$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Równolegle, czy szeregowo?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Równolegle, czy szeregowo?
Autor Wiadomość
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 10:26   

ee jestes pewien? mialem przecie, sterowanie nawiewem klasycznie klapą, w maualnej klimie jak bys sterowal zaworem?? moze to bylo insze cudo?
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 10:31   

No woda tam szła jak nic - chyba podciśnienowy jakiś. Było toto w okolicy nagrzewnicy, ze trzy węże się łączyły - inna sprawa to auto miało komp spalania, tempomat itp - może to coś związane z tymi bajerami - Ale Piof też mówi że jest ale nie zamyka.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 16:14   

Sprawdziłem jak jest teraz u mnie. Parownik wpięty szeregowo 8) w środku cieplutko.
Więc miałem tak:
pierwsze scorpio szeregowo - w środku ciepło
drugie (przejściówka z klimą) równolegle - chłodno :(
wieloryb z klimą szeregowo - w środku afryka.
Niech każdy wyciągnie wnioski sam 8)
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 17:04   

A ja w wiorybasie mam rownolegle i też mam ciepełko, może kiedyś sie spotkamy, obejrzymy, może przepnę. :D
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 19:28   

Miałem trochę czasu i przerobiłem na szeregowe. Żadnych rewelacji nie zauważyłem.
Nie wiem jak było wcześniej, ale teraz, jak włączę dmuchawę na maxa, normalnie powietrze z nadmuchów leci coraz chłodniejsze - nagrzewnica stygnie. Pewnikiem jest zapieprzona.
Parownik jest gorący.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 05:32   

to podepnij do nagrzewnicy wode pod ciśnieniem - zobaczysz ile syfu wyleci a potem włączysz wiatrak na 3 i będzie lecieć ciepłe.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 12:44   

Tak trzeba zrobić, ale wkurza mnie ponowne spuszczanie płynu.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 17:52   

no co Ty - zaciśnij węże i zejdzie odrobina - potem dolejesz i heja.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 08:10   

Rzeczywiście.
Thx
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
klaksson
[Usunięty]

Wysłany: |25 Sty 2008|, 2008 19:59   Re: Równolegle, czy szeregowo?

Aro napisał/a:
Pomimo łagodnej zimy, w moim 2,4 v6 ogrzewanie działa słabiej niż w poprzednich dwóch scorpionach. Zauważyłem, że do nagrzewnicy równolegle podłączony jest parownik. Stąd pytanie, czy nie lepiej byłoby połączyć obiegi szeregowo, przy czym parownik jako pierwszy?. Nagrzewnica rozgrzewałaby się pewnie wolniej, ale później ogrzewanie mogłoby być lepsze.

Witammam też taki sam problem tylko że umniewoda przepływa woda jak podłącze zkranu ale jak podłącze spowrotem to zasilający wąż jest wrzący a powrotni zimny co to może być


[ Dodano: 2008-01-25, 20:08 ]
Witam mam problem z ogrzewaniem miałem wcześniej podłączone szeregowo z gazem a teraz modłaczyłem równolegle i dalej nie grzeje mimo że wąż dochodzący jest wrzący a wychodzący zimnny a sprawdzałem nagrzewnice wężem ogrodowum puszczałem wode i normalnie przelatywał a popodłączeniu spowrotem to nie grzeje czy to może być czasami pompa padła i nie robi obiegu.
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Paź 2013|, 2013 19:23   

Speedo napisał/a:
jakie są wady wpinki szeregowej na powrocie z nagrzewnicy?

Jedynie wolniejsze rozgrzewanie parownika w zimę.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |20 Paź 2013|, 2013 19:34   

Speedo napisał/a:
chyba że ktoś napisze, że może wybuchnąć to przemyślę tę wersję
Nie wybuchnie, spokojnie możesz dac, somsiad mo 3 lata tak jusz w saaaaabie.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Paź 2013|, 2013 19:42   

Speedo napisał/a:
bo mam teraz równolegle i webasto jak mi nahajcuje to parnik się topi a w srodku łba nie urywa

A nawiewy coś tam dmuchają, jak webasto grzeje, czy tylko "grawitacyjnie" grzeje wnętrze ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Paź 2013|, 2013 19:57   

No to ciekawostka. Pompka wody chodzi, bo grzeje się reduktor, nawiewy chodzą... hmm.
U mnie jest cieplutko w środku (fabrycznie ustawione, że grzeje do 20st), po odpaleniu silnika przełącza się od razu na gaz.
Zużycie benzyny i gazu niższe.
Dla mnie - jedyny problem, to niedoładowanie akumulatora (krótkie trasy).
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |21 Paź 2013|, 2013 08:38   

Albo kryzę w linię zasilania parnika aby miał tak samo trudno płynąć przez nagrzewnicę jak i przez reduktor.
Zmieniając w szereg to trzeba by mieć pewność czy nagrzewnica jest bez zaworu jak np. w 125p.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group