|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Pytanie o 2,0 DOHC |
Autor |
Wiadomość |
TCQ [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Gru 2004|, 2004 09:29
|
|
|
Ale czy naprawde ma 115 czy tylko na papierze ? |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 01:25 Pytanie o 2,0 DOHC
|
|
|
Ale poza ta zwezka sa jakies wyrazne roznice konstrukcyjne w porownaniu do tych silnikow przed '92 rokiem czy raczej nie? |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 11:52
|
|
|
Wjedź na hamownię to sie przekonacz czy tylko na papierze czy nie a jeśli tak to wgrywasz nowa mapę zapłonu i z powrotem masz 125 KM |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 14:34
|
|
|
czyli to sprawa tylko komputera??
pozdrawiam
maciek |
|
|
|
|
lancer [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 16:34
|
|
|
struna jak sie wgrywa taka mapę i gdzie to wgrywają |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 16:59
|
|
|
Każda poważniejsza firma która wykonuje tzw. Chip-tuning to robi. Na tym włąśnie polega chip-tuning. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 05:15
|
|
|
a jak znajomy ma do sprzedania komputer od wersji 125 KM to mi cos to da? ile moze kosztowac taki chiptunning?
pozdrawiam
maciek |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 09:24
|
|
|
Komputer z innego modelu może mieć inaczej wyprowadzenia zrobione
( ale tego nie wiem ) Chip tuning od 800 pln w górę. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 16:35
|
|
|
komputer ma pasowac. i cena ma byc grubo niz polowe nizsza. moze kiedys go pozycze i pomierze stopperowo roznice w przyspieszeniu i sprawdze v max(licznikowo ) tylko czy te 5 KM da sie wogole zauwazyc??
pozdrawiam
maciek |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 16:45
|
|
|
w żołądku to tych 5KM pewnie nie poczujesz, conajwyżej hamownia coś pokaże |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
kamax [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Sty 2005|, 2005 08:45
|
|
|
Co do komputera w silnikach klasy N9x
Wszystkie kompy są identyczne. Jedynie kompy modeli N9A i N9B zamiast sygnału z sondy otrzymują impulsy stałe z potencjometra CO. Żeby było śmieszniej, ten potencjometr podaje wartości stałe, które ustawia się dla obrotów jałowych. Jedziesz do diagnostyka, na obrotach jałowych ustawiasz potencjometr tak, aby uzyskać prawidłowe spalanie ( a więc zawartość CO ) i tak zostaje ( nie pamiętam tylko, czy chodzi o CO, czy o CO2 ).
Jaka jest prawda o rzeczywistych mocach poszczególnych grup tych silników - to tylko hamownia może pokazać.
Teoretyzując:
N9A i N9B - 125 KM
N9C i N9D - 120 KM ( że niby te 5 KM zabiera kat?, może. W zasadzie to jest jeszcze istotna różnica między N9A i N9C w postaci zupełnie innych dwururek i brak sondy w N9A, reszta konstrukcji identyczna )
N9E i N9F - 115 KM ( w materiałach znalazłem, ze N9E to tylko modyfikacja N9C - proekologiczna - inne katalizatory i zwężka na dolocie za modułem przepustnicy )
Jak zauważyliście pewnie skupiam się na silnikach N9A, N9C, N9E - czyli sierrowskich ... no bo po prostu te znam dokładnie, ale analogia jest taka sama, jak w N9B do N9D i N9F.
W sumie ... mam N9E, czyli najsłabszy, a w klubie sierrafan moja sierra GT jest jedną z najszybszych w klasie DOHC. Że niby te GT jej dodają mocy ... hahahaha ...
Co to za GT, skoro najsłabszy DOHC w niej zamontowany. Było wiele teorii, co te GT ma oznaczać - łącznie z ręcznie wykańczaną głowicą ...
Na dziś sprawdza się tylko jedno - ma dodatkowe wzmocnienia boczne w drzwiach ... wszelkie inne teorie dotyczące mocy i silnika po kolei obaliłem. Nie sprawdziłem tylko średnicy zaworów, ale tu nie spodziewałbym się różnicy, w stosunku do innych modeli. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |7 Sty 2005|, 2005 01:50
|
|
|
Hmm moze GT to raczej kwestia wyposażenia wewnetrznego. Inne listwy na zderzakach i dzwiach, inna kierownica, inne felgi itp. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
kamax [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Sty 2005|, 2005 10:00
|
|
|
Rafał A.(antek) napisał/a: | Hmm moze GT to raczej kwestia wyposażenia wewnetrznego. Inne listwy na zderzakach i dzwiach, inna kierownica, inne felgi itp. |
Hmm ...
Problem w tym, że wersja sierry GT - to totalny golas. Że niby ma być odciążona ...
Wyposażenie opcjonalne obecne w każdej GT:
- fotele z regulacją lędźwiową i regulacją wysokości siedziska ( w scorpio to pewnie stadnart, w sierrach nie )
- kierownica trzyramienna z regulacją poziomą i pionową,
- alusy 14 - wzór stosowany w sierrach GT ( na zlocie w Wyrazwie któryś scirpiak miał taki sam wzór - oczywiście pewnie inny rozmiar, nie mówiąc o 5 śrubach - sierra 4 - można zobaczyć na mojej stronie w podpisie )
- boczne wzmocnienia w drzwiach
- spojler - wzór stosowany tylko w GT ( mozna zobaczyć na mojej stronie w podpisie )
- kolor lakieru - nietypowy, stosowany tylko w GT "smokestone" z końcówką oznaczenia 76 - standartowa paleta kolorów zawiera smokestone. ale z końcówką 75. Chcac zrobić jakąkolwiek zaprawkę muszę albo malować cały element ( 75-ką - ale będzie widać inny odcień ), albo płacic gruby szmal w mieszalni ...
Czego nie ma, jeżeli chodzi o porównanie GT z chociażby CLX, nie mówiąc o Ghia:
- brak elektrycznych szyb i lusterek
- brak przedniej podgrzewanej szyby
- brak klimy
- brak ABS-u ( bębny na tylnej osi )
- brak reflektorów dalekosiężnych - tylko blenda , bez żarówki,
- brak elektryki szyberdachu
Ze standartów obecne jest:
- mechaniczny szyberdach
- centralny zamek
- antena w tylnej szybie
- białe kierunki z przodu
- ciemne lampy z tyłu
Ot i tyle ... więc gdzie jest to GT?? Spojler to nie wszystko |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |8 Sty 2005|, 2005 16:40
|
|
|
A gdzie ty w CLX widziales el szyby ABS i podgrzewana przednia szybe |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
kamax [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 23:18
|
|
|
Oj, napisałem: "nie mówiąc o Ghia" |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |