Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS problem - kompendium wiedzy w tym temacie :)
Autor Wiadomość
thesilent
[Usunięty]

Wysłany: |6 Sty 2005|, 2005 01:12   

po zapaleniu silnika kontrokla ABSu gasnie po ok. 3 sekundach. Taki stan rzeczy utrzymuje sie poki auto stoi. Lecz gdy zaczynam sie rozpedzac kontrolka znow sie zapala - sama kontrokla ABSu.

Zdarza sie, ze jak sie zatrzymam na swiatlach, to znow gasnie. I znow sie zapala, jak sie rozpedze.

Pedal hamulca jest bez zmian. Tyle tylko, ze mozna kola zablokowac.

Znalazlem zlacze diagnostyczne z 5 przewodami. Jak sie je spina, zeby odczytac kod bledu??
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |6 Sty 2005|, 2005 01:42   

w starych modelach pompa raczej nie nawalała tylko czujniki i modół. Jakwyciagniesz modół i odepniesz wtyczke, oraz zdejmiesz z wtyczki przykrywke plastikowa tak zeby widziec kolory kabli,
to zauwazysz 4 pary takich samch przewodów, u mnie to byly 4 pary brazowego i czarnego, laczona pozniej razem. to sa kable od czujnikow ( 4 pary - 4 kola) mozesz tam zmierzyc opornosc jaka jest calego obwodu, i czy jest przejscie. Do tego voltomierzem mozesz zmierzyc jakie daja impulsy ale to rzeba sie przejechać, dosc zwawo, zeby cospokoazlao.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
kuba 



Auto: Mondeo MK5 2.0 TDCi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |6 Sty 2005|, 2005 07:49   

Ja bym zaproponował najpierw kontrolę czujniczków omomierzem - od tego trza zacząć. Po co wyciągać moduł, jak i tak się go nie naprawi. No chyba że jest drugi na podmiankę.
_________________
Dnia ósmego Bóg stworzył Google. Wtedy powiedział "i to jest dobre" ...
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |6 Sty 2005|, 2005 19:44   szalejaca pompa ABSu

witam- mam problem z pompa absu- po odpaleniu motora kontrolka gasnie na spokojnie i wszystko wyglada na oki- kontrolka zapala sie dopiero po przejechaniu jakiegos odcinka i tutaj wszystko wskazuje na ktorys z czujnikow- natomiast pompa potrafi podczas jazdy zadzialac jakby hamowanie odbywalo sie z uzyciem ukladu abs !! tzn, pedal slychac jak sie zapada i faktycznie sie zapada, jednak auto jedzie z normalna predkoscia !! nie wiem o co chodzi ?? czy to moze byc wina kompa sterujacego pompa ??

pozdrawiam
Kevin Xy (2,9 Ghia, 90)
 
 
Speedo 
FST Member 002



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |6 Sty 2005|, 2005 21:46   

ewidentnie wina zabrudzonych czujnikow, sa tak ujebane brudem czy smarami ze czujniki momentami "nie widza" zebatki i zdaje im sie, ze kolo stanelo i uruchamiaja abs. Wyjmij czujniki, oczysc z brudu, cieniuska warstwa wazeliny na czubek, w srodku piasty pucowanko, szmatka wkrecona w otwor po czujniku, czyszczenie mozolne zebatki wkretakiem zab po zebie i bedzie dzialac
_________________
Pozdrawiam
Speedo

Moje aukcje w Allegro
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |9 Sty 2005|, 2005 11:19   

czujnik, albo syf w rowkach, nic innego
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
thesilent
[Usunięty]

Wysłany: |9 Sty 2005|, 2005 13:17   

eh, wymontowalem modul ABSu, rozebralem te wtyczke i znalazlem 4 przewody koncentryczne. Wiec sprawdzilem omomierzem rezystancje i wszystie 4 czujniki maja okolo 1 kOhm, wiec kable i czujniki ok. Udalo mi sie tez odkrecic przednie czujniki, zeby zobaczyc stan zebatki, ale jest czysciutko, smar w idealnym stanie. Rece opadaja:/

Teraz przydalby mi sie ktos ze sprawnym modulem, przemienibym na moment i zobaczyl, czy to moze wina modulu.

Co radzicie?
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |9 Sty 2005|, 2005 14:11   

smar w rowkach to nie jest czysciutko :)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
thesilent
[Usunięty]

Wysłany: |9 Sty 2005|, 2005 14:50   

to powinien byc tam smar czy powinno byc sucho jak pieprz? Sam smar wyglada dobrze, ma przezroczysty brazowy kolor. A przeciez smar nie ma wplywu na magnetyczna prace czujnika, nie zaburza pola magnetycznego.
 
 
Aro 



Auto: 2 x 2,9: 91/95; ASB/ASB; LPG/LPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |9 Sty 2005|, 2005 20:04   

A nie zmieniałeś ostatnio opon, lub całych kół? kumpel w vectrze miał problemy z abs i fachowiec podejrzewał, że winne są różne rozmiary kół przód-tył.
A tak na marginesie, to w pierwszym scorpio, jak miałem kłopoty z abs, omomierzem nic nie namierzyłem. Koleżka prowadził, a ja z częstościomierzem na kolanach. Dopiero na podstawie pomiaru częstotliwości z każdego z czujników przy jednakowej prędkości wyszło szydło z worka.
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |9 Sty 2005|, 2005 20:16   

omomierz sprawdza przejscie - to podstawowy warunek działania. pozniej tzreba sprawdzic jeszcze czestosc sygnału. ja to sprawdzalem voltomierzem bo sygnal podawany dawal wskazania voltomierza - wyszlo ze jedno kolo daje wyraznienizszy poziom napiecia. pozniej padło wogole.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Andy.b
[Usunięty]

Wysłany: |12 Lut 2005|, 2005 11:13   

U mnie w wielorybie miałem to samo. Lampka włączała się przy ok 40km/h. Czujniki czyściłem sprawdzałem omomierzem itd. Wszystko ok powinny mieć ok 1,22 oma . Na stronie : http://www.fordscorpio.co.uk wyczytałem ,że jeśli po uruchomieniu silnika lampka ABS gaśnie a przy rozpędzaniu zapala się ponownie to przyczyną może być uszkodzenie czujnika lub modulatora. Kupiłem na Allegro modulator i wszystko działa i ABS i ASR.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |12 Lut 2005|, 2005 23:32   

a modulator to co to? gdzie jest?
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Andy.b
[Usunięty]

Wysłany: |12 Lut 2005|, 2005 23:40   

Modulator to odpowiednik sterownika-komputera z zintegrowanym sterowaniem zaworami abs. U mnie{ w wielorybie cossworth} to się znajduje bezpośrednio pod pompą abs. Jeśli cie to interesuje to mogę ci przesłać zdjęcia na e-maila ( po rozbiórce). Pozdrawiam...
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |12 Lut 2005|, 2005 23:58   

ok, juz łapie, w przejściówce chyba dokładnie tak samo jest, i prawdopodobnie tez mi to poszło. Wymieniłem całą pompe i przeszło, ABS zaczoł działac. Szkoda tyklo ze w przypływie ciekawości rozbebeszyłem sam silnik pompy - moze by sie komys nadał. Musze dorwac ten kodulator tam chyba nie zawiele elektroniki jest??

A zdiecia mozesz przesłać jak co ( na maila)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group