$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - generacje instalacji LPG
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
generacje instalacji LPG
Autor Wiadomość
skorza
[Usunięty]

Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 13:53   generacje instalacji LPG

która, to juz jest obecnie generacja inst. gazowych!
Słyszę, że juz piąta!
Czym one się różnią, jak przebiegała ta modernizacja zaczynając od 1 gaznikowej!
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 14:36   

- I generacji - tradycyjne urządzenia z mikserem gazu
- II generacji - tradycyjne urządzenia z mikserem gazu, wyposażone dodatkowo w elektronikę sterującą ilością gazu podawanego do silnika i współpracującą z sondą lambda
- III generacji - indywidualne doprowadzenie gazu do poszczególnych cylindrów (jednomiejscowe sterowanie dawką gazu - sterowanie jednopunktowe, centralne)
- IV generacji - sekwencyjny wtrysk gazu, oddzielne sterowanie podaniem gazu (wtryskiwaczami gazu) dla każdego cylindra

Polecam stronke : http://www.automotoserwis...09/generacj.htm
 
 
 
skorza
[Usunięty]

Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 15:35   

czyli jak mam silniczek krokowy (dawka gazu) i komp tzn, że jest to II generacja?
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 16:30   

Na to wyglada.... ja mam 1 gen i jakos sobie radzi ale to jednak nie to. Do Naszych silniczkow przydalaby sie 3 gen.
 
 
 
qantan
[Usunięty]

Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 18:37   

a czemu na tej stronce niema nic o wtrysku gazu w fazie ciekłej ??
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 19:33   

Zapewne to jest wlasnie ta 5 generacja instalacji o ktorej wspominal kolega Skorza :)
 
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 07:03   

o tej instalacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej jest napisne w jakimś tam numerze autoświata, jak się do niego dokopię to wam napiszę o co chodzi. narazie nie mam czasu bo dzisiaj mam rozdanie matur :mrgreen: i jest w domu niezły zapieprz
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
Piof
[Usunięty]

Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 12:41   

Dokładnie tak jak piszecie - V generacja to wtrysk gazu w fazie ciekłej czyli bez parownika a zasada działania dokładnie taka sama ja przy benzynce tzn. Pompa w zbiorniku i pod ciśnieniem do wtryskiwaczy (o ile dobrze pamiętam mgą być podwójne benzyna/gaz), które sterowane są kompem benzynowym, nadmiar gazu na przelew do zbiornika. Podobno nawet lepiej sie jeździ jak na benzynie - ale jej cena...... no cóż dlatego ja mam nadal swoją starą I generację.
Pozdr.
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 13:31   

Koszt instalacji V generacji to jsakies 5000 zlociszy :( troszke drogawo zwazywszy ze samochod jest warty tyle samo lub niewiele wiecej :wink: .
Piof : Jak Ci sie sprawuje samochodzik na tym gazie (I gen.) i ile pali ?
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 13:44   

Nie no Scorpio jest znacznie droższe.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |9 Cze 2004|, 2004 11:22   

Hej

Na instalacji V generacji silnik nawet ma większego kompa, gdyż gaz wtryskiwany do komory cylindra rozpręża się i powoduje spadek temperatury w cylindrze, czyli działa w pewien sposób jak intercooler, wiadomo im więcej zimnego powietrza do ukaładu zasilania tym auto jest mocniejsze. Na takiej instalacji super się jeździ :D mój kolega ma takie coś w AUDI powiem szczerze że nawet ma lepszego kopa jak na benzynie

Pozdrawiam
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Cze 2004|, 2004 12:24   

No ja też słyszałem że można tak ustawić że będzie miało lepsze osiągi niż na benzynce.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |12 Cze 2004|, 2004 15:21   

to oczywiste, zważywszy, ze LPG ma zawsze ponad 100 oktan :D
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
BC_Leszcz
[Usunięty]

Wysłany: |14 Cze 2004|, 2004 10:00   

Instalacja V generacji nie jest dostępna do silników montowanych w Scorpio. Nie ma "uniwersalnej" instalacji V generacji - instalacje są przez producenta (Viale) dostarczane do konkretnego modelu silnika, silniki od Scorpio nie są obsługiwane, zresztą po co - ilu byłoby chętnych ?
 
 
skorza
[Usunięty]

Wysłany: |14 Cze 2004|, 2004 10:24   

...a czy jest sens zakładać instalację IV gen, do 2,9 12V!
czy zużycie paliwa jest wtedy podobne jak benzyny!???
Może ktoś ma taką instalkę?
pozdrawiam
dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group