$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - MK1-centralny na pilota i domykanie szyb
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
MK1-centralny na pilota i domykanie szyb
Autor Wiadomość
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |21 Maj 2007|, 2007 08:21   MK1-centralny na pilota i domykanie szyb

Mój wszystkomający skorpionek stał się ostatnio więcejmającym 
Założyłem mu sterowanie pilotem i domykanie szyb (bez szybra niestety – za dużo przeróbek). Sporo czasu spędziłem na dochodzeniu co i gdzie – więc pewnie komuś przydadzą się moje doświadczenia. Dla jasności: temat dotyczy modelu MK1.
Wykorzystałem:
http://remotronix.com/?id=3&kat=24&prod=4 i
http://remotronix.com/?id=3&kat=20&prod=42

Moduł zdalnego sterowania: dwa bardzo ładne piloty


Urządzenie bez zbędnych wodotrysków, troszkę niezgodne z opisem.

1. Sygnał do sterowania siłownikiem bagażnika ma potencjał „+” a nie masy, żeby wykorzystać go do włączania klaksonu musiałem dołożyć przekaźnik.
2. Sygnał dla domykania szyb albo nie istnieje, albo też ma „+”, a nie jak piszą masę. Domyślam się tylko, bo nie sprawdziłem. Nie działało i do domykania wykorzystałem masowy impuls dla centralnego.
3. Dla świętego spokoju poprawiłem na płytce luty przy kołkach złącza urządzonka. Podczas lutowania na automacie nie zalało dokładnie i obawiałem się złych styków. Widać, że to tylko przeoczenie, bo w domykaczu szyb kołki były już poprawione.

Połączenia wykonałem wykorzystując szczelinowe szybkozłączki do 1,5mm kw.


Stałego plusa podkradłem z czerwonego przewodu z żółtą złączką, zakreślonego na niebiesko

Przewody sterujące centralnym wyłuskałem z grubej wiązki w miejscu zakreślonym na czerwono

Wciąłem się w cienki żółty przewód – zamykanie i cienki biały przewód – otwieranie. Ze sterownika odpowiednio biały i biało-czarny.
Wykorzystałem fabryczny alarm, tzn. wciąłem się masami w przewody od pierścienia na wkładce zamka przednich drzwi.

Z wiązki modułu alarmu w miejscu zakreślonym na niebiesko wyłuskałem przewód brązowo biały i brązowo żółty(trzeba ustalić który, bo jest kilka). Masa ze sterownika jednym załącza a drugim wyłącza alarm. Nie zapisałem którym co 

Sterownik domykania : cwane urządzono z własnym układem przeciwprzeciążeniowym.

W załączonym schemacie podłączenia, domykanie następuje od dołu rozpiski (dopisane numerki) – warto wiedzieć, jeśli się chce domykać w określonej kolejności, np. LF, RF, RR, LR.
Stałego plusa wziąłem z tego samego kabla, co wcześniej. Plusa od zapłonu z przewodu czarno-cośtam z wiązeczki zakreślonej na zielono

W przewody tylnych drzwi wciąłem się w podłokietniku, bo wiązki nie idą pod dechę. Prawy niebiesko-żółty, lewy niebieski.
W zamykanie przedniej prawej szybki wciąłem się pod dechą w niebiesko-żółty przewód


Najgorsze były przednie lewe drzwi.
Zdjąłem boczek, delikatnie odkleiłem przednią część wyciszenia.
Wyjąłem wewnętrzną osłonę progu, rozłączyłem złącze drzwi, wyjąłem gniazdo ze słupka do wewnątrz.. Na obwodzie gniazda wypiłowałem brzeszczotem szczelinę na kable. To samo we wcześniej wyjętym pierścieniu zabezpieczającym gniazdo; w pierścieniu tym zlikwidowałem dwie kryzy dzięki którym nakręcany był na gniazdo i je zabezpieczał (teraz jest tylko nasadzany). Dwa przewody do drzwi poprowadziłem istniejącą rurą gumową wyprowadzając je otworkiem na dole rury. Przez słupek przełożyłem przewody, złożyłem gniazdo nie szczędząc silikonu. Zakręciłem wtyk. To on teraz a nie pierścień trzyma gniazdo w słupku.
Przewody poprowadziłem do góry przy słupku, dalej jak resztę.
Przy włączniku lewych drzwi wciąłem się w niebieski przewód.
Regulacji przeciążeń nie robiłem. Przytrzasnąłem sobie tylko rękę, by sprawdzić, czy nie obetnie :P
Fajne bajerki, ładnie działają.
Zapomniałem dopisać, że masy do sterowania centralem i alarmem puściłem przez diody prostownicze.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
Ostatnio zmieniony przez Aro |21 Maj 2007|, 2007 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Oli
[Usunięty]

Wysłany: |21 Maj 2007|, 2007 08:30   

No piknie... tos Ty Arus jest elktromontarzysta :) Moze mi pomozesz intalacje elektryczna do klimy pociagnać?
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |21 Maj 2007|, 2007 08:34   

Pociągniem Dżeju, pociągniem :one:
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |21 Maj 2007|, 2007 09:46   

No to przenosimy gdzie trzeba ;)
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group