Myślę, że padł kat... |
Autor |
Wiadomość |
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 17:45 Myślę, że padł kat...
|
|
|
A było tak:
najpierw zaczął głośniej chodzić pow. 3000 obr, potem czułem jak słabnie , chodził taki słaby ale pojawiały sie odglosy brzeczenia pod spodem, dzisiaj wkreca sie do 2000 obr a dalej juz cos mocno sie tłucze pod spodem inie wkreca sie dalej niz 4000 obr...
Przechodził ktoś coś podobnego ?
Moim zdaniem rozpadl sie kat w srodku i zatkal wydech a w puszcze lataja jego elementy.
Tutaj pytanie : wycinal ktos kata i wstawial rure lub cos innego w 2.0 DOHC ?
Dodam ze mam inst. gazowa z tzw. pelna elektronika = wspólpraca z sonda lambda.
Raczej nie mam zamiaru wstawiac kata, i tak nie smrodze jezdzac na LPG |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
|
|
|
|
maakee [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 18:15
|
|
|
Wywalajac resztki katalizatora nic sie nie powinno dziać, sonda lambda i tak jest przed katalizatorem. Poprawi ci się nieco elastyczność silnika w porównaniu do samochodu ze sprawnym katalizatorem. Sam wywaliłem kiedyś u siebie katalizator (coprawda nie w scorpio) i poprada dynamiki byłoa lekko odczuwalna. Na stronach angielskich forda scorpio czytałem pare opini po wywaleni kata i nic sie nie działo. |
|
|
|
|
fructon [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 18:18
|
|
|
oczywiscie ze mozna go wytrzepac najlepiej rozciac oba polaczone katalizatory i wyjac zawartosc a nastepnie zaspawac rozciecie to szybki i pewny sposob w tym silniku z 1 sonda nie spowoduje to ujemnego wplywu na prace motorka mozna tez zastosowac katalizatory metalowe w miejsce tych orginalnych cena ok450 za sztuke wszystko zalezy od wlasciciela znam wielu posiadaczy takich aut w krakowie i w wiekszosci przypadkow w ich katalizatorach dudni tylko echo niestety w systemach z dwoma sondami a takie sa w niektorych wielorybach trzeba zainwestowac gotowke nie ma wyboru |
|
|
|
|
borey [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 18:41
|
|
|
Ja już dawno pozbyłem się katalizatorów, żadnych ujemnych skutków nie ma, wręcz przeciwnie auto zyskało na elastyczności. |
|
|
|
|
michalkrak [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 19:11 katalizator
|
|
|
mam 2.o dohc 91 rok tydzień temu wywaliłem katalizatory w wstawiłem " jakąś strumienice " koszt w krakowie to 150 pln różnica jest skutków ubocznych brak, zrób to jak najszybciej bo to co w katalizatorze ,może wpaść do tłumików a to są już poważne koszty . pozdr. |
|
|
|
|
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 19:32
|
|
|
wydaje mi sie ze katalizator jest jeden... a wstawie chyba takie cos
strumienica w obudowie katalizatora
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=36659980
AHA, CZY KTOS WIE JAKA SREDNICE MA WLOT/WYLOT KATALIZATORA ? |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
|
|
|
|
maakee [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 19:58
|
|
|
Fructon wywalenie katalizatora w wielorybie też jest możliwe i nie ma tu nic do rzeczy druga sonda lambda. Główna robote "robi" pierwsza sonda. Gdy padnie druga sonda lambda najczęsciej nikt o tym nie wie, wyjdzie to dopiero podczas podłączenia silnika do kompa w serwisie. Można powiedzieć że jest ona jedynie uzupełnieniem pierwszej, a jeżeli jej nie ma to i tak samochód bez problemu jeździ.
http://www.fordscorpio.co.uk/ho2smonitor.htm - warto przeczytać zwłaszcza końcówke |
|
|
|
|
Szuler [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 08:18 Re: Myślę, że padł kat...
|
|
|
Miałem identyczne objawy, słabł w oczach i dzwoniło cholernie. Zrobiłem błąd, że nie pojechałem od razu z tym tylko po paru dniach. Efekt taki, że wydmuchało pierwszy katalizaotr zapychając drugi.. Więc ten pierwszy został pusty, a w miejsce drugiego poszedł tłumik (o ile pamiętam od Megane chyba) i od tego czasu wiem znów, jak przyśpiesza V6
Pozdrawiam
Szuler |
|
|
|
|
TCQ [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 11:02
|
|
|
Jak by nie było katalizator to przeszkoda dla spalin, więc trudniej się wydostają przez co traci się moc, wiem że w Audi 1,6E jest różnica około 4-5 KM. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 11:03
|
|
|
Olej strumienice - prawi enic nie daje zamontowana sama bez dodatkowych usprawnień a zabulić za nią trzeba - wypruj flaki z kata i po zabawie. Metalowe katy - spoko ale nie na długo. Hryniak założył i po pół roku zaczyna dzwonić - więc konkretna strata kasy. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
WTOM [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 14:33
|
|
|
pruj i to szybko bo jak będziesz tak jeździł to powypalasz zawory i tłoki i pęknie kolektor- szczególnie w wielorybie bo kat jest blisko. |
|
|
|
|
fructon [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 18:00
|
|
|
nie wyrzucalem jeszcze katalizatora z wieloryba z 2 sondami wiec byc moze nic sie nie pogorszy mam przykre doswiadczenia z innymi markami np volvo gdzie po takiej operacji samochod jechal 30 na godzine |
|
|
|
|
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 18:07
|
|
|
No i po bólu.......skończyło sie całym nowym wydechem....
Zamiast dwoch katow jest strumienica w obudowie jak katalizator poniewaz nie chcialem samej puszki po katalizatorze ze wzgledu na mozliwosc wiekszego hałasu no i poza tym mam w dowodzie KAT no to jest KAT , a zamiast dwoch tłumniczkow Motorcraft, pod podwoziem wyladowały Asmet-y, z ktorych zawsze byłem zadowolony w innych autach.
Ból wyniósł 530 zł.
Jest minimalnie głosniej ale moc wzrosła , to badziewie juz dawno musiało byc troche przytkane !!!
szkoda mi tylko faktu ze w sobote byłem na przegladzie i regulacji gazu i wtedy silnik byl juz troche zmulony, nie wiem czy teraz jeszcze raz przeregulowac ??? |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
Ostatnio zmieniony przez wegus |8 Gru 2004|, 2004 12:12, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 19:58
|
|
|
A w którym miejscu wydechu wstawiono Ci strumienicę ?? dokładnie w miejsce kat-a ?? Jeżeli tak to pozdrów monterów i życzę Ci aby nie miało to dla silnika negatywnych konsekwencji. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Gru 2004|, 2004 10:53 Myślę że padł kat...
|
|
|
Qrde zaczynam miec w aucie takie objawy jak wegus... Wiec katalizator wyleci co predzej zeby nie doszlo do czegos gorszego Jedno pytanko: czy auto bedzie jedzic glosniej po usunieciu kata i jesli tak to jak duza moze byc roznica?? |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
|