$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Równolegle, czy szeregowo?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Równolegle, czy szeregowo?
Autor Wiadomość
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |8 Sty 2005|, 2005 16:32   Równolegle, czy szeregowo?

Pomimo łagodnej zimy, w moim 2,4 v6 ogrzewanie działa słabiej niż w poprzednich dwóch scorpionach. Zauważyłem, że do nagrzewnicy równolegle podłączony jest parownik. Stąd pytanie, czy nie lepiej byłoby połączyć obiegi szeregowo, przy czym parownik jako pierwszy?. Nagrzewnica rozgrzewałaby się pewnie wolniej, ale później ogrzewanie mogłoby być lepsze.
 
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |8 Sty 2005|, 2005 16:54   

w ohacu (moje pierwsze skorpio wiec niestety nie mam porownania) mam wpiete rownolegle- parownik bardzo szybko jest cieply a w aucie cieplo jak w kotłowni. moze masz zapowietrzoną/zapchaną nagrzewnice? nie napisales jak zachowuje sie parownik-tzn czy jest goracy po rogrzaniu silnika?a moze po prostu winien jest termostat?
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |8 Sty 2005|, 2005 16:56   

są rózne teorie, ja jestem zwolennikiem łaczenia szerregowego, i tak miałem w scorpio, w astrze mam rownolegle i niby grzeje w srodku, ale ja wiem? W przypadku zamulenia nagrzewnicy moze znaczna ilosc cieplej wody isc tylko przez reduktor po mniejszym oporze i przez to nagrzewnica bedzie zimna.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |8 Sty 2005|, 2005 17:07   

Parownik parzy, a z dziur w środku przy temp. ustawionej na maxa wcale żar się nie leje; w poprzednich scorupach było o wiele cieplej. Może pokombinuję z ograniczeniem przepływu przez parownik, może jakiś termostacik...?
 
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |8 Sty 2005|, 2005 18:13   

wyklucz termostat ale skoro parownik parzy i szybko sie rozgrzewa( wlasnie jesli szybko to w porzadku a jesli nie to moze jednak termostat) to obstawialbym nagrzewnice, gdzies na forum jest watek na temat "odmulania" nagrzewnicy.

a generelnie obstawialbym za rownoleglym, chodzby ze wzgledu na to ze wszelkie anomalie pracy nagrzewnicy nie bede dotyczyly parownika co powinno pozytywnie wplynac na jego podgrzewanie czyli w efekcie na trwalosc. ale koncepcji w tym wzgledzie jest faktycznie mnostwo i chyba jeszcze nikt nie udowodnił wyzszosci jednej opcji nad drugą.
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |8 Sty 2005|, 2005 19:26   

marcys napisał/a:
wyklucz termostat ale skoro parownik parzy i szybko sie rozgrzewa( wlasnie jesli szybko to w porzadku a jesli nie to moze jednak termostat) to obstawialbym nagrzewnice, gdzies na forum jest watek na temat "odmulania" nagrzewnicy.


pierwsza sprawa termostat. juz towarzyszylem przy dwoch wymianach tej zimy i roznica jest kolosalna w predkosci nagrzewania sie samochodu. sprawdz wskaznik temperatury(o ile jest spraewny;D powinien sie w polowie trzymac. jak ledwo sie podnosi to stawiam na termostat. oczywiscie mozna odpalic zimny silnik i sprawdzic jak szybko robi sie cieply waz do chlodnicy. jak szybko to znaczy ze termostat jest caly czas otwarty.

druga sprawa nagrzewnica. Ostatnio widzialem co to mozna wyplukac z nagrzewnicy;) proponuje odlaczyc weze od nagrzewnicy. podpiac pod jeden waz z woda, powrot z nagrzewnicy zostawic wolny i odkrecic wode. plukac do momentu kiedy woda bedzie leciec czysta i dosc mocnym strumieniem. ostatnio po takim zabiegu zrobilo sie cieplej w jednym skorpionie.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
borey
[Usunięty]

Wysłany: |8 Sty 2005|, 2005 21:29   

Mam ten sam problem, w jednym skorpio mam podłączone szeregowo (tam jest instalacja BRC) a w drugim równolegle (w tym z kolei Lovato) i ja też odczuwam różnice w jakości ogrzewania(z korzyścią dla wpięcia szeregowego). Nosze się z zamiarem przepięcia w tym drugim również w szereg lecz jak zwykle nie mam czasu i chęci :) a poza tym nikt nie da głowy za to że przeróbka da spodziewny efekt. Całe szczęście zima w tym roku ciepła i do wiosny nie daleko :D :D
 
 
zbyszek 
WKZ U 802



Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Kozienice
Wysłany: |8 Sty 2005|, 2005 21:44   

W swoim pierwszym scorpio miałem gaz holenderski, parownik wpięty szeregowo- w środku cieplutko. W drugim scorpio parownik - równolegle i w samochodzie zimno :( . Odmulenie nagrzewnicy wężem ogrodowym pomogło tylko trochę (ciut cieplej), zabawy z termostatami też wykonywałem i nic nie pomagało. Teraz w wielorybie cieplutko (ale nie wiem jak wpięty jest parownik :roll: ), jutro sprawdze.
_________________
był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96

Dochodzenie odszkodowań
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |9 Sty 2005|, 2005 15:53   

czujnik temperatury sprawdz o ile masz minimalna chociarz pewnosc co do slusznosci jego wskazan lub wiedze nt. ew. odchylen w jego wskazaniach, dobry termostat generalnie puszcza obieg wody na chlodnice gdy samochod praktycznie jest juz dobrze rozgrzany ( a czujnik temp. w conajmniej 1/3 skali-tego nie jestem pewny bo moj zaniza) a poznac mozna po tym ze waz od pompy od chlodnicy jest goracy przy pompie a potrafi byc zimny 10 cm dalej. Wydaje mi sie (tylko i wylacznie moja teoria wiec glowy nie dam :wink: ] ze od sposobu wpiecia zalezy co rozgrzewa sie szybciej parownik czy wolisz by w srodku bylo cieplo. Ja niestety jestem zmuszony rozwalonym przeplywomierzem jezdzic od razu na gazie wiec wole zeby parownik grzal sie szybciej a jak mam do pokonania 2,3 kilometry ogrzewanie nie jest niezbedne. Ale jak ktos jezdzi sporo np taxi to wpiecie szeregowe prawdopodobnie bedzie lepsze bo silnik bedzie i tak przeciez cieply. W kazdym razie efekt u mnie jest taki ze przy teperaturze 0 st. C po 30 sek pracy na biegu jałowym parownik jest wyraznie cieplejszy a nagrzewnica jest jeszcze zimna przez ok 3-4 min.
po prostu zalezy jak kto jezdzi duzo czy malo :D
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Sty 2005|, 2005 00:15   

Troszkę te dywagacje dziwne panowie. Zasada jest prosta - jak auto posiada zawór na wężu do ogrzewania to nie ma bolka - musi być wpięty parownik równolegle - Scorpio akurat nie ma zaworu tylko klapę sterującą przepływem powietrza więc no problem żeby w szereg puścić i polecem ale parownik jako pierwszy w szeregu. Za połączeniem szeregowym przemawia wiele atutów. Przede wszystkim, jeśli mamy równolegle a nagrzewnica jest już troszkę przypchana to płyn wybierze drogę o mniejszym oporze ( czyli przez parownik ) i tym samym nagrzewnica zamuli się całkowicie. Połączenie w szereg nie dopuści do takiej sytuacji ale dobrze wcześniej nagrzewnicę przepłukać żeby się nie okazało że ma tak mały przepływ że reduktor się wogóle nie nagrzewa a wręcz mrozi.

Natomiast modele z klimą zdaje się mają dodatkowy zawór i wtedy połączenie w szereg odpada.
Ponadto - silniki V6 nie należą do najbardziej gorących silników i generalne grzeją słabiej niż np. DOHC choćy wszystko było 100% sprawne ( nagrzwnica, pompa wodna, termostat itp. )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |10 Sty 2005|, 2005 21:50   

zgadzam sie całkowicie w przedmówca :D

ale cały czas rozmawiamy o scorpio (poldasy i inne cieniasy nas -jak mawiaja czesi-ne zaimają:) ]

w kazdym razie podsumowując skoro nie grzeje to trzeba zając sie nagrzewnicą a nie przepinaniem i kombinowaniem bo przemrozenie parownika wykluczone nie jest

tak sądze :)
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 08:26   

krokodyl - przejsci ówka z klima nie ma zadnego zaworu. MOze wieloryb z kimatronikiem go ma dopiero choc to trzeba sie kogoz z czyms takim spytać.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 09:54   

Antek - wczoraj scorpio w starej budzi z klima widziałem ( wersja 4x4 ) i ma na wężach wodnych dodatkowy zawór.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Piof
[Usunięty]

Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 10:14   

struna, zawór przy klimie owszem jest ale reguluje tylko obieg tzn puszcza albo przez nagrzewnicę albo przez sam zawór - w każdym bądź razie w każdym położeniu przepływ jest więc nie ma problemu z wpięciem szeregowym
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 10:20   

No nie przyglądałem sie jak dokładnie to działa - w sensie którędy woda śmiga :) ale skoro jest jak mówisz to nadal nie ma problemu z wpinaniem w szereg :) i polecam właśnie takie rozwiązanie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group