$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Parę pytań o Wieloryba...
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Parę pytań o Wieloryba...
Autor Wiadomość
Guliver1978
[Usunięty]

Wysłany: |2 Gru 2004|, 2004 18:05   Parę pytań o Wieloryba...

Witam Was. Chciałbym się dowiedzieć parę istotnych rzeczy na temat Wieloryba. Planuję w przyszłości zakupić takie autko. Jedyne co chcę od niego to musi być sedan, 2,0 z klimatyzacją i najlepiej ciemny kolor (wiadomo że kolorem się nie jeździ ale fajnie by było czarnego nabyć...). A teraz parę pytań-
- czy kupić 2.0 8V czy 2.0 16V (chodzi mi głównie o przyswojenie przez te silniki instalacji gazowej, spalanie i w miarę bezproblemową eksploatację).
- na co najmocniej zwrócić uwagę, jakieś punkty newralgiczne (wiadomo że każda marka i model ma jakieś sztandarowe usterki).
Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |2 Gru 2004|, 2004 23:41   

w teori 8V lepiejprzyswoi gaz 2 generacji. mniej plastiku itp.
poza tym niewiele rózniace sie silniki (nei wiem czy 16v ma pasek zębaty czy łancuch)

newralgoczne, to to co sierra :) korozja progow i nadkoli, zawieszenie i ukłąd kierowniczy z przodu, tylne zaciski hamulcowe, elektryka.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Jimbo
[Usunięty]

Wysłany: |3 Gru 2004|, 2004 00:32   

Przed kupnem wieloryba, znalazłem bliźnaczą stronę nt. Forda Scorpio - wieloryba, na którego Forum był ten temat poruszany.
Więcej znajdziesz: http://www.ford.prv.pl/

Oczywiście to forum jest równie wspaniałe i jak zdążyłem zauważyć spotyka sę tu wielu przemiłych ludzi, którzy z chęcią sobie pomagają, między innymi poprzez wymianę własnych doświadczeń.

Przy okazji pozdrawiam wszystkich, a zarazem pragnę Wam podziękować za tak wspaniałe forum. Cieszę się że trafiłem na tą stronę, gdyż jak tylko mam chwilę wolnego czasu to z chęcią tu zaglądam.
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |3 Gru 2004|, 2004 08:44   

Jako praktyk (już 3 wieloryb a 9 scorpio w ogóle) postaram się odpowiedzieć.
1. Silnik 2.0 dohc 16v, w miarę przyzwoite osiągi, średnie spalanie na poziomie 14 litrów, możliwa instalka II generacji (kolektor metalowy)pod warunkiem że jest dobrze założona (to znaczy zakładali ją fachowcy którzy wiedzą co robią). Jego wadą jest umiejscowienie cewek i przewodów zapłonowych które są narażone na wysokie temperatury. Po jakimś czasie lubią pękać i wtedy wydatek około 500 pln. Silnik praktycznie bezawaryjny i bezobsługowy. Produkowany do 96 roku, później były 8V.
2. silnik 2.0 dohc 8v, dynamika wołgi :D (sam mam taki), ale max moment obrotowy rozwija już przy 2.500obr/min. Spalanie na poziomie 12 litrów, ale podstawowa wada PLASTIKOWY KOLEKTOR - czyli albo sekwencja, albo benzynka. Na pocieszenie dodam że w fordzie kolektory są grube czyli wytrzymałe, mój w każdym razie wytrzymał sporego strzała bez szwanku. Mam instalkę II gen.Poza tym silnik ok, bezawaryjny, jak ktoś nie potrzebuje ścigacza, wystarczy.
3. Sztandarowe usterki, wybite sworznie (wymiana wachaczy lub regeneracja), łączniki stabilizatora (43pln sztuka-wczoraj zmieniałem), usterki elektryki i elektroniki ABS. Jeśli auto nie było rozbite, nie powinno być większych problemów z korozją, zwróć uwagę na progi i ranty tylnich błotników, podłóżnice z tyłu w okolicach sprężyn. Wycieki oleju na łączeniu skrzyni i silnika są też w zasadzie standardem, przy założeniu że nie leje się tam jak z wiadra. Auta z lat 94-95 mogą mieć problem z tylnym mostem, może lekko chuczeć. Ale to nie jest problem
Generalnie ja polecam.
 
 
Księgowy
[Usunięty]

Wysłany: |3 Gru 2004|, 2004 08:49   

Co do silników to 8v ma kolektor plastikowy więc ryzykowne jest zakładanie instalacji II generacji. Poszukaj wątków Kuby, bo on ostatnio zakładał gaz do takiego silnika i w końcu nie wiem jaki założył.

16v ma kolektor aluminiowy i II generacja na tym chodzi ale nie jest to jakaś rewelacja (sam mam takie połączenie i jest kolosalna różnica między pracą na benzynie a na gazie)
16v ma łańcuch rozrządu a 8v to nie wiem
Generalnie gazownicy sugerują instalki SGI do tych silników, żeby to chodziło tak jak
powinno

Poza tym zwróć uwagę na stan przedniego zawieszenia, tzn. wahacze, w jakim stanie jest przekładnia kierownicza (lubi się sypać, a wymiana bardzo kosztowna), ABS, skrzynia automatyczna.
Generalnie przed kupnem warto pojechać do mechanika na komputerową diagnostykę i ogólne zbadanie stanu samochodu

Życzę udanego zakupu[/b]
 
 
Guliver1978
[Usunięty]

Wysłany: |3 Gru 2004|, 2004 09:48   

Oki, jak będę kupował na pewno wszystko prześwietlę :D Dzięki za pomoc i oczekuję więcej:D Pozdrawiam!! (no, chyba że jużwszystko jest powiedziane w tym temacie :D )
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |3 Gru 2004|, 2004 09:58   

Założyłem II generację, z kompem i zabezpieczeniem kolektora, oraz gwarancją na niego. Koszt 2200 ze świecami i pełnąbutlą gazu. Instalka tomasetti, ponoć ma najszybciej reagującą elektronikę. Miałem Jeden konkretny strzał, z mojej winy, kolektor wytrzymał, nic się nie stało. W fordzie kolektory mają ok 5mm grubości, więc nie jest tak strasznie. Poza tym dochodzi do niego dość dużo węży podciśnieniowych, co przy strzale powoduje że spadają i wybuch uchodzi przez te otwory.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |4 Gru 2004|, 2004 02:04   

chwila, to co 8v DOHC w przejściówce ma metalowy kolektor, pozniej w wielorybie plastikowy? a 16 V zmetalowy? pogieło ich? musze przylookac jakiegos. Kuba moze masz foto silnika? podeslal bys mi na maila?
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |4 Gru 2004|, 2004 08:30   

zajrzyj tutaj: http://republika.pl/scorpio3/silniki/silniki.htm
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |4 Gru 2004|, 2004 18:06   

ale namieszali :)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group