kupiłem za 480 zł a teraz mam chinola za 230 zł.
PS.
W warunkach gwarancji jest napisane że napiecie ładowania od 14,2 a scorpiony mają 13,7 :(
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |7 Sty 2011|, 2011 11:58   

te gwarancje to wg mnie sa tylko teoretyczne, bo jak przychodzi co do czego,to zawsze znajda powod zeby nie uznac reklamacji i oczywiscie raczej beda miec racje :( chyba rzeczywiscie najlepiej kupic jakis podstawowy tani akumulator, tyle czy chinola to nie wiem,bo nie znosze rzeczy tam produkowanych, ale i tak jestem na nie skazany
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |7 Sty 2011|, 2011 11:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |7 Sty 2011|, 2011 15:49   

magmart napisał/a:
Ponad 2 lata temu zakupiłem aku CENTRA futura. Droższy był od innych ale wygląd ładny, mrugał zielonym oczkiem i napisane że pakiet asistance oraz gwarancja trzy lata

W poprzednim Scorpio miałem taki - sprawował się super , żadne mrozy mu nie straszne były , niestety musiałem pogonić z innym samochodem żeby podbić cenę :P . No tylko Ty masz Diesla to i większy zapas prądu potrzebny . Obecnie w Vce mam Boscha Gigawatt , jestem mega zadowolony , ostatnio byłem chory , auto 3 tygodnie pod śniegiem i odpalił od strzała :) . Pozdrawiam
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |7 Sty 2011|, 2011 16:43   

Maross napisał/a:
No tylko Ty masz Diesla to i większy zapas prądu potrzebny
- a w sumie czemu? Kiedyś to rozumiem, bo ciężko było zimą ropniaka odpalić, ale teraz, jak dobrze podgrzejesz, to już przy pierwszym obrocie, a benzyna z trzy obroty musi zrobić ... Zresztą w lewku mam mniejszy aku przy dieslu (coś koło 50Ah) niż w scorpio ...
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |7 Sty 2011|, 2011 17:01   

bingo napisał/a:
Zresztą w lewku mam mniejszy aku przy dieslu (coś koło 50Ah) niż w scorpio ...

No widzisz , to już się jakoś tak utarło że w Dieslu pakujesz większy aku bo lepiej , kuzyn w nieżyjącym już JTD Alfy wymieniał akumulator jak jeszcze jeździła to mu ktoś doradził jakiś żeby nie skłamać 110 Ah? bo to diesel .
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
brontozaur 



Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: |7 Sty 2011|, 2011 18:14   

No ale żeby zakręcić diesla to potrzeba trochę więcej siły, zatem więcej prądu
_________________
Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500
 
 
adamf 



Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2007
Skąd: Lubaczów
Wysłany: |8 Sty 2011|, 2011 17:38   

witam najpierw powiem tak 11lat miałem motocafta aż wystrzelił 71ah.teraz mam BOSCH 74 Ah 680 rozruch jest idealnie ładowanie około 14,2-14,5.Dlaczego diesel ma mocniejszy aku. Cisnienie sprężania jest prawie dwukrotnie większe niż w benzynie np.12-14 bar 2,3 benz. 24-26bar. vm diesel nie będę wszystkiego opisywał. 74 Ah w zupełności wystarczy.
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |8 Sty 2011|, 2011 18:20   

Ja nie polecam EXIDE'ów - 2 sztuki 71Ah po około 2-3 latach użytkowania (jeden w GL'u dohc, drugi w Ghii 2.9 nagle padły w przeciągu tygodnia)
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2011|, 2011 20:53   

Mam takie pytanie, aktualnie w moim 2,5TD jest Motorcraft 71Ah 680A - naprawdę super akumulator z tym że ma on już z 8 lat jak nie od nowości ( 1997 ) i działa bo działa, ale teraz zimą to już ledwo ledwo, czasem się zdarzało że rozrusznik nawet nie próbował kręcić dopóki za którymś razem, często po włączeniu zapłonu wskazówki zegarów idą na max i wracają, przed chwilą sprawdzałem napięcie ( chwile po krótkiej jeździe i było ok 12,4V.

Przed chwilą znalazłem w garażu inny akumulator ( używałem go w skuterze kilka razy ), jakiś czas temu go podładowałem i tak stoi jakiś czas, sprawdziłem napiecie i było ok 12,7V okazało się też że ma za mało wody więc dolałem ok litra i podłączyłem teraz do ładowania, ogólnie wygląda na to że jest w dużo lepszym stanie i formie niż motorcraft z tym że ma tylko 60Ah 420A - da radę ruszyć diesla ? Przynajmniej teraz do wiosny bym go używał potem albo coś znajdę mocniejszego albo Motorcraft dalej będzie jakoś tam działał :D
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |13 Sty 2011|, 2011 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |13 Sty 2011|, 2011 21:32   

pewnie ze ruszy ,jak tylko nie stracil pojemnisci to bedzie krecil
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
wojas3
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2011|, 2011 21:50   

ruszyć to tam zawsze coś ruszy, tylko czy będzie bez problemu odpalał itp. żebym jakiejś nieciekawej sytuacji nie miał, bo ponoć diesel to musi mieć porządną baterie żeby zakręcić, co prawda odpala bardzo szybko, alboo jednak troche energii trzeba w to włozyc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group