Problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
TCQ [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 14:14 Problem z silnikiem
|
|
|
Proszę o poradę - podpowiedź
Ostatnio temperatura w aucie podskoczyła mi na czerwone i okazało się że wyrzuciło mi płyn pojemnikiem wyrównawczym , myślałem żę to termostat więc wyjołom jego i zmieniłem korek w zbiorniczku wyrównawczym aby wykluczyć jedno i drugie (termostat i korek ) zalałem wodą - oczywiście po wystygnięciu silnika i przejechałem 30 km i znów mi nagle temperatura wskoczyła na czerwone i wyrzuciło wodę dodam że jeżdrzę na gazie od 6-misięcy silnik jest 2.0 DOHC 1994r Automat Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy spotkał się z czymś takim Wygląda to na głowicę lub uszczelkę pod głowicą ale dla czego jak jest zimny nie wyrzuca tylko jak jest mocno ciepły ?! |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 16:47
|
|
|
Wiesz - zimna woda ma mniejszą objętośc i pary jeszcze nie ma - potem jak się zagrzeje to ciśnienie w układzie rośnie i wywala płyn przez korek. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 19:53
|
|
|
Hmm dziwne, co to by musialo byc zeby az wywalało korkiem! mialem 2 razy awarie uszczelki i głowicy i nigdy tak nie było!! a wczesniej notowales jakies symptomy a wari uszczelki? MOze pompa wody stoi i poprostu sie zagotowuje płyn! nawet przy padzie uszczelki maloprawdopodobne by zagotowac wode! to jest mozliwe jak chodzi tylko na malym obiegu czyli jak nie otwiera termostat, albo jak pompa wody stoi. moze zatarłes pompe? sprobuj jeszcze wopgole wywalic termostat i tak pojezdzic zobaczysz co bedzie. Strasznie sie grzeje, przy padzie uszczelki tak raczej sie nie grzeje. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
TCQ [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 15:26
|
|
|
Dzięki musze sprawdzić, prawde mowiąc to piszczał mi pasek wcześniej, moze to pompa. |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 15:37
|
|
|
Witamy w krainie padniętych głowic. Miałem 2 przejściówki i w obydwuch robiłem głowiczki. Ten typ tak ma |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 17:24
|
|
|
To chyba raczej przypadłość DOHC niż samej przejściówki - bo w sumie co ma buda do silnika nie |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
felukes [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 20:19
|
|
|
Pekanie glowic spowodowane jest przegrzewaniem sie oraz jezeli ktos ma gaz to jazda na nim. Gaz spala sie w wyzszej temperaturze przez co przegrzewa sie glowica i peka.
Nie wiem czy DOHC maja chlodnice oleju na filtrze ale jezeli maja to znaczy ze jest za malo wydajna. Jezeli nie to radze jakas zalozyc.
Jak tylko zmienie sciere na scorpio i zagazuje to zaloze chlodniczke od mercedesa 124. |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 08:01
|
|
|
Struna całkowicie się z tobą zgadzam, po prostu pech tak chciał że z 3 dohc jakie miałem, w 2 robiłem głowicę. |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 11:51
|
|
|
Cytat: | ale dla czego jak jest zimny nie wyrzuca tylko jak jest mocno ciepły ?! |
Niektore nieszczelnosci moga sie pojawiac pod wplywem temperatury, glowica zaczyna sie rozszerzac i tworzy sie nieszczelnosc pomimo tego ze w nizszych temperaturach jest OK. Jesli zrobisz przygazowke to wywala Ci plyn do zbiorniczka ? |
|
|
|
|
TCQ [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Sty 2005|, 2005 16:04
|
|
|
Całe szczęście okazało się że to tylko uszczelka pod głowicą ale mimo wszystko koszt naprawy około 500zł |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |18 Sty 2005|, 2005 21:08
|
|
|
to robota chyba gratis, bo uczciwa naprawa uszczelki jak chodzi o części to 500zł może być mało, ramię+napinacz oryginał kosztują 300zł, uszczelka koło 100zł, śruby głowicy 80zł, olej+filtr+płyn chłodzący, ....... dalej nie liczę... |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
felukes [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Sty 2005|, 2005 21:58
|
|
|
Mam takie pytanko po kiego grzyba napinacz oraz plyny??
Przeciez olej jak i plyn chlodniczy zlewasz do pojemnika a potem nalewasza spowrotem. Jak ktos ma za duzo kasy to niech odda mi a ja juz zrobie z tym uzytek. |
|
|
|
|
TCQ [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Sty 2005|, 2005 09:57
|
|
|
Napinacz przy przekłądaniu głowicy zawsze leci już tak jest a plyn wyciekl, jeśli chodzi o koszty, ojciec ma szrot i ma dostęp do hurtowni. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Sty 2005|, 2005 00:33
|
|
|
VIK o jakim ramieniu mówisz? a co do kosztow prawda, 500 to taniocha, doliczyc trzeba jeszcze uszczelke pokrywy, i uszczelki kolektora dolotu i wydechu, planowanie glowicy... itp |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
liw [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Sty 2005|, 2005 10:41
|
|
|
VIK ma rację!! Zna się na rzeczy jak mało kto. Wystarczy przejglądnąć forum sierrafan i już wszystko jasne. http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/ zobaczcie kto jest moderatorem działu technicznego pozatym i dla scorpiofanów znajdzie się tam mnóstwo informacji. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|