$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Myślę, że padł kat...
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Myślę, że padł kat...
Autor Wiadomość
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 17:45   Myślę, że padł kat...

A było tak:
najpierw zaczął głośniej chodzić pow. 3000 obr, potem czułem jak słabnie , chodził taki słaby ale pojawiały sie odglosy brzeczenia pod spodem, dzisiaj wkreca sie do 2000 obr a dalej juz cos mocno sie tłucze pod spodem inie wkreca sie dalej niz 4000 obr...
Przechodził ktoś coś podobnego ?
Moim zdaniem rozpadl sie kat w srodku i zatkal wydech a w puszcze lataja jego elementy.

Tutaj pytanie : wycinal ktos kata i wstawial rure lub cos innego w 2.0 DOHC ?
Dodam ze mam inst. gazowa z tzw. pelna elektronika = wspólpraca z sonda lambda.

Raczej nie mam zamiaru wstawiac kata, i tak nie smrodze jezdzac na LPG
_________________
Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM :-)
 
 
 
maakee
[Usunięty]

Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 18:15   

Wywalajac resztki katalizatora nic sie nie powinno dziać, sonda lambda i tak jest przed katalizatorem. Poprawi ci się nieco elastyczność silnika w porównaniu do samochodu ze sprawnym katalizatorem. Sam wywaliłem kiedyś u siebie katalizator (coprawda nie w scorpio) i poprada dynamiki byłoa lekko odczuwalna. Na stronach angielskich forda scorpio czytałem pare opini po wywaleni kata i nic sie nie działo.
 
 
fructon
[Usunięty]

Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 18:18   

oczywiscie ze mozna go wytrzepac najlepiej rozciac oba polaczone katalizatory i wyjac zawartosc a nastepnie zaspawac rozciecie to szybki i pewny sposob w tym silniku z 1 sonda nie spowoduje to ujemnego wplywu na prace motorka mozna tez zastosowac katalizatory metalowe w miejsce tych orginalnych cena ok450 za sztuke wszystko zalezy od wlasciciela znam wielu posiadaczy takich aut w krakowie i w wiekszosci przypadkow w ich katalizatorach dudni tylko echo niestety w systemach z dwoma sondami a takie sa w niektorych wielorybach trzeba zainwestowac gotowke nie ma wyboru
 
 
borey
[Usunięty]

Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 18:41   

Ja już dawno pozbyłem się katalizatorów, żadnych ujemnych skutków nie ma, wręcz przeciwnie auto zyskało na elastyczności.
 
 
michalkrak
[Usunięty]

Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 19:11   katalizator

mam 2.o dohc 91 rok tydzień temu wywaliłem katalizatory w wstawiłem " jakąś strumienice " koszt w krakowie to 150 pln różnica jest skutków ubocznych brak, zrób to jak najszybciej bo to co w katalizatorze ,może wpaść do tłumików a to są już poważne koszty . pozdr.
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 19:32   

wydaje mi sie ze katalizator jest jeden... a wstawie chyba takie cos :-)
strumienica w obudowie katalizatora

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=36659980

AHA, CZY KTOS WIE JAKA SREDNICE MA WLOT/WYLOT KATALIZATORA ?
_________________
Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM :-)
 
 
 
maakee
[Usunięty]

Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 19:58   

Fructon wywalenie katalizatora w wielorybie też jest możliwe i nie ma tu nic do rzeczy druga sonda lambda. Główna robote "robi" pierwsza sonda. Gdy padnie druga sonda lambda najczęsciej nikt o tym nie wie, wyjdzie to dopiero podczas podłączenia silnika do kompa w serwisie. Można powiedzieć że jest ona jedynie uzupełnieniem pierwszej, a jeżeli jej nie ma to i tak samochód bez problemu jeździ.
http://www.fordscorpio.co.uk/ho2smonitor.htm - warto przeczytać zwłaszcza końcówke
 
 
Szuler
[Usunięty]

Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 08:18   Re: Myślę, że padł kat...

Miałem identyczne objawy, słabł w oczach i dzwoniło cholernie. Zrobiłem błąd, że nie pojechałem od razu z tym tylko po paru dniach. Efekt taki, że wydmuchało pierwszy katalizaotr zapychając drugi.. Więc ten pierwszy został pusty, a w miejsce drugiego poszedł tłumik (o ile pamiętam od Megane chyba) i od tego czasu wiem znów, jak przyśpiesza V6 :D

Pozdrawiam
Szuler
 
 
TCQ
[Usunięty]

Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 11:02   

Jak by nie było katalizator to przeszkoda dla spalin, więc trudniej się wydostają przez co traci się moc, wiem że w Audi 1,6E jest różnica około 4-5 KM.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 11:03   

Olej strumienice - prawi enic nie daje zamontowana sama bez dodatkowych usprawnień a zabulić za nią trzeba - wypruj flaki z kata i po zabawie. Metalowe katy - spoko ale nie na długo. Hryniak założył i po pół roku zaczyna dzwonić - więc konkretna strata kasy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
WTOM
[Usunięty]

Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 14:33   

pruj i to szybko bo jak będziesz tak jeździł to powypalasz zawory i tłoki i pęknie kolektor- szczególnie w wielorybie bo kat jest blisko.
 
 
fructon
[Usunięty]

Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 18:00   

nie wyrzucalem jeszcze katalizatora z wieloryba z 2 sondami wiec byc moze nic sie nie pogorszy mam przykre doswiadczenia z innymi markami np volvo gdzie po takiej operacji samochod jechal 30 na godzine
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 18:07   

No i po bólu.......skończyło sie całym nowym wydechem....
Zamiast dwoch katow jest strumienica w obudowie jak katalizator poniewaz nie chcialem samej puszki po katalizatorze ze wzgledu na mozliwosc wiekszego hałasu no i poza tym mam w dowodzie KAT no to jest KAT :-) , a zamiast dwoch tłumniczkow Motorcraft, pod podwoziem wyladowały Asmet-y, z ktorych zawsze byłem zadowolony w innych autach.

Ból wyniósł 530 zł.

Jest minimalnie głosniej ale moc wzrosła :-) , to badziewie juz dawno musiało byc troche przytkane !!!

szkoda mi tylko faktu ze w sobote byłem na przegladzie i regulacji gazu i wtedy silnik byl juz troche zmulony, nie wiem czy teraz jeszcze raz przeregulowac ???
_________________
Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM :-)
Ostatnio zmieniony przez wegus |8 Gru 2004|, 2004 12:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 19:58   

A w którym miejscu wydechu wstawiono Ci strumienicę ?? dokładnie w miejsce kat-a ?? Jeżeli tak to pozdrów monterów i życzę Ci aby nie miało to dla silnika negatywnych konsekwencji.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Gru 2004|, 2004 10:53   Myślę że padł kat...

Qrde zaczynam miec w aucie takie objawy jak wegus... Wiec katalizator wyleci co predzej ;) zeby nie doszlo do czegos gorszego :/ Jedno pytanko: czy auto bedzie jedzic glosniej po usunieciu kata i jesli tak to jak duza moze byc roznica??
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group