$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - naprawa blacharki "suchym lodem"
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
naprawa blacharki "suchym lodem"
Autor Wiadomość
sierars1
[Usunięty]

Wysłany: |10 Kwi 2007|, 2007 18:15   naprawa blacharki "suchym lodem"

Najpierw obejrzeć potem przeczytać :)
http://www.smog.pl/wideo/...rawa_karoserii/

Opis zaporzyczony z innego forum jakiego powinniscie sie domyslic :)

Pewnie nie jeden z was ma pare wgniotów mniejszych lub wiekszych na swoim autku i zastanawia sie ile bedzie kosztowala naprawa tego i czy warto, bo przeciez nie da sie tego wyklepac a jedynie zaszpachlowac i pomalowac caly element. Nic bardziej mylnego!!!
Wystarczy miec tylko troche SUCHEGO LODU Suchy lód to dwutlenek węgla w postaci stałej. Ma on temperature okolo -80 C i rozpuszczajac sie zamienia sie calkowicie w gaz nie powodujac mokrych plam. Reszte doczytajcie sobie w wikipedii.
Przejdzmy do rzeczy.
Bierzemy bryłke suchego lodu, ZAKLADAMY REKAWICZKI przed wzieciem tego do rąk bo jak wiadomo mozna sie przymrozic.
Przykładamy kostke lodu do wgniota na jakies 20-30 sekund (bedzie troszke dymilo ale bez obaw to tylko gaz ktory przede wszyskim jest obojetny, czyli nie jest trujący). Po ok. 30 sekundach odstawiamy i nie dotykamy karoserii az do momentu odparowania z karoserii resztek oszronienia. Powtarzamy czynnosc w zaleznosci od wielkosci wgniota od 3 do 10 razy. Proste nie ? Sam sie zdziwilem jak po godzince takich robót mialem idealna blaszke na bmce bez zadnego wgniota z niemieckich gradobić
Zasada dzialania tego jest prosta... po przylozeniu lodu o temp. -80C blacha naszego auta kurczy sie i NACIAGA. Przez co automatycznie sie prostuje...
Cena suchego lodu to ok. 30zł za 10kg. Taniocha
Wyprobowalem i jestem zachwycony... prosto latwo, bez lakiernika i kosztów typu 200-300zł za malowanie elementu. Radze sprobowac.
Niestety nie mam fotek z tych eksperymentów bo bylem tak zachwycony dzialaniem tego gowienka ze calkowicie o wszystkim innym zapomnialem.

http://www.jamal-ice.com/suchylodd.html
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |10 Kwi 2007|, 2007 18:20   

Gdzie to kupic i jak przechowywac ?
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |10 Kwi 2007|, 2007 18:21   

E... no :))
To mi się podoba ! :one:
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |10 Kwi 2007|, 2007 18:22   

A co z lakierem?? Toto ma chyba nieco inna plastyczność względem temepratury niż blacha? Czy może się mylę?
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
sierars1
[Usunięty]

Wysłany: |10 Kwi 2007|, 2007 18:30   

Pershing napisał/a:
Gdzie to kupic i jak przechowywac ?


Ponizej masz link a tak nawiasem to jak masz dojscie w supermarketach(TESCO itp.) to oni tego maja w brud
Ostatnio zmieniony przez sierars1 |10 Kwi 2007|, 2007 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |10 Kwi 2007|, 2007 18:39   

suchy lud także idzie załatwic np: z mleczarni tez używają :)
_________________
Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4
 
 
 
sierars1
[Usunięty]

Wysłany: |10 Kwi 2007|, 2007 18:43   

irek napisał/a:
lud


lód :)
Ostatnio zmieniony przez sierars1 |10 Kwi 2007|, 2007 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bauer1000
[Usunięty]

Wysłany: |12 Kwi 2007|, 2007 16:50   

ciekawe jak poważne wgnioty można tym zregenerować
Ostatnio zmieniony przez Bauer1000 |12 Kwi 2007|, 2007 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Kwi 2007|, 2007 12:44   

kurcze, chętnie bym sobie to przetestował, muszę się rozejrzeć za tym lodem, tylko jak to transportować i gdzie przechowywać żeby od razu nie odparowało.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |13 Kwi 2007|, 2007 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Stefan
[Usunięty]

Wysłany: |14 Kwi 2007|, 2007 01:00   

Witam!
Bauer1000 napisał/a:
ciekawe jak poważne wgnioty można tym zregenerować
-po kontakcie z przystankiem nie da rady!Takie zwykle "klepniecia "bez ostrych zalaman ida. :one: Pozdrawiam.Stefan.
 
 
Kuzyn
[Usunięty]

Wysłany: |14 Kwi 2007|, 2007 07:18   

Widzę że coś wiesz na ten temat. Powiedz jak to przechowywać, lodówka do tego potrzebna?
 
 
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |14 Kwi 2007|, 2007 16:17   

Pokazywał mi daaawno stary blacharz, jak palnikiem i mokrymi szmatami "wyciaga" wgniecenia karoserii (fakt, że jak ostre załamania to raczej już nie dawało rady).
Zasada pracy podobna - podgrzewał palnikiem wklęśnięcie i szmatkami schładzał dookoła. Działało - choć nikt - nawet po pokazie - nie potrafił tak zrobić :(
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
 
 
 
Stefan
[Usunięty]

Wysłany: |14 Kwi 2007|, 2007 17:18   

Witam! Stara sprawdzona "partyzancka" metoda.W ten wlasnie sposob prostuje sie nawet calkiem grube detale.Problem w przypadku blach w samochodzie polega na utracie sprezystosci i problemach z konserwacja(po palniku zawsze idzie rdza) trudno dostepnych miejsc. :one: Pozdrawiam.Stefan.
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |17 Kwi 2007|, 2007 10:28   

przy profesjonalnych odbudowach pojazdów sie stosuje takie metody. male wgniecenia bez zalaman wypychasz od srodka a potem palnikim z gory i lekko mlotkiem. zwykle nawet nie trzeba wyrównywac spachlą.
 
 
simon samit
[Usunięty]

Wysłany: |25 Kwi 2007|, 2007 07:20   

ale malowac trzeba
:P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group