Drganie kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Domel [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 16:27 Drganie kierownicy
|
|
|
Witam po dluzeszj nieobecnosci! Mam pytanie i prosze o pomoc.
Od jakiegos czasu przy hamowaniu (powiedzmy przy prędkościach >70km/h) drży mi kierownica. Niestety nie jest to słabe drżenie ale dosyc mocne "wyrywanie". Kto mi powie, co moze byc przyczyną?
Jak narazie sugerowano mi nastepujące rzeczy:
-Krzywa tarcza
-wyrobione gumy w wahaczu
Tarczy nie sprawdzałem-w sumie można ją przetoczyć ale jeśli juz to raczej bede montowal nowe
Gumy nie wydają się być wyrobione ale kto je tam wie...Sprawdzałem na postoju jak zachowuja się przednie koła (metodą "z kopa") no i może troche sie ruszają ale raczej w granicy rozsądku.
Co możecie mi poradzic? Co mam wymienic?
Z gory dziekuje i pozdrawiam!
Domel |
|
|
|
|
fructon [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 16:39
|
|
|
raczej tarcze do wymiany lub toczenia ale cena przetaczania to czasem polowa nowej wiec decyduj |
|
|
|
|
TCQ [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 16:45
|
|
|
Często tarcze się wypaczają, co do wahaczy to ja mam całkowicie wywalone gumy jeszcze jeżdze ( zamierzam zmienić w tygodniu ) i nie drga przy hamowaniu. |
|
|
|
|
borey [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 17:38
|
|
|
Na 95 % tarcze. Wymień, nie przetaczaj koszt nie jest wielki a przetaczanie nie zawsze daje pozytywne rezultaty. |
|
|
|
|
Matth [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 18:13
|
|
|
Witam
Juz u siebie przerabialem drzenie kiery i byly to tarcze. Wymienilem i drgania nie ma hamulce zyleta i jest gites za komplet na przod z klockami i robota dalem 450zl..(da sie taniej) sporo ale od tego zalezy czesto zycie wiec mysle ze warto:) a przetaczanie to chyba rozwiazanie przejsciowe bo skoro raz sie wykrzywily to znaczy ze juz sa cienkie i podatne na takie historie
pozdrawiam |
|
|
|
|
MarcinK [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 18:33
|
|
|
Tez sadze ze to tarcze, u mnie tak bylo. Po wymianie zero drgan przy chamowaniu, ale po ok. 2 miesiacach problem powrocil. Podobno to typowa usterka tarcz w Fordach. ( i nie tylko Fordach). Wysztarczy z rozgrzanymi hamulcami wjechac w kaluze i sie potrafia wykrzywic. Chyba trzeba sie do tego przyzwyczaic. |
|
|
|
|
Domel [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 18:46 :D
|
|
|
No moi mili! Nie spodziewałem się, ze tak szybko bede mial tyle odpowiedzi-DZIEKUJE!
W takim razie w niedlugim czasie tarcze do wymiany. W zasadzie nie wiem czy wymieniac tylko przod czy rowniez tyl. Co o tym sądzicie? I jeszcze jedno- ile warto dac za tarcze wentylowane i jake firmy polecacie? Oczywiscie cena bardziej na studencka kieszen.
Dziekuje i pozdrawiam!
Domel |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 18:49
|
|
|
Dyskusja na temat tarcz jak i drżącej kiery byłą już poruszana wiele razy - nie zawsze tarcze są przyczyną - ale mniejsza o to. Co do tarcz to brembo jest niezłe i w przystępnych cenach. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Domel [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 18:54
|
|
|
Struna napisał/a: | Co do tarcz to brembo jest niezłe i w przystępnych cenach. |
Ja zanlazlem po 190zl/szt. troche za duzo dla mnie. 140 to max (znalazlem za 136 zl/szt ale nie pamietam firmy). Pozdrawiam!
Domel |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 19:01
|
|
|
DObrze to przemyśl - ludziska się wypowiadały, że lipne tarcze mają tendencję do wykrzywiania się i masz w plecy kasiorę. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
mar1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 21:02
|
|
|
Proponowałbym przy okazji wymiany tarcz przeczyścić tłoczki i wymienić komplety naprawcze hamulców- chodzi o gumki. Miałem właśnie problem z blokujacym się tłoczkiem, co też objawiało się drżeniem kierownicy co pewien czas przy jeździe i przy hamowaniu, dodatkowo nagrzewała się felga, po przeczyszczeniu wszystko ok! |
|
|
|
|
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Gru 2004|, 2004 22:55
|
|
|
a swoja droga to jak sa wyrobione gumy to mniej drzy kierownica. jak mialem nowe to nie chcialem nawet dotykac hamulca. teraz jest lepiej ale sie nie zbyt prowadzi z powodu gum. To chyba wlasnie jest bledne kolo. a wyrobione gumy to kola lataja w przod i tyl(nie wiem czy to jest ta metoda z kopa.) te tanie gumy przez tarcze wytrzymaly mi tylko 2000km.
pozdrawiam
maciek |
|
|
|
|
Piof [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Gru 2004|, 2004 16:16
|
|
|
Co do tarcz to całkiem przyzwoicie zachowywały mi się firmy Ate natomiast Jurida nie polecam - bardzo szybko dostały bicia.
Przy zakładaniu tarcz proponuję sprawdzić bicie zamontowanej tarczy czujnikiem zegarowym bo zależnie od położenia względem piasty może byc 0,02 a może być 0,40 mm i więcej na tej samaj tarczy.
Nawet przy nowej tarczy w zależności od tego jak ją się założy bicie jest inne. |
|
|
|
|
maup
FST 008
Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: |2 Gru 2004|, 2004 22:06
|
|
|
Gumy stabilizatora i zapieczony tłoczek w zacisku. Efekt: w pewnym momencie miałem problemy z utrzymaniem kierownicy w rękach a jadąc 40 km/h widziałem jak maską telepie na boki
Tarcze akurat kupowałem po niespełna 100 zł/szt, zdaje się, że z Częstochowy, zrobiłem na nich 60 kkm i nie narzekam |
_________________ == Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik === |
|
|
|
|
qantan [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Gru 2004|, 2004 22:24
|
|
|
mam taki sam problem drgania w czasie hamowania ok 80-ki.wymieniłem całe wahacze z gumami(gumy wstawiłem od cosworta),tarcze(brandi),końcówki drążków kierowniczych i dalej telepie tą kierownicą.pozostała jedynie przekładnia kierownicza i łożyska chociaż luzu nie mają.wymienię jeszcze to .jak nie da efektu to se odpuszczam,widocznie tak ma być |
|
|
|
|
|