Równolegle, czy szeregowo? |
Autor |
Wiadomość |
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 10:26
|
|
|
ee jestes pewien? mialem przecie, sterowanie nawiewem klasycznie klapą, w maualnej klimie jak bys sterowal zaworem?? moze to bylo insze cudo? |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 10:31
|
|
|
No woda tam szła jak nic - chyba podciśnienowy jakiś. Było toto w okolicy nagrzewnicy, ze trzy węże się łączyły - inna sprawa to auto miało komp spalania, tempomat itp - może to coś związane z tymi bajerami - Ale Piof też mówi że jest ale nie zamyka. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 16:14
|
|
|
Sprawdziłem jak jest teraz u mnie. Parownik wpięty szeregowo w środku cieplutko.
Więc miałem tak:
pierwsze scorpio szeregowo - w środku ciepło
drugie (przejściówka z klimą) równolegle - chłodno
wieloryb z klimą szeregowo - w środku afryka.
Niech każdy wyciągnie wnioski sam |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 17:04
|
|
|
A ja w wiorybasie mam rownolegle i też mam ciepełko, może kiedyś sie spotkamy, obejrzymy, może przepnę. |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |18 Mar 2005|, 2005 19:28
|
|
|
Miałem trochę czasu i przerobiłem na szeregowe. Żadnych rewelacji nie zauważyłem.
Nie wiem jak było wcześniej, ale teraz, jak włączę dmuchawę na maxa, normalnie powietrze z nadmuchów leci coraz chłodniejsze - nagrzewnica stygnie. Pewnikiem jest zapieprzona.
Parownik jest gorący. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 05:32
|
|
|
to podepnij do nagrzewnicy wode pod ciśnieniem - zobaczysz ile syfu wyleci a potem włączysz wiatrak na 3 i będzie lecieć ciepłe. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 12:44
|
|
|
Tak trzeba zrobić, ale wkurza mnie ponowne spuszczanie płynu. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 17:52
|
|
|
no co Ty - zaciśnij węże i zejdzie odrobina - potem dolejesz i heja. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 08:10
|
|
|
Rzeczywiście.
Thx |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
klaksson [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Sty 2008|, 2008 19:59 Re: Równolegle, czy szeregowo?
|
|
|
Aro napisał/a: | Pomimo łagodnej zimy, w moim 2,4 v6 ogrzewanie działa słabiej niż w poprzednich dwóch scorpionach. Zauważyłem, że do nagrzewnicy równolegle podłączony jest parownik. Stąd pytanie, czy nie lepiej byłoby połączyć obiegi szeregowo, przy czym parownik jako pierwszy?. Nagrzewnica rozgrzewałaby się pewnie wolniej, ale później ogrzewanie mogłoby być lepsze. |
Witammam też taki sam problem tylko że umniewoda przepływa woda jak podłącze zkranu ale jak podłącze spowrotem to zasilający wąż jest wrzący a powrotni zimny co to może być
[ Dodano: 2008-01-25, 20:08 ]
Witam mam problem z ogrzewaniem miałem wcześniej podłączone szeregowo z gazem a teraz modłaczyłem równolegle i dalej nie grzeje mimo że wąż dochodzący jest wrzący a wychodzący zimnny a sprawdzałem nagrzewnice wężem ogrodowum puszczałem wode i normalnie przelatywał a popodłączeniu spowrotem to nie grzeje czy to może być czasami pompa padła i nie robi obiegu. |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Paź 2013|, 2013 19:23
|
|
|
Speedo napisał/a: | jakie są wady wpinki szeregowej na powrocie z nagrzewnicy? |
Jedynie wolniejsze rozgrzewanie parownika w zimę. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |20 Paź 2013|, 2013 19:34
|
|
|
Speedo napisał/a: | chyba że ktoś napisze, że może wybuchnąć to przemyślę tę wersję | Nie wybuchnie, spokojnie możesz dac, somsiad mo 3 lata tak jusz w saaaaabie. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Paź 2013|, 2013 19:42
|
|
|
Speedo napisał/a: | bo mam teraz równolegle i webasto jak mi nahajcuje to parnik się topi a w srodku łba nie urywa |
A nawiewy coś tam dmuchają, jak webasto grzeje, czy tylko "grawitacyjnie" grzeje wnętrze ? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Paź 2013|, 2013 19:57
|
|
|
No to ciekawostka. Pompka wody chodzi, bo grzeje się reduktor, nawiewy chodzą... hmm.
U mnie jest cieplutko w środku (fabrycznie ustawione, że grzeje do 20st), po odpaleniu silnika przełącza się od razu na gaz.
Zużycie benzyny i gazu niższe.
Dla mnie - jedyny problem, to niedoładowanie akumulatora (krótkie trasy). |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |21 Paź 2013|, 2013 08:38
|
|
|
Albo kryzę w linię zasilania parnika aby miał tak samo trudno płynąć przez nagrzewnicę jak i przez reduktor.
Zmieniając w szereg to trzeba by mieć pewność czy nagrzewnica jest bez zaworu jak np. w 125p. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
|