|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Regulacja gazu - powtorka z rozrywki - Autronic |
Autor |
Wiadomość |
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Mar 2005|, 2005 11:17 Regulacja gazu - powtorka z rozrywki - Autronic
|
|
|
Regulacja gazu - powtorka z rozrywki
Swego czasu pisalem po roznych "forach" o regulacji gazu za pomoca komputera (mowa tu o instalacjach gazowych z komputerem) i uzyskalem wiele ciekawych informacji o ustawieniach programu itp. Kilkakrotnie probowalem regulowac w tenze sposob gaz sam, jednak stwierdzam ostatecznie ze szczegolnie wiele to nie dalo.
Istotnie, mozna w ten sposob wplynac na dynamike i inne parametry dzialania instalacji ale ze spalaniem nie ma to za wiele wspolnego.
Jak zdazylem zauwazyc zmniejszyc apetyt na gaz mozna glownie poprzez przykrecenie kurka na reduktorze.
Mam zatem 3 pytania:
1. Mam reduktor podobny do tego:
http://www.agcentrum.com....uktory/tomr.jpg
i przyznam szczerze, ze jako laik nie wiem od czego sluza odpowiednie pokretla - wiem jedynie jak ich pokrecanie wplywa na zachowanie sie auta. Jesli ustawiam polozenie pokretla 1 (na zdjeciu jest to pokretlo 6ciokatne mniejsze)
to daje to rezultat w postaci roznic w zachowaniu auta na biegu jalowym (plynnie chodzi, lub szarpie, czasem przygasa itp ale ogolnie da sie doprowadzic do idealu) oraz tylko ono zmienia wskazania sondy lambda co do skladu mieszanki.
Wieksze pokretlo (owalne dodatkowo na srubokret) jakby nie mialo znaczenia ... jedynie w skrajnych polozeniach (otwarty, lub zamkniety) jest rezultat w postaci nierownej pracy silnika lub zalewania go gazem. Kiedys przykrecajac je na maksa wydaje mi sie ze udalo mi sie istotnie zmiejszyc spalanie z 15l na trasie do 10l. Nie mniej nadal nie rozumiem do konca ktore do czego tak na prawde sluzy. Jakbym wiedzial to moze w czyms by mi to pomoglo.
2. Czy ktos obeznany w programie A-MON do instalacji z komputerem AUTRONIC moglby mi krok po kroku opisac proces kalibracji poczatkowej? Ogolnie po tym jak koncze regulacje wychodzi mi zawsze ze mam za bogata mieszanke ...
3. Jak sprawdzic czy moja lambda jest sprawna? Po podlaczeniu komputera mam przedstawiona wartosc lambdy i faktycznie zmienia sie, co wskazuje ze niby dziala ale jakos nie mam do konca przekonania, ze mnie nie oszukuje ...
P.S.
Moj znajomy ma kolege z pracy, ktoremu podobno udalo sie zmniejszyc spalanie w SCORPIO 2l DOHC czyli takim jak moj do 10l po miescie - mam przeprowadzic z nim konfrontacje za jakis tydzien
Moj teraz pali po miescie jakies 16l a na trasie od 8,5 do 11,5 ze srednia na 10l
---------------------------------------------------------------------------------------- |
Ostatnio zmieniony przez IBOL |12 Mar 2005|, 2005 00:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |11 Mar 2005|, 2005 18:00
|
|
|
na reduktorze masz prawdopodobnie regulacje biegu jałowego (skład mieszanki) oraz regulacje podcisnienia. Bedzie foto to pogadamy. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
tomi503 [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Mar 2005|, 2005 18:50
|
|
|
Ale skoro masz komputer to regulacje powinieneś zrobić właśnie na nim. Oczywiście chodzi mi o komputer gazowy i do tego jest potrzebny interfejs. Regulacje na reduktorze tylko zgrubnie wpływają na spalanie a dawką gazu reguluje silnik krokowy który jest sterowany komputerem gazowym.
Co do sondy lambda zmierzysz ją zwykłym miernikiem: Do kabla czarnego wychodzącego z sądy lambda podłanczasz jeden koniec miernika drugi koniec do masy i patrzysz na volty oczywiście auto powinno być rozgrzane. W scorpio 2.0l jest chyba sąda 0.8V więc voltomierz powinien chodzić w zakresie do 0.8 i cały czas powinien wzrastać i spadać w dół. Jeśli jednak stoi to sonda jest uwalona. |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Mar 2005|, 2005 00:09
|
|
|
Cytat: | Ale skoro masz komputer to regulacje powinieneś zrobić właśnie na nim |
Niestety mimo wielu wypocin na grupach nikt jednoznacznie nie byl mi w stanie pomoc a sam metoda prob i bledow osiagnalem jedynie maly postep.
Cytat: | więc voltomierz powinien chodzić w zakresie do 0.8 i cały czas powinien wzrastać i spadać w dół |
TO bedzie OK, bo w programie A-mon wlasnie tak pokazuje ale mimo to nie zaszkodzi sprawdzic przy okazji.
----------------------------------------------------------------------
Zdjecie juz dolaczylem - prosze pomozcie mi to wyregulowac - znowu spalil mi 16l, kiedy caly bak wyjezdzilem maksymalnie ekonomicznie (juz wiecej nie popelnie tego bledu ) |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |