|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Dyskusja o Scorpio na sierrafan.pl |
Autor |
Wiadomość |
kamax [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 09:43
|
|
|
Oho, no to macie naszego wegus'a , a nie pisałem, że tak będzie??
A sierra była produkawana do II'93, potem faktycznie zastąpił ją mondeo ( zastąpił?? FWD zastąpiło RWD ) |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 09:47
|
|
|
No jeśli chodzi o bezpieczeństwo jazdy - szczególnie w zimie to FWD rulez. No ale do drifftów to tylko RWD albo 4x4. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kamax [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 10:04
|
|
|
Struna napisał/a: | No jeśli chodzi o bezpieczeństwo jazdy - szczególnie w zimie to FWD rulez. No ale do drifftów to tylko RWD albo 4x4. |
Dyskusja akademicka, tyle razy temat poruszany ... Chyba nikt nie wie, co jest bezpieczniejsze. Zawsze mówię tak, i bedę siętego trzymał: FWD jest bezpieczne, bo trudniej w poślizg wpada i dla mniej doświadczonego kierowcy jest to dobre. RWD łatwiej wpada w poślizg, ale dla doświadczonego kierowcy nie jest to wielki problem. Zasadnicza różnica to taka, że w FWD możesz tylko docisnąć gaz, a w RWD możesz docisnąć gaz przy kontrze, ująć gaz bez kontry i parę innych rzeczy zrobić. Masz więc większe możliwości wyprowadzenia pojazdu z poślizgu, a pozostaje tylko kwestia, na ile potrafisz te możliwości wykorzystać. Tak ja uważam. Jest to moje zdanie, z którym nikt się nie musi zgadzać. Reasumując ... oba napędy mają wady i zalety, a RWD tylko wymaga lepszego opanowania pojazdu i własnych nerwów, za to daje więcej możliwości. |
|
|
|
|
BC_Leszcz [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 10:26
|
|
|
Spróbuj sobie pojeździć Cosworthem na ekstremalnie śliskiej nawierzchni w zimie - trudno tu mówić o możliwościach jeśli tylne koła prawie cały czas są w poślizgu i co chwila przestawia ci tyłek. Według mnie w zimie bezdyskusyjnie przedni napęd jest bezpieczniejszy. Nie bez powodu w nowszych autach istalują ASR. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 10:34
|
|
|
W pełni popieram. Chociaż mam spore doświadzenie w kwestii poślizgów to jednak o wiele łatwiej wyprowadzić FWD. Że już nie wspomnę o pokonywaniu większych górek w zimie. Jak w RWD kołą zaczną się ślizgać to już nei wiadomo w którą fosę się wpadnie. A FWD ciągnie jak po szynach. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 11:37
|
|
|
Co by nie mowic ja wole naped na tyl... w napedzie na przod trzeba rowniez uwazac zwlaszcza kiedy samochod robi sie podsterowny. Na sniegu w takiej sytuacji dodanie gazu tylko pogorszy sytuacje bo kola zaczna sie slizgac, samochod traci przyczepnosc i pomimo skreconych kolek leci prosto.... wiem bo sam to przezylem w Mazdzie wtedy tylko mozna sobie "rekawem" pomoc |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 11:54
|
|
|
No to tylko kwestia wprawy. Trzeba się nauczyć zachowania dla danego napędu. Innaczej trzeba się zachować przy FWD a innaczej przy RWD ale generalnie łatwiej ujarzmić FWD. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
plastic [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 00:36
|
|
|
W FWD koła ciągnące są dociążone masą silnika i to pomaga - zwłaszcza przy ruszaniu.
A później? Owszem "kwestia wprawy", ale "Wprawiony" będzie mógł jechać bezpieczniej FWD - MOJE ZDANIE!
Volvo przeniosło skrzynie biegów do tyłu żeby lepiej rozłożyć masę.
Zaznaczam, że ni poruszamy tu tematu aut sportowych..........bo to inna bajka.
Pytanko.
Czy ktoś dociążał tył auta zimą, przez wożenie czegoś ciężkiego w bagażniku? |
|
|
|
|
kamax [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 08:38
|
|
|
plastic9 napisał/a: |
Pytanko.
Czy ktoś dociążał tył auta zimą, przez wożenie czegoś ciężkiego w bagażniku? |
Co fakt to fakt, czasem przydałyby się ze dwa worki cementu w bagażniku, wzorem starych skód, chyba 105, ale tam wozili cement z przodu, żeby przód dociążyć , bo latał jak chciał na śliskim, co się dziwić, silnik w tyłku, napęd na tył ... a przód leciutki. W sierze rozkład mas jest niekorzystny, jak dobrze pamiętam, to obciążenie przedniej osi jest 635 kg, a tylnej 475 kg ( sedan mkII - razem waży 1150, więc coś z tymi obciążeniami pokręciłem, ale tyłu jestem pewien, więc przód ma pewnie obciążenie 675 kg ) |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 10:47
|
|
|
Ja kupiłem cossiego w zimie, na letnich oponach (prawie slicki ), tył szalał mi strasznie, a do tego jeszcze brak wprawy w jeździe automatem. Do garażu też lekko pod górkę za cho...rę (za nic) nie mogłem wjechać. I tak jak Speedo tylko piasek mnie ratował. |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 11:31
|
|
|
sobie poczytajcie tutaj: http://technikajazdy.w.interia.pl/
a zwłaszcza artykół "AWD contra FWD contra RWD"
to się dowiecie prawdy jak to jest z przednim i tylnym napędem. |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 20:23
|
|
|
Mialem Scorpiona 2.9 12V manuala ze szpera i nowych zimowkach. Wjechal pod kazda gorke, prawie. Tylko na lodowatej gorce z miesca nie ruszyl, szpera tez nie pomogla. Nieraz sobie nawet lepiej radzil niz przedni naped z gorszymi oponami. Moj Cosworth z ASR i nowymi zimowkami radzi sobie ze wszystkim bez problemow. Lepiej moim zdaniem sprawdza sie ASR niz mechaniczna szpera |
|
|
|
|
BaStI [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Cze 2004|, 2004 08:43
|
|
|
Witam wszystkich!!!! Byłem na zlocie w Boszkowie i było świetnie wróciłem cały może dla tego że z tatą byłem. Dodam że byłem oczywiście sierrką właściciele tych dwóch aut potrafią się razem bawić i mieć wspólne tematy |
|
|
|
|
plastic [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Cze 2004|, 2004 00:40
|
|
|
Tak naprawdę to powinniśmy stanowić jedną społeczność, różnice pomiędzy scorpio a sierrą są nieznaczne , oczywiście można wymieniać, ale podobieństw jest raczej więcej (chociażby znaczki ). Sierra to taki mniejszy model Scorpio lub odwrotnie.
Szkoda, że nie robili sierr wielorybków, było by ciekawiej niż z bezpłciowym Mondeo |
|
|
|
|
kamax [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Cze 2004|, 2004 08:35
|
|
|
plastic9 napisał/a: | Tak naprawdę to powinniśmy stanowić jedną społeczność, różnice pomiędzy scorpio a sierrą są nieznaczne , oczywiście można wymieniać, ale podobieństw jest raczej więcej (chociażby znaczki ). Sierra to taki mniejszy model Scorpio lub odwrotnie.
Szkoda, że nie robili sierr wielorybków, było by ciekawiej niż z bezpłciowym Mondeo |
Kiedyś była dyskusja na forum sierry, w której ktoś gdzieś pociągnął za język froda, ile kosztowałaby sierra po liftingu, takim jak wieloryb, przy założeniu oczywiście wielkości sprzedazy na poziomie sprzedaży mondeo. Odpowiedź była szokująca, więc to była przyczyna zaprzestania produkcji sierry. Byłaby droższa od wielorbya scorpio, od mondeo i od focusa, cena wychodziła coś w granicach 120 tysięcy. Chyba sami sobie coś pokręcili, bo nie wierzę, żeby sierra nawet po takim liftingu mogła być droższa od scorpio, to nie ma sensu, jak dla mnie ... tylko szkoda, że sierra poszła w odstawkę na rzecz mondeo. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |