2.5 TDi przed i po 09.1996 |
Autor |
Wiadomość |
ssobie [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 10:40 2.5 TDi przed i po 09.1996
|
|
|
Witam.
do września 1996 silniki 2.5 TDi miały 115KM, a po 125KM. Mam w związku z tym pytanko może ktoś będzie wiedział: czy różnica wynika z innego softu jaki zastosowano w późniejszych modelach, czy są jakieś modyfikacje samego silnika.
Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 11:56
|
|
|
TD jak już |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
ssobie [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 12:34
|
|
|
no TD oczywiście
Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj |
|
|
|
|
pawelzap [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 12:43 Re: 2.5 TDi przed i po 09.1996
|
|
|
ssobie napisał/a: | Witam.
do września 1996 silniki 2.5 TDi miały 115KM, a po 125KM. Mam w związku z tym pytanko może ktoś będzie wiedział: czy różnica wynika z innego softu jaki zastosowano w późniejszych modelach, czy są jakieś modyfikacje samego silnika.
Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj |
115 KM to TD z intercoolerem głowica 4 cześciowa oddzielna na każdy cylinder występuje przedkomora spalania .
w 125 jedna głowica inna świece wtryski .125 KM kolejna wersja silniczka;)
najwazniejsze to duży i przyjemny moment obrotowy silniczków firmy VM co napędzają nasze scorpio |
|
|
|
|
ssobie [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 13:41
|
|
|
a w ta głowica też jest czteroczęściowa i czy można tą głowiczkę przeszczepic do starszego silniczka?
Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 14:18
|
|
|
I powiesz mi może że jeśli się da to chce Ci się pruć silnik żeby to zrobić żeby się okazało że jednak coś nie bardzo - czy raczej teoretycznie pytasz ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
ssobie [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 15:08
|
|
|
w zasadzie teoretycznie bo się zastanawiałem nad mocą obu silników i jakie są różnice - bo ostatnio widziałem gdzieś firmę, która się oferowała, że ze 115 KM Scorpio robi 125 ( tylko ta firma chyba się zajmowała przeprogramowywaniem chip'ów)
Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 15:14
|
|
|
ale co Ci te 10 koni da - niewiele a silnik będzie ostro wysilony i żywotność znacznie się zmniejszy - zresztą tuning diesla to jakieś nieporozumienie - no może JTD czy HDI ale zwykły diesel ? To i V6 się nie opłaca tuningować a co dopiero diesla. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 15:53
|
|
|
Diesel to diesel. Mała moc ale jaki moment obrotowy!!! Tylko ten klekot i czarny obłok po dodaniu gazu |
|
|
|
|
felukes [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 21:52
|
|
|
Klekot - specyficzny dzwiek do ktorego mozna sie przyzwyczaic a nawet polubic.
Co do czarnego obloku to znaczy ze wtryski do wymiany lub gdzies przewod od turbiny spadl lub ma dziure (jezeli mowa o TD).
Diesel wysilony?? To mnie normalnie powalilo.
Te 10KM to pikus jest bo na benzynce mozna tyle osiagnac robiac poprostu kolektory oraz planujac glowice.
W TD podkrecic jest o tyle latwiej ze mozna dac wieksze doladowanie i zwiekszyc ilosc paliwa ale niestety dodanie paliwa wiaze sie z regulacja pompy przez co jest to drooga zabawa. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 00:33
|
|
|
A co niby w kolektorach chcesz robić ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
felukes [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 15:04
|
|
|
W DOHC to polerowanie dolotowego jak i wydechowego na lustro. Jezeli odrazu planowanie glowicy i bedzie zdjeta to polerowanie na lustro kanalow wydechowych a dolotowych papierkiem 80.
Mozna tez zrobic jakis niewielki porting kanalow ale w DOHC to niestety ale nie wiem gdzie zebrac materiaml.
Calosc zajela by pare ladnych roboczogodzin ale jezeli chce sie miec tanio to trzeba troche wlasnej roboty wlozyc. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 15:50
|
|
|
A co daje wypolerowanie dolotu i wylotu ?? no rozumiem - głowica, gniazda dotrzeć itp ale co da wypolerowanie do i wylotu? i co się kryje pod pojęciem porting ?? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
marow [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Sty 2005|, 2005 01:49
|
|
|
Dla mnie jest to wszystko jakieś nieporozumienie... jak ktoś chce mieć dużo koni i jeździć szybko i przyspieszać szybko to kupuje cossiego....albo jakiś inny wynalazek sportowy "made by inny niż scorpio td" a przerabianie i kombinowanie...zawsze z tego jakieś problemy wychodzą....miałem już różne wynalazki i po wielu błędach doszedłem że co oryginał to oryginał...łatwiej jeździć, łatwiej sprzedać, łatwiej części kupić.....itd. Chyba nie na darmo w fabrykach tylu mądrych leszczy pracuje żeby potem ktoś w garażu to przerabiał i myślał że jest .......:))))) Ale to moje zdanie.....
2.0 16v kombi ghia '95 |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |15 Sty 2005|, 2005 15:07
|
|
|
polerowanie daje zmniejszenie oporów przepływu |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
|