Wolne obroty na gazie. |
Autor |
Wiadomość |
pawelzap [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 08:31
|
|
|
a jeli chodzi w silniku 2,4 wolne obroty to troszke więcej bajerków :
- najważniejsze to czy kolektory ssšce sš szczelne - uszczelki od kolektroów i listwy wtryskowej to podstawa ja zawsze wycinam sobie bo szkoda kasy na zakup uszczelek oryginalnych a to prostota. (dopuki niesprzedałem 2,9 )
- następne to mikser bardzo ważne musi być rednicy wlotu do przepustnic 2szt bo wtedy ma odpowiedniš sprawnoć na niskich obrotach , lub co podobnego ale wtedy ty się wysilasz-kombinujšc .
- silnik krokotwy wiadomo niezabrudzony - i tu najważniejsze jeli na gazie to włanie z niektrórymi silnikami V6 trzeba koniecznie otworzyć max wolne obroty podłšczyć zasilanie . podłšczyć dodatkowy obwód , ale niekonieczne to sporadyczne przypadki (pisze bo takie sš ) - oczywicie uzależnione od miksera .
to co najważniejsze
by przepustnica była szczelna znaczy się dobrze domykała.
teraz co nie ruszać!!!!!:
- żadnej regulacji ruby wolnych obrotów - ten co podpiera dwigienke przepustnic
bo dupa blada na benzynie
- i sprawdzić wystarczy na benzynie odpišć przewód od wolnych obrotów i powinien zgasnšć jak nie to gdzie ssa lub żle regulowana ruba wolnych obrotów -normalne trzeba to zrobić
Można pisać poematy na temat tego ustawiania mi to zajeło ok 1 miecha jak opanowałem ten bajeranckie regulacje bo zakupiłem rozregulowany kompletnie i to na benzynie.
najlepiej przeprowadzić test poprawnoci ustawień na benzynce - ten z włšczonym silnikiem przetestuje wszystko-
zapomniałem najważniejsze sondy lambda to podstawa !!!!
i to do tego testu też się tyczy
jeli na gazie to fajnie jak ko założył z gazowników elmulatory sond 2sz- po 1 na każdš sonde - ok 30 zeta jedna - lub zrobić samemu bajecznie proste jak to będzie w potrzebie to pisać do mnie - w wolnych chwilach podele schmacik
to wtedy spokój z pływaniem silnika--stoi z obrotami - równe - ale jak miesznie pisze
instalacja to tego silnika- V6 najlepiej na rubę - żadnej elektroniki
Pozdrawiam wištecznie Pawelzap |
|
|
|
|
Szuler [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 08:52
|
|
|
No ja mam właśnie 2.9 z instalką na śrubę i od czasu jak go kupiłem (ponad pół roku) na gazie NIGDY mi nie pływału wolne obroty.. Przez jakiś okres coś falowało na paliwie ale samo przestało . Tak więc ja osobiście polecam śrubę
Pozdrawiam
Szuler |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 11:14
|
|
|
Ja mam niby register z elektrozaworem ale dodatkowo też jest śruba i mam tez emulatory sond i jeszcze emulatro pracy wtryskiwaczy. Instalka bez kompa a chodzi bardzo fajnie. Popieram Pawła - nie ruszać śruby podparci aprzepustnic bo wtedy komp się stara adaptować i herezje się dzieją. Na benzynce ustawić a potem śrybą na reduktorze ustalić wolne obroty. Paweł - ja poprosze o schemat emulatora sond - brat ma gaz w 2.4 V6 bez tego ale ma silnik z przepływomierzami ( więc nie jest potrzebny emulator sond ) i jakoś mu to kuleje - na benzynce miodzio a na gazie początkowo nie chce się wkręcać, muli i wtedy strzelić lubi. Jak już się troszkę wkręci to jest ok ale jak ze skrzyżowania dostanie w dechę gaz to zamula i prawie murowany strzał. Nie jest skręcony na śrubie ( dawka gazu odpowiednia, spoko można do ponad 5tyś/obr/min rozkrecić ) więc zbyt ubogą mieszankę wykluczam. Przepływomierze sprawne. Fakt - nie robilem testu kompa - musze zrobić może to coś wyjaśni. Ma ktos koncepcję na to ?? Może emulator wtrysków by pomógł. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pawelzap [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 13:09
|
|
|
jak z gazem muli przy ruszaniu to zobaczyc na poczštku wydajnoć parownika mało kW i dlatego muli , jak będzie to ok to rednica węża doprowadzajšcego do mikserów i najważniejsze mikser 2sz i czy napewno normalne czy tylko jaki tam strumienice i to ma sowe niedocišgnięcia powodujšce ciężki start, albo normalnie nieweim co może byc przyczynš trzeba posłuchac tego bo też chila i wiadomo co i jak, a najważniejsze czy wtyrki odcięte sš od pawilwa bo zalewć może paliwem - raczej to niemożliwe ale jak padnie emulator wtrysków lub gazowniki włšczy przekażnik to jest możliwy efekt, to tylko moje przypuszczenia , pamietaj tylko gaz to nie pawilo. tak na koniec to reszte w chwilach wolnych popisze . Pozdwienia Pawelzap |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 13:12
|
|
|
Zmieńsobie stronę kodową w przeglądarce bo zamiast polskich znaków wali Ci jakies krzaczki. dzięki za info. Parownik dobrej mocy, miksery o średnicy kolektora ssącego - 2 szt. średnica weży doprowadzających ok. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 16:22
|
|
|
Struna napisał/a: | Parownik dobrej mocy, miksery o średnicy kolektora ssącego - 2 szt. średnica weży doprowadzających ok. |
to ja mam pytanie;)
jakiej mocy ma byc parownik i jaka ma byc srednica wezy?
czy jak waz bedzie dosc mocno zagiety to ma to jakis negatywny wplyw??
bo ja oczywiscie standartowo uzeram sie z gazem i wysokim spalaniem na gazie.
i juz sie lapie kazdej mozliwosci:) |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Gru 2004|, 2004 16:59
|
|
|
Węże nie mogą być zagięte tak żeby zmniejszał się ich przepływ. Parownik do V6 minimum 230kW. Styknijmy się to pooglądamy razem i porównamy instalki. Może coś mądrego wyniuchamy. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pawelzap [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Gru 2004|, 2004 12:29
|
|
|
sorry chłopaki , sam się śmieje - zakręciłem sie i temat też ,
dużo można gadac ale pisać to tylko instrukcje mogę , objaśnianie to nie moja dziedzina
piszę jak myśle i dlatego troszkę duperele wychodzą , ale wracając do tematu to ciekawe jaki stan krzywek w wałku rozrządu macie , i luzy, to też się ma tego problemu ale częściowo bo wtedy na benzynce się nie zbierał tak jak powinien , Jak sie spotkacie i będzie rozwiązanie to piszcie jestem ciekaw . A tak to zdrowych i wesołych POzdrawiam Pawelzap |
|
|
|
|
Gierap [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Gru 2004|, 2004 12:38
|
|
|
No niestety do V6 parownik musi być odpowiedni do mocy auta,miałem właśnie 100tkę,i można było zapomnieć o jeździe,niby jechało ale zamulone a paliło jakbym miał pod machą 5.0 V12 |
|
|
|
|
lancer [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Gru 2004|, 2004 19:47
|
|
|
ja u siebie rozwiązałem problem (przynajmniej dzisiaj się nie pojawił)
po 1 zmniejszyłem mieszankę wolnych obrotów za radą VIKa
po 2 odkręciłem korek spustowy z reduktora poleciało troche syfnego oleju który podobno w z imie gęstniał i membrany na reduktorze kiepsko chodziły |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |24 Gru 2004|, 2004 13:16
|
|
|
lancer napisał/a: | ja u siebie rozwiązałem problem (przynajmniej dzisiaj się nie pojawił)
po 1 zmniejszyłem mieszankę wolnych obrotów za radą VIKa
po 2 odkręciłem korek spustowy z reduktora poleciało troche syfnego oleju który podobno w z imie gęstniał i membrany na reduktorze kiepsko chodziły |
pkt. 1 srednio wykonalny w moim przypadku. sruba od regulacji wolnych obrotow niestety nie wiele zmienia;(
pkt. 2 rozebralem juz caly parownik, poczyscilem, poskladalem do kupy. jakies 3 tankowania bylo zdecydowanie lepiej, lepsza dynamika i spalanie w miescie wreszcie zeszlo do 15-16 litrow(z 19-21 wiec jest sie z czego cieszyc;) i w 50/50 miasto trasa(120-140km/h) do 13 litrow;)
a teraz znowu to samo;( srednio 18 litrow wchodzi na 100 km przy jezdzie po miescie.
mam nadzieje ze Struna znajdzie dla mnie chwilke jakos po swietac zobaczymy co i jak no i kolo Lutego najpozniej chcialbym chyba reduktor zmienic to napisze czy pomoglo;)
wesloych swiat zycze wszystkim;) |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Gru 2004|, 2004 09:24
|
|
|
Jeżeli po czyszczeniu chodziło dobrze i znowu Ci wzrosło spalane to prawdopodobnie masz problem z jakimiś czujnikami i komp przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje znacznym zużyciem zarówno benzyny jak i gazu. Odczytywałeś błędy testerkiem diodowym ?? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |25 Gru 2004|, 2004 09:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |25 Gru 2004|, 2004 16:24
|
|
|
Struna napisał/a: | Jeżeli po czyszczeniu chodziło dobrze i znowu Ci wzrosło spalane to prawdopodobnie masz problem z jakimiś czujnikami i komp przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje znacznym zużyciem zarówno benzyny jak i gazu. Odczytywałeś błędy testerkiem diodowym ?? |
1. nie
2. nie posiadam
3. nie znam sie;)
co do kompa myslalem o tym, bo jak robilem z gazem to akumulator byl odlaczony wiec mial prawo sie zresetowac. ale naprawde niewiem jak sie za to zabrac. |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
GrzesPi [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Gru 2004|, 2004 14:28
|
|
|
Witam
Generalnie to jest średnie spalanie przy prędkości nie przekraczającej 110 km/h (nie lubię szybko jeździć). Robę dziennie około 60 km dojeżdżając do pracy z czego około 30% jest w mieście. A silnik to 2.0 DOHC EFI 92r.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |26 Gru 2004|, 2004 18:26
|
|
|
Struna napisał/a: | Jeżeli po czyszczeniu chodziło dobrze i znowu Ci wzrosło spalane to prawdopodobnie masz problem z jakimiś czujnikami i komp przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje znacznym zużyciem zarówno benzyny jak i gazu. Odczytywałeś błędy testerkiem diodowym ?? |
heh scorpio to samochod stawiajacy wysoko poprzeczke;)
testera niemialem, elektronik ze mnie zaden, ale czego sie nierobi dla tych samochodow.
zmontowalem sobie testerek z diody i jakis smieci ze spalonego zasilacza i odczytalem bledy.
na poczatku na zgaszonym silniku blad nr. 15
a po odpaleniu tylko 11 (czyli jak wyczytalem brak bledow).
tak wiec nadal jestem wpunkcie wyjscie i niewiem co powoduje takie wysokie spalanie. |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
|