Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Samodzielna zmiana wybitych silent block'ów
Autor Wiadomość
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |27 Gru 2004|, 2004 12:53   Samodzielna zmiana wybitych silent block'ów

Kupiłem sobie silent blocki, te które są na końcu drążka stabilizatora i wchodzą w wachacze i chciałem sobie samodzielnie wymienić ale spasowałem bo nie za bardzo mi to szło, drążek stabilizatora za bardzo wypychał mi wachacz który zdejmowałem, chyba dlatego że przednie koła nie były do końca nad ziemią, tzn jedno było to przy którym grzebałem a drugie stało na ziemi, zastanawiam się czy jeżeli podniosę cały przód do góry czy drążek będzie się mniej rozjeżdżał na boki przy wyjmowaniu wachacza?
Jeżeli macie z tym jakieś doświadczenia dajcie znać, może coś nie po kolei robię?
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |27 Gru 2004|, 2004 17:38   

Witam
Za lekko to nie idzie ale i nie tak ciężko. Jak dobrze rozumiem chcesz zmienić gumy na wachaczu w miejscu mocowania go w stabilizatorze ?? JAK COŚ TO MNIE POPRAW.
Wachacz rozumiem też miałeś ściągnięty z belki jedynie się trzymał na samej zwrotnicy ??
jeśli tak to zakładasz gumy do wachacza i spowrotem nakładasz na stabilizator, żeby lepiej szło może ci druga osoba pomagać kierując kołem tak że stabilizator nie będzie tak mocno naciskać na wachacz.
Koła możesz mieć podniesione oba nawet lepiej bo za jednym zamachem zrobisz obie strony.

Z doświadczenia wiem że nie zajmuje mi to więcj jak godzinkę z wymianą nawet całych wachaczy.

Pozdrawiam
_________________
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4
 
 
 
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |27 Gru 2004|, 2004 18:15   

Tak właśnie o te gumy mi chodzi, zacząłem wyjmować wachacz od tej wewnętrznej strony ale po wyjęciu śruby do połowy, zaczęło mi mocno ciągnąć wachacz na zewnątrz więc szybko włożyłem z powrotem (z pomocą drugiej osoby :)) myślę że to między innymi dlatego że samochód stał lekko na na drugim kole i stabilizator pchany przez ten drugi wachacz wypychał mi ten odkręcany.
No nic spróbuję zrobić drugie podejście, może jakoś pójdzie.
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |27 Gru 2004|, 2004 18:26   

Hej

Tak czy owak najpierw odkręć wachacz od belki i wybij śrubę a później złap się wachacza i pociągnij go na dół (raczej będziesz musiał użyć jakieś małej montówki.) Wachacz zejdzie poniżej belki wraz ze stabilizatorem i dopiero wtedy odkręć nakrętkę na stabilizatorze - apóźniej już sam zobaczysz, że pójdzie łatwo
_________________
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4
 
 
 
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |28 Gru 2004|, 2004 00:16   

ok dzięki, niestety sprawa musi poczekac chwile bo nikt z moich znajomych nie ma czasu zeby być ta drugą osobą ;) , dam znac jak mi poszło
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |28 Gru 2004|, 2004 04:44   

eh, Klinu jesteś poprostu niereformowalny!!!!!!!!!!!

Pomijajac ze mowilem jedz do warsztatu

to kuzwa, jak juz sam sie uparłeś, to trzeba bylo zadzwonic do mnie. Poradzil bym co ui jak, pomógł i miał bys te 2 osobe. daleko do mnie masz?? Wpadłbym, pifko osuszyl, pogadalibysmy, pobawili sie
ale nie, zosia samosia kuchnia.

PS do tego łom albo brysztanga jest pomocna.

PS 2 jak juz masz to rozbebeszone, to moze wyciac wahacz i sobacz czy niema luzów na swożniu wachacza
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
SKonrad
[Usunięty]

Wysłany: |28 Gru 2004|, 2004 11:46   

Ostatnio też je wymieniałem, a raczej usiłowałem wymienić. Gdzieś kiedyś przeczytałem że to zajmuje max. godzinkę :wink: więc rozbebeszyłem jeden wahacz, ale z powodu ciasnoty w garażu i braku kogoś do pomocy złożyłem spowrotem i zawiozłem mechanikowi.. jemu to zajęło rzeczywiście godzinkę.. z regulacją zbieżności zapłaciłem 75PLN..
 
 
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |29 Gru 2004|, 2004 14:22   

uff juz zrobione. Czas chyba 2-2,5 godzinki. Potrzebne są dwie osoby (najlepiej żeby jedna już to robiła wcześniej ;)) Trochę trzeba się poszarpać ale da się zrobić.

PS Uroczyste podziękowania dla wolontariusza Rafantka za pomoc. :)
 
 
Speedo 
FST Member 002



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |29 Gru 2004|, 2004 21:37   

ja dzisiaj wymienialem z kolesiem, pol godziny bo sie na przeglad spieszylem. ale zawsze sprzedawali mi takie gumy jak na allegro sa za 45 zeta a teraz gosc w sklepie mi wcisnal jakies "sloneczka" ze niby tamtych starych juz nie ma. Wsadzilem "sloneczka" zwlaszcza ze juz w nim byly takowe zalozone niby oryginal ford. Troche drogie bo 60 zeta za 4 sztuki
_________________
Pozdrawiam
Speedo

Moje aukcje w Allegro
 
 
 
pawelzap
[Usunięty]

Wysłany: |30 Gru 2004|, 2004 07:41   

Speedo napisał/a:
ja dzisiaj wymienialem z kolesiem, pol godziny bo sie na przeglad spieszylem. ale zawsze sprzedawali mi takie gumy jak na allegro sa za 45 zeta a teraz gosc w sklepie mi wcisnal jakies "sloneczka" ze niby tamtych starych juz nie ma. Wsadzilem "sloneczka" zwlaszcza ze juz w nim byly takowe zalozone niby oryginal ford. Troche drogie bo 60 zeta za 4 sztuki



Muszę cię Speedo troszkę podłamać, za 6 miesięcy masz znów do wymiany -auto będzie Ci pływało po polskich drogach , sprawdzone przetestowane i opatentowane. Jak chdziałeœ kupić gumy od 2,9 24V to tak miało być . tylko od cossiego bo inaczej zabawa co 6 miesięcy
:|

POzdrawiam Pawelzap
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |30 Gru 2004|, 2004 11:27   

i tak i tak bedzie każdy to musial robic, alebo co 6 albo co 12 miesiecy, zalezy ile kto jeździ. NAwet te od cosiego starczaja na nie wiecej niz 15000 km :( taki urok polskich dróg.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Sty 2005|, 2005 22:44   

Ja i Hryniak już niejednokrotnie i w niejednym Scorpio to wymienialiśmy. Zazwyczaj robiliśmy tak jak Irek - wyjmując śrubę mocującą wahacz do podłżnicy - efekt - zawsze potem nie bardzo chce wejść ale za pomocą drugiej osoby i odrobiny siły wchodziło. Sposb banalnie prosty jest taki: Odkręcić mocowanie stabilizatora do podł€żnic i po bólu ale tutaj jeden problem - jeżeli nie bardzo chce się odkręcać to radzę zbastować bo u Hryniaka nakrętka się obluzowałą w podł€żnicy i potem się nie dało przykręcić dobrze. Ale jest i trzeci sposób, podobny do sposobu Irka z tą różnicą że wyciąga się śruby obu wachaczy a nie najpierw jedna a potem druga strona. Jak się wyjmie obie to stabilizator nie stanowi już żadnego problemu. Dobrze podstawić coś pod przednie kołą i auto na ręcznym zostawić. Po odkręceniu śrub trzymających gumy przednie koła spieprzają do przodu, więc jak napisałem - warto coś podłożyć. Potem założyć nowe gumy, nasunąć wahacz na drążek reakcyjny ( zwny również stabilizatorem ) i wachacze wcunąć w podłużnice i przykręcić śrubami. To chyba najprostszy i bezpieczny sposób wymiany owych gumek.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
jasam
[Usunięty]

Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 09:47   

racja! zapomniec o słoneczkach, tylko cossy!
Jak ktoś nie ma drugiej pary rąk do pomocy to polecam patent z pasem monterskim.
Pozdrowionka!
 
 
Speedo 
FST Member 002



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 11:46   

te gumy o ktorych piszecie ze to "cossy" to nie zaden cossy tylko stary wynalazek forda, do nowszych modeli zaczeli pchac wlasnie sloneczka, do kosłorta twardsze, do zwykłych bardziej miekkie, podobniez jest to lepsze rozwiazanie, nie wiem czy twarlsze. Jezeli bedziecie wkladac takie sloneczka do siebie kiedys to pamietajcie, ze srube na stabilizatorze dokrecamy na chama dopiero po spuszczeniu auta z wszelkich lewarkow, wielu mechsow dokreca jak pol auta jest w gorze, i po opuszczeniu samochodu guma w sloneczku jest od razu skrecona i do jej wyrwania wiele nie trzeba
_________________
Pozdrawiam
Speedo

Moje aukcje w Allegro
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 12:04   

I tu jeszcze dodatkowa informacja dot. "słoneczek" podkładki sa inne niż do tych gum a'la kosłort - mają inny profil. Jeżeli założy się podkłądki zwykle i słoneczka to od razu będą luźne. A wogóle to sobie słoneczka darujcie - pływa auto i strasznie sie szybko niszczą.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group