$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Pytanie o 2,0 DOHC
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o 2,0 DOHC
Autor Wiadomość
TCQ
[Usunięty]

Wysłany: |31 Gru 2004|, 2004 09:29   

Ale czy naprawde ma 115 czy tylko na papierze ?
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 01:25   Pytanie o 2,0 DOHC

Ale poza ta zwezka sa jakies wyrazne roznice konstrukcyjne w porownaniu do tych silnikow przed '92 rokiem czy raczej nie?
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 11:52   

Wjedź na hamownię to sie przekonacz czy tylko na papierze czy nie a jeśli tak to wgrywasz nowa mapę zapłonu i z powrotem masz 125 KM :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 14:34   

czyli to sprawa tylko komputera??
pozdrawiam
maciek
 
 
lancer
[Usunięty]

Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 16:34   

struna jak sie wgrywa taka mapę i gdzie to wgrywają
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |4 Sty 2005|, 2005 16:59   

Każda poważniejsza firma która wykonuje tzw. Chip-tuning to robi. Na tym włąśnie polega chip-tuning.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 05:15   

a jak znajomy ma do sprzedania komputer od wersji 125 KM to mi cos to da? ile moze kosztowac taki chiptunning?
pozdrawiam
maciek
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 09:24   

Komputer z innego modelu może mieć inaczej wyprowadzenia zrobione
( ale tego nie wiem ) Chip tuning od 800 pln w górę.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 16:35   

komputer ma pasowac. i cena ma byc grubo niz polowe nizsza. moze kiedys go pozycze i pomierze stopperowo :lol: roznice w przyspieszeniu i sprawdze v max(licznikowo :lol: ) tylko czy te 5 KM da sie wogole zauwazyc??
pozdrawiam
maciek
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |5 Sty 2005|, 2005 16:45   

w żołądku to tych 5KM pewnie nie poczujesz, conajwyżej hamownia coś pokaże
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
kamax
[Usunięty]

Wysłany: |6 Sty 2005|, 2005 08:45   

Co do komputera w silnikach klasy N9x
Wszystkie kompy są identyczne. Jedynie kompy modeli N9A i N9B zamiast sygnału z sondy otrzymują impulsy stałe z potencjometra CO. Żeby było śmieszniej, ten potencjometr podaje wartości stałe, które ustawia się dla obrotów jałowych. Jedziesz do diagnostyka, na obrotach jałowych ustawiasz potencjometr tak, aby uzyskać prawidłowe spalanie ( a więc zawartość CO ) i tak zostaje ( nie pamiętam tylko, czy chodzi o CO, czy o CO2 ).
Jaka jest prawda o rzeczywistych mocach poszczególnych grup tych silników - to tylko hamownia może pokazać.
Teoretyzując:
N9A i N9B - 125 KM
N9C i N9D - 120 KM ( że niby te 5 KM zabiera kat?, może. W zasadzie to jest jeszcze istotna różnica między N9A i N9C w postaci zupełnie innych dwururek i brak sondy w N9A, reszta konstrukcji identyczna )
N9E i N9F - 115 KM ( w materiałach znalazłem, ze N9E to tylko modyfikacja N9C - proekologiczna - inne katalizatory i zwężka na dolocie za modułem przepustnicy )

Jak zauważyliście pewnie skupiam się na silnikach N9A, N9C, N9E - czyli sierrowskich ... no bo po prostu te znam dokładnie, ale analogia jest taka sama, jak w N9B do N9D i N9F.

W sumie ... mam N9E, czyli najsłabszy, a w klubie sierrafan moja sierra GT jest jedną z najszybszych w klasie DOHC. Że niby te GT jej dodają mocy ... hahahaha ...
Co to za GT, skoro najsłabszy DOHC w niej zamontowany. Było wiele teorii, co te GT ma oznaczać - łącznie z ręcznie wykańczaną głowicą ...
Na dziś sprawdza się tylko jedno - ma dodatkowe wzmocnienia boczne w drzwiach ... wszelkie inne teorie dotyczące mocy i silnika po kolei obaliłem. Nie sprawdziłem tylko średnicy zaworów, ale tu nie spodziewałbym się różnicy, w stosunku do innych modeli.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |7 Sty 2005|, 2005 01:50   

Hmm moze GT to raczej kwestia wyposażenia wewnetrznego. Inne listwy na zderzakach i dzwiach, inna kierownica, inne felgi itp.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
kamax
[Usunięty]

Wysłany: |7 Sty 2005|, 2005 10:00   

Rafał A.(antek) napisał/a:
Hmm moze GT to raczej kwestia wyposażenia wewnetrznego. Inne listwy na zderzakach i dzwiach, inna kierownica, inne felgi itp.


Hmm ...
Problem w tym, że wersja sierry GT - to totalny golas. Że niby ma być odciążona ...
Wyposażenie opcjonalne obecne w każdej GT:
- fotele z regulacją lędźwiową i regulacją wysokości siedziska ( w scorpio to pewnie stadnart, w sierrach nie )
- kierownica trzyramienna z regulacją poziomą i pionową,
- alusy 14 - wzór stosowany w sierrach GT ( na zlocie w Wyrazwie któryś scirpiak miał taki sam wzór - oczywiście pewnie inny rozmiar, nie mówiąc o 5 śrubach - sierra 4 - można zobaczyć na mojej stronie w podpisie )
- boczne wzmocnienia w drzwiach
- spojler - wzór stosowany tylko w GT ( mozna zobaczyć na mojej stronie w podpisie )
- kolor lakieru - nietypowy, stosowany tylko w GT "smokestone" z końcówką oznaczenia 76 - standartowa paleta kolorów zawiera smokestone. ale z końcówką 75. Chcac zrobić jakąkolwiek zaprawkę muszę albo malować cały element ( 75-ką - ale będzie widać inny odcień ), albo płacic gruby szmal w mieszalni ...
Czego nie ma, jeżeli chodzi o porównanie GT z chociażby CLX, nie mówiąc o Ghia:
- brak elektrycznych szyb i lusterek
- brak przedniej podgrzewanej szyby
- brak klimy
- brak ABS-u ( bębny na tylnej osi )
- brak reflektorów dalekosiężnych - tylko blenda :( , bez żarówki,
- brak elektryki szyberdachu
Ze standartów obecne jest:
- mechaniczny szyberdach
- centralny zamek
- antena w tylnej szybie
- białe kierunki z przodu
- ciemne lampy z tyłu
Ot i tyle ... więc gdzie jest to GT?? Spojler to nie wszystko
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |8 Sty 2005|, 2005 16:40   

A gdzie ty w CLX widziales el szyby ABS i podgrzewana przednia szybe :)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
kamax
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2005|, 2005 23:18   

Oj, napisałem: "nie mówiąc o Ghia"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group