$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wolne obroty na gazie.
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wolne obroty na gazie.
Autor Wiadomość
GrzesPi
[Usunięty]

  Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 14:20   Wolne obroty na gazie.

Witam

Samochód (2,0 DOHC EFI 92r.) nie trzyma wolnych obrotów na gazie jak jest zimny. Po zapaleniu jeśli nie dotykam pedału gazu to silnik pracuje w miarę równo. Jak dodam gazu i puszczę pedał to zaczyna się skakanie obrotów (spadają aż do zgaśnięcia silnika i falują. Na gorącym silniku wszystko jest OK.

Na bęzynie jest w sumie OK zawsze.

Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 14:49   

Kiepskie świeczki, kable WN, może być lewe powietrze, źle założona instalka ( pominięty regulator wolnych obrotów )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |6 Gru 2004|, 2004 17:49   

zuboż mieszankę wolnych na LPG
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
GrzesPi
[Usunięty]

Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 11:12   

Gdybyś mógł jeszcze powiedzieć jak to się robi?
Z góry dzięki pozdrawiam.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 11:16   

Na reduktorze masz taką śrubę do regulacji ilości gazu na wolnych obrotach.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 15:13   

Struna napisał/a:
Na reduktorze masz taką śrubę do regulacji ilości gazu na wolnych obrotach.


to ja zadam glupie pytanie.
jesli krecenie ta sruba nic nie zmienia to co to moze oznaczac??
bo ja dalej walcze ze spalaniem 19/100km i rozbieralem reduktor ostatnio, wyczyscilem i zlozylem.
ale krecenie to srubka nic nie daje, moga ja wkrecic na maxa i wykrecic tak ze mi gaz zaczyna juz uciekac tamtedy a obroty sa caly czas takie same.

masz jakis pomysl ??
bo ten skubaniec pali ciagle tyle samo 19l, moge go na maxa rozregulowac i tyle samo, po regulacji tyle samo. juz mnie szlak trafia;)

pozdrawiam i dziekuje za pomoc;)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 15:31   

Reduktor do wymiany. No chyba że jeszcze jakies lewe powietrze żłopie ale na 99% reduktor. ale nie pękaj - mój teraz tez żlopie straszliwie - zimno jest, ogrzewanko chodzi itp.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 16:17   

Struna napisał/a:
Reduktor do wymiany. No chyba że jeszcze jakies lewe powietrze żłopie ale na 99% reduktor. ale nie pękaj - mój teraz tez żlopie straszliwie - zimno jest, ogrzewanko chodzi itp.


z ciekawosci zapytam ile ci pali??
bo silniki mamy takie same.

no ja mam chyba na dodatek problem zniedogrzanym silnikiem, musze zmienic termostat.
bo wskaznik niedojdzie nawet to zadnej literki NORMAL na wskazniku;)

a reduktor jakis konkretny bys polecal?? pisales kiedys ze na allegro kupowales.
moze mi sie uda od gazownika wyciagnac reduktor do testow, podmienie i zobacze czy spadnie spalanie.
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Gru 2004|, 2004 16:29   

Powiem tak - nawet już nie licze ile pali ale wiem że palił duużo mniej. Mam butlę 60l - wchodzi do niej niecałe 50l i robię na tym na trasie ale pociskając mocno jakieś 320 km. A jak sie staram oszczędzać to jakieś 350 max. A było tak że jak oszczedzałem to prawie 400 robilem :) Styknijmy sie jakoś to obadamy co i jak a i powymieniamy wrażenia i odczucia. Będziesz na zlocie ??
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
GrzesPi
[Usunięty]

  Wysłany: |11 Gru 2004|, 2004 15:35   

Mój pali całkiem niewiele w porównaniu do aut kolegów bo wedłóg mnie zamyka sie w 10l na 100km (średnio). To może ma wpływ na pracę silnika. Dziś sprawdziłem zawór wolnych obrotów i rzeczywiście był problem ukruszona uszczelka która sobie tam latała (w komorze pod zaworem). Trochę się poprawiło (nie gaśnie ) ale dalej falują obroty. Naprawdętrudno powiedzieć. Kolega powiedział że tak ma być bo to SCORPIO więc może nie narzekać?

Pozdrawiam
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |12 Gru 2004|, 2004 05:33   

panowie, panie, eh
mopj DOHC palial po moiesice 14 - 16 a wy nazekacie ze 2.4 pali 15??

to g czym jeżdze obecnie wchłania 12 LPG... a to 1.4 silnik, chyba cos mam uszkodzone :(
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
lancer
[Usunięty]

Wysłany: |19 Gru 2004|, 2004 10:47   

u mnie jest podobnie jak u autora tekstu
mianowicie

Odpalenie na benzynce cyka pięknie (-8 ST C)
troche pocyka i ruszam 2000 rpm na przełącza się gaz chodzi równo no to ruszam 1 - 2 bieg -3 bieg skrzyżowanie dojeżdzam na zgaśniętym silniku. Ponowne odpalenie graniczy z cudem no ale odpala i chodzi nieźle jeżeli złapie troche temperatury to jest już wpożądku. Obecnie spalanie jest na poziomie 9 literów w mieście. Tak jak czytałem To najbardziej pasuje mi to co napisał VIK z mieszanką że za bogata Ale może nie to bo spalanie jest ok niskie a nie jak ktoś napisął 19 litrów (jak bym miał mieć takie spalanie to byłbym zły :x
 
 
pawelzap
[Usunięty]

Wysłany: |19 Gru 2004|, 2004 18:57   

jak chodzi o nieszczelności to stary temat . jak brak regulacji to jak koledzy pisali parownik albo guma łącząca odme z rurką do kolektora ssącego .odma jest pod koletorek wydechowym mała a dużo psóje i tak łączy sie przez rurkę gumową z zaciskami i tam najczęściej jest mała dziurka ;) to co zawsze to tam . zobaczyć ,a najlepiej wymienić. . Tak, ja na ten problem . jesze może być że gazownik niezałożył na regulator wolnych -gazu,a powinien i to wszystko ... Pozdrawiam Pawelzap
 
 
pawelzap
[Usunięty]

Wysłany: |20 Gru 2004|, 2004 12:35   co zrobić

wymienić rurkę gumowš na odmie ;) wszystko
Pozdrawiam Pawelzap
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Gru 2004|, 2004 12:43   

hmm a w V6 tez taka jest ?? Oczywiście bez urazy Paweł. Przeczytałem Twojego posta ( zresztą bardzo pouczający ) tylko musiałem sporo dumać co miałeś na myśli :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group