$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wolne obroty na gazie.
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wolne obroty na gazie.
Autor Wiadomość
pawelzap
[Usunięty]

Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 08:31   

a jeœli chodzi w silniku 2,4 wolne obroty to troszke więcej bajerków :
- najważniejsze to czy kolektory ssšce sš szczelne - uszczelki od kolektroów i listwy wtryskowej to podstawa ja zawsze wycinam sobie bo szkoda kasy na zakup uszczelek oryginalnych a to prostota. (dopuki niesprzedałem 2,9 )
- następne to mikser bardzo ważne musi być œrednicy wlotu do przepustnic 2szt bo wtedy ma odpowiedniš sprawnoœć na niskich obrotach , lub coœ podobnego ale wtedy ty się wysilasz-kombinujšc .
- silnik krokotwy wiadomo niezabrudzony - i tu najważniejsze jeœli na gazie to właœnie z niektrórymi silnikami V6 trzeba koniecznie otworzyć max wolne obroty podłšczyć zasilanie . podłšczyć dodatkowy obwód , ale niekonieczne to sporadyczne przypadki (pisze bo takie sš ) - oczywiœcie uzależnione od miksera .
to co najważniejsze
by przepustnica była szczelna znaczy się dobrze domykała.
teraz co nie ruszać!!!!!:
- żadnej regulacji œruby wolnych obrotów - ten co podpiera dŸwigienke przepustnic
bo dupa blada na benzynie
- i sprawdzić wystarczy na benzynie odpišć przewód od wolnych obrotów i powinien zgasnšć jak nie to gdzieœ ssa lub żle regulowana œruba wolnych obrotów -normalne trzeba to zrobić

Można pisać poematy na temat tego ustawiania mi to zajeło ok 1 miecha jak opanowałem ten bajeranckie regulacje bo zakupiłem rozregulowany kompletnie i to na benzynie.
najlepiej przeprowadzić test poprawnoœci ustawień na benzynce - ten z włšczonym silnikiem przetestuje wszystko-

zapomniałem najważniejsze sondy lambda to podstawa !!!!
i to do tego testu też się tyczy

jeœli na gazie to fajnie jak koœ założył z gazowników elmulatory sond 2sz- po 1 na każdš sonde - ok 30 zeta jedna - lub zrobić samemu bajecznie proste jak toœ będzie w potrzebie to pisać do mnie - w wolnych chwilach podeœle schmacik
to wtedy spokój z pływaniem silnika--stoi z obrotami - równe - ale jak œmiesznie pisze ;)
instalacja to tego silnika- V6 najlepiej na œrubę - żadnej elektroniki

Pozdrawiam œwištecznie Pawelzap
 
 
Szuler
[Usunięty]

Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 08:52   

No ja mam właśnie 2.9 z instalką na śrubę i od czasu jak go kupiłem (ponad pół roku) na gazie NIGDY mi nie pływału wolne obroty.. Przez jakiś okres coś falowało na paliwie ale samo przestało :) . Tak więc ja osobiście polecam śrubę :)

Pozdrawiam
Szuler
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 11:14   

Ja mam niby register z elektrozaworem ale dodatkowo też jest śruba i mam tez emulatory sond i jeszcze emulatro pracy wtryskiwaczy. Instalka bez kompa a chodzi bardzo fajnie. Popieram Pawła - nie ruszać śruby podparci aprzepustnic bo wtedy komp się stara adaptować i herezje się dzieją. Na benzynce ustawić a potem śrybą na reduktorze ustalić wolne obroty. Paweł - ja poprosze o schemat emulatora sond - brat ma gaz w 2.4 V6 bez tego ale ma silnik z przepływomierzami ( więc nie jest potrzebny emulator sond ) i jakoś mu to kuleje - na benzynce miodzio a na gazie początkowo nie chce się wkręcać, muli i wtedy strzelić lubi. Jak już się troszkę wkręci to jest ok ale jak ze skrzyżowania dostanie w dechę gaz to zamula i prawie murowany strzał. Nie jest skręcony na śrubie ( dawka gazu odpowiednia, spoko można do ponad 5tyś/obr/min rozkrecić ) więc zbyt ubogą mieszankę wykluczam. Przepływomierze sprawne. Fakt - nie robilem testu kompa - musze zrobić może to coś wyjaśni. Ma ktos koncepcję na to ?? Może emulator wtrysków by pomógł.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pawelzap
[Usunięty]

Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 13:09   

jak z gazem muli przy ruszaniu to zobaczyc na poczštku wydajnoœć parownika mało kW i dlatego muli , jak będzie to ok to œrednica węża doprowadzajšcego do mikserów i najważniejsze mikser 2sz i czy napewno normalne czy tylko jakiœ tam strumienice i to ma sowe niedocišgnięcia powodujšce ciężki start, albo normalnie nieweim co może byc przyczynš trzeba posłuchac tego bo też chila i wiadomo co i jak, a najważniejsze czy wtyrki odcięte sš od pawilwa bo zalewć może paliwem - raczej to niemożliwe ale jak padnie emulator wtrysków lub gazowniki włšczy przekażnik to jest możliwy efekt, to tylko moje przypuszczenia , pamietaj tylko gaz to nie pawilo. tak na koniec to reszte w chwilach wolnych popisze . Pozdwienia Pawelzap
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 13:12   

Zmieńsobie stronę kodową w przeglądarce bo zamiast polskich znaków wali Ci jakies krzaczki. dzięki za info. Parownik dobrej mocy, miksery o średnicy kolektora ssącego - 2 szt. średnica weży doprowadzających ok.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 16:22   

Struna napisał/a:
Parownik dobrej mocy, miksery o średnicy kolektora ssącego - 2 szt. średnica weży doprowadzających ok.


to ja mam pytanie;)
jakiej mocy ma byc parownik i jaka ma byc srednica wezy?
czy jak waz bedzie dosc mocno zagiety to ma to jakis negatywny wplyw??
bo ja oczywiscie standartowo uzeram sie z gazem i wysokim spalaniem na gazie.
i juz sie lapie kazdej mozliwosci:)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 16:59   

Węże nie mogą być zagięte tak żeby zmniejszał się ich przepływ. Parownik do V6 minimum 230kW. Styknijmy się to pooglądamy razem i porównamy instalki. Może coś mądrego wyniuchamy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pawelzap
[Usunięty]

Wysłany: |22 Gru 2004|, 2004 12:29   

sorry chłopaki , sam się śmieje - zakręciłem sie i temat też , :lol:
dużo można gadac ale pisać to tylko instrukcje mogę , objaśnianie to nie moja dziedzina
;) piszę jak myśle i dlatego troszkę duperele wychodzą , ale wracając do tematu to ciekawe jaki stan krzywek w wałku rozrządu macie , i luzy, to też się ma tego problemu ale częściowo bo wtedy na benzynce się nie zbierał tak jak powinien , Jak sie spotkacie i będzie rozwiązanie to piszcie jestem ciekaw ;) . A tak to zdrowych i wesołych POzdrawiam Pawelzap
 
 
Gierap
[Usunięty]

Wysłany: |23 Gru 2004|, 2004 12:38   

No niestety do V6 parownik musi być odpowiedni do mocy auta,miałem właśnie 100tkę,i można było zapomnieć o jeździe,niby jechało ale zamulone a paliło jakbym miał pod machą 5.0 V12 :lol:
 
 
lancer
[Usunięty]

Wysłany: |23 Gru 2004|, 2004 19:47   

ja u siebie rozwiązałem problem (przynajmniej dzisiaj się nie pojawił)

po 1 zmniejszyłem mieszankę wolnych obrotów za radą VIKa
po 2 odkręciłem korek spustowy z reduktora poleciało troche syfnego oleju który podobno w z imie gęstniał i membrany na reduktorze kiepsko chodziły
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |24 Gru 2004|, 2004 13:16   

lancer napisał/a:
ja u siebie rozwiązałem problem (przynajmniej dzisiaj się nie pojawił)

po 1 zmniejszyłem mieszankę wolnych obrotów za radą VIKa
po 2 odkręciłem korek spustowy z reduktora poleciało troche syfnego oleju który podobno w z imie gęstniał i membrany na reduktorze kiepsko chodziły


pkt. 1 srednio wykonalny w moim przypadku. sruba od regulacji wolnych obrotow niestety nie wiele zmienia;(

pkt. 2 rozebralem juz caly parownik, poczyscilem, poskladalem do kupy. jakies 3 tankowania bylo zdecydowanie lepiej, lepsza dynamika i spalanie w miescie wreszcie zeszlo do 15-16 litrow(z 19-21 wiec jest sie z czego cieszyc;) i w 50/50 miasto trasa(120-140km/h) do 13 litrow;)
a teraz znowu to samo;( srednio 18 litrow wchodzi na 100 km przy jezdzie po miescie.

mam nadzieje ze Struna znajdzie dla mnie chwilke jakos po swietac zobaczymy co i jak no i kolo Lutego najpozniej chcialbym chyba reduktor zmienic to napisze czy pomoglo;)

wesloych swiat zycze wszystkim;)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Gru 2004|, 2004 09:24   

Jeżeli po czyszczeniu chodziło dobrze i znowu Ci wzrosło spalane to prawdopodobnie masz problem z jakimiś czujnikami i komp przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje znacznym zużyciem zarówno benzyny jak i gazu. Odczytywałeś błędy testerkiem diodowym ??
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |25 Gru 2004|, 2004 09:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |25 Gru 2004|, 2004 16:24   

Struna napisał/a:
Jeżeli po czyszczeniu chodziło dobrze i znowu Ci wzrosło spalane to prawdopodobnie masz problem z jakimiś czujnikami i komp przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje znacznym zużyciem zarówno benzyny jak i gazu. Odczytywałeś błędy testerkiem diodowym ??


1. nie
2. nie posiadam
3. nie znam sie;)

co do kompa myslalem o tym, bo jak robilem z gazem to akumulator byl odlaczony wiec mial prawo sie zresetowac. ale naprawde niewiem jak sie za to zabrac.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
GrzesPi
[Usunięty]

Wysłany: |26 Gru 2004|, 2004 14:28   

Witam

Generalnie to jest średnie spalanie przy prędkości nie przekraczającej 110 km/h (nie lubię szybko jeździć). Robę dziennie około 60 km dojeżdżając do pracy z czego około 30% jest w mieście. A silnik to 2.0 DOHC EFI 92r.

Pozdrawiam
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |26 Gru 2004|, 2004 18:26   

Struna napisał/a:
Jeżeli po czyszczeniu chodziło dobrze i znowu Ci wzrosło spalane to prawdopodobnie masz problem z jakimiś czujnikami i komp przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje znacznym zużyciem zarówno benzyny jak i gazu. Odczytywałeś błędy testerkiem diodowym ??


heh scorpio to samochod stawiajacy wysoko poprzeczke;)
testera niemialem, elektronik ze mnie zaden, ale czego sie nierobi dla tych samochodow.
zmontowalem sobie testerek z diody i jakis smieci ze spalonego zasilacza i odczytalem bledy.
na poczatku na zgaszonym silniku blad nr. 15
a po odpaleniu tylko 11 (czyli jak wyczytalem brak bledow).

tak wiec nadal jestem wpunkcie wyjscie i niewiem co powoduje takie wysokie spalanie.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group