$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - dziwna praca na benzynie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwna praca na benzynie
Autor Wiadomość
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |31 Gru 2004|, 2004 17:57   dziwna praca na benzynie

witam

ostatnio podczas poprawiania mojej instalacji gazowej(przy wielkiej pomocy grupowicza Struny;D) wykrecilismy na maksa srube ktora reguluje otwarcie przepustnicy(przepustnica zostala zamknieta). samochod zachowywal sie raczej poprawnie, czyli po puszczeniu nie gasl co wskazuje ze regulator wolnych obrotow raczej dziala.
niestety ale zauwazylem ze od tego momentu szarpie mi silnikiem jak puszcze gaz jadac na biegu i to samo jak dodam gaz startujac z niskich orbotow. trwa to chwile do poki nie wejdzie na wyzsze obroty. na luzie jak dodam gaz to podonie, chwila jak by sie zadlawil i wchodzi na obroty.

co ciekawe jak ruszam przepustnica(minimalne ruchy, tylko w zakresie od wolnych obrotow do powiedzmy 1000 obrotow, powyzej jest OK), to przy wtryskach slychac cos jak by cykanie, albo syczenie(jak by paliwo pod cisnieniem, tak mi sie kojazy ten odglos) a ze strony przeplywomieza slychac jakby syk wciaganego powietrza. oczywiscie tym odglosa kojarzy przygasanie silnika i nie rowna praca;)

objaw wystepuje tylko przy minimalnym otwieraniu czy zamykaniu przepustnic. jak bym podkrecil na srubie i uchylil przepustnice tego objawu nie bedzie ale nie bede stal na swiatlach z obrotami 1500-2000 ;D

przewody paliwowe(te gumowe) dzisiaj zmienialem bo jak juz pisalem wczoraj mi jeden strzelil wiec to nie ich wina.

oczywiscie na gazie niema tego problemu ;D
macie jakies pomysly co sprawdzic? w przyszlym tygodniu planuje sie wtoczyc do garazu na mile grzebanie przy samochodzie i chcialbym wiedziec za co sie zabrac;)

z gory dziekuje za wszystkie pomysly i przepraszam za zawile tlumaczenie o co mi chodzi.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |31 Gru 2004|, 2004 19:48   

Najprawdopodobniej TPS czyli potencjometr otwarcia przepustnicy. Wytarł sie w połozeniu biegu jałowego i tyle :) potencjometr masz na osi przepustnicy z 2 strony niz podlaczenie linki. Podepnij sie pod niego miernikiem i zobacz czy płynnie zmienia napiecie czy est gdzies przerwa
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |31 Gru 2004|, 2004 19:53   

dzieki za podpowiedz;)
wlasnie TPS byl na mojej liscie do sprawdzenia.
Struna polecal jeszcze odpowietrzenie ukladu paliwowego, co tez uczynie w niedlugim czasie;)

jak ktos ma jeszcze jakies pomysly to chetnie wyslucham, w miare moich mozliwosci sprawdze, a jak pokonam usteke to oczywiscie opisze co pomoglo;)

nooo i tego wesolego;))))

2005 wam zycze ;D
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
MarcinK
[Usunięty]

Wysłany: |1 Sty 2005|, 2004 16:00   

Ja mam podobny objaw po wymianie wtryskow, ale wystepuje na gazie. Na wolnych pracuje nierownomiernie, a przy ok. 80 jak puszcze gaz tak by jechal rowno a nie przyspieszal, szarpie.
 
 
thesilent
[Usunięty]

Wysłany: |10 Sty 2005|, 2005 22:16   

eh, ja mam dokladnie ten sam problem z moim 2.0 OHC na benzynie i na gazie :/ . Nie da rady jechac ze stala predkoscia, bo szarpie. W dodatku mam chybra problem ze sterowaniem silnikiem. Mam nowiutkie swiece, kable, olej a chodzi jakby tylko na 3 lub 2 garach :/
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |11 Sty 2005|, 2005 00:49   

powtarzam - regulator, TPS i sonda lambda. U mnie po wymianie tych 3 sie uspokoila sytuacje. Na wolnych jechal plynnie na 4 biegu
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
MarcinK
[Usunięty]

Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 00:44   

Regulator mam na gazie pominiety, sondy dopiero co wymienilem obie, wiec zostaje TPS?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 10:16   

Kurcze ale TPS na gazie raczej nie powinien mieć znaczenia w instalkach, które nie pobierają z niego sygnału - no chyba, że z TPS kompa auta steruje wyprzedzeniem zapłonu no i skoro zwalony to źle steruje i szarpie. Co wy na taką teorię ???
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 10:31   

No ale Sobolage ma silnik z przepływomierzami - one raczej MAP-a nie miały.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |12 Sty 2005|, 2005 10:37   

No też tak mysle :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group