$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2.5 TDi przed i po 09.1996
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.5 TDi przed i po 09.1996
Autor Wiadomość
ssobie
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 10:40   2.5 TDi przed i po 09.1996

Witam.
do września 1996 silniki 2.5 TDi miały 115KM, a po 125KM. Mam w związku z tym pytanko może ktoś będzie wiedział: czy różnica wynika z innego softu jaki zastosowano w późniejszych modelach, czy są jakieś modyfikacje samego silnika.



Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 11:56   

TD jak już :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
ssobie
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 12:34   

no TD oczywiście :P


Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj
 
 
pawelzap
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 12:43   Re: 2.5 TDi przed i po 09.1996

ssobie napisał/a:
Witam.
do września 1996 silniki 2.5 TDi miały 115KM, a po 125KM. Mam w związku z tym pytanko może ktoś będzie wiedział: czy różnica wynika z innego softu jaki zastosowano w późniejszych modelach, czy są jakieś modyfikacje samego silnika.



Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj



115 KM to TD z intercoolerem głowica 4 cześciowa oddzielna na każdy cylinder występuje przedkomora spalania .
w 125 jedna głowica inna świece wtryski .125 KM kolejna wersja silniczka;)
najwazniejsze to duży i przyjemny moment obrotowy silniczków firmy VM co napędzają nasze scorpio
 
 
ssobie
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 13:41   

a w ta głowica też jest czteroczęściowa i czy można tą głowiczkę przeszczepic do starszego silniczka?



Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 14:18   

I powiesz mi może że jeśli się da to chce Ci się pruć silnik żeby to zrobić żeby się okazało że jednak coś nie bardzo :) - czy raczej teoretycznie pytasz ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
ssobie
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 15:08   

w zasadzie teoretycznie bo się zastanawiałem nad mocą obu silników i jakie są różnice - bo ostatnio widziałem gdzieś firmę, która się oferowała, że ze 115 KM Scorpio robi 125 ( tylko ta firma chyba się zajmowała przeprogramowywaniem chip'ów)



Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 15:14   

ale co Ci te 10 koni da - niewiele a silnik będzie ostro wysilony i żywotność znacznie się zmniejszy - zresztą tuning diesla to jakieś nieporozumienie - no może JTD czy HDI ale zwykły diesel ? To i V6 się nie opłaca tuningować a co dopiero diesla.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 15:53   

Diesel to diesel. Mała moc ale jaki moment obrotowy!!! Tylko ten klekot i czarny obłok po dodaniu gazu :(
 
 
felukes
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 21:52   

Klekot - specyficzny dzwiek do ktorego mozna sie przyzwyczaic a nawet polubic. ;)
Co do czarnego obloku to znaczy ze wtryski do wymiany lub gdzies przewod od turbiny spadl lub ma dziure (jezeli mowa o TD).
Diesel wysilony?? To mnie normalnie powalilo. ;)
Te 10KM to pikus jest bo na benzynce mozna tyle osiagnac robiac poprostu kolektory oraz planujac glowice. :P

W TD podkrecic jest o tyle latwiej ze mozna dac wieksze doladowanie i zwiekszyc ilosc paliwa ale niestety dodanie paliwa wiaze sie z regulacja pompy przez co jest to drooga zabawa. :?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 00:33   

A co niby w kolektorach chcesz robić ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
felukes
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 15:04   

W DOHC to polerowanie dolotowego jak i wydechowego na lustro. Jezeli odrazu planowanie glowicy i bedzie zdjeta to polerowanie na lustro kanalow wydechowych a dolotowych papierkiem 80.
Mozna tez zrobic jakis niewielki porting kanalow ale w DOHC to niestety ale nie wiem gdzie zebrac materiaml.
Calosc zajela by pare ladnych roboczogodzin ale jezeli chce sie miec tanio to trzeba troche wlasnej roboty wlozyc. ;)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Sty 2005|, 2005 15:50   

A co daje wypolerowanie dolotu i wylotu ?? no rozumiem - głowica, gniazda dotrzeć itp ale co da wypolerowanie do i wylotu? i co się kryje pod pojęciem porting ??
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
marow
[Usunięty]

Wysłany: |15 Sty 2005|, 2005 01:49   

Dla mnie jest to wszystko jakieś nieporozumienie... jak ktoś chce mieć dużo koni i jeździć szybko i przyspieszać szybko to kupuje cossiego....albo jakiś inny wynalazek sportowy "made by inny niż scorpio td" a przerabianie i kombinowanie...zawsze z tego jakieś problemy wychodzą....miałem już różne wynalazki i po wielu błędach doszedłem że co oryginał to oryginał...łatwiej jeździć, łatwiej sprzedać, łatwiej części kupić.....itd. Chyba nie na darmo w fabrykach tylu mądrych leszczy pracuje żeby potem ktoś w garażu to przerabiał i myślał że jest .......:))))) Ale to moje zdanie.....

2.0 16v kombi ghia '95
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Sty 2005|, 2005 15:07   

polerowanie daje zmniejszenie oporów przepływu
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group