$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Warto ? Wieloryb 2.0 DOHC
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Warto ? Wieloryb 2.0 DOHC
Autor Wiadomość
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |26 Maj 2004|, 2004 22:39   Warto ? Wieloryb 2.0 DOHC

Witam po raz pierwszy :-)
Lubie fordy, aktualnie mam Sierke DOHC ale chodzi mi po głowie Wielorybek 2.0 16 V.
Zasadnicze pytanie brzmi - jak taki silnik znosi instalacje gazowa II generacji (podcisnienie) ? Kolektor dolotowy jest raczej metalowy ? Ile to moze palic w miescie LPG no i ogólnie czy jest to udany czy nieudany silniczek ?

Jezeli w złym dziale rozpoczałem temat to prosze go przeniesc :-)
W archiwum patrzałem ale jest bardzo ubogie a forum na Nethicie jest "trudne" w przeszukiwaniu..

to co ? zachecicie mnie do zmiany pojazdu ?

pzdr
wegus
 
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |26 Maj 2004|, 2004 23:08   

Poczytałem jednak stare forum i na razie sam odpowiem :-) :
ten silnik raczej nie lubi klasycznej instalacji LPG :-( , a przy wtryskowej nie ma problemów ?
no nie wiem dalej jaki ma kolektor.....
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |27 Maj 2004|, 2004 05:31   

niestety 16V ma plastik (o ile sie nie myle) i niestety z gazem bywa roznie ( jak dalo sie poczytac o rozwalonych rezonatorach) niemniej jednak, ja w moim zaliczylem pare stzrałow i rezonatory żyją (tyle ze w 2.0 dohc 8v). Myśle ze poprawna instalacja, i dobra, 2 generacji nie bedzie robiła problemow, jesli bedzi sie o nia dbalo jak i o swiece i przewody. JAsne ze wtrysk gazu byłby lepszy, ale... ceeena :) generalnie slilnik jest udany jest to rozwiniecei 2.0dohc 8v tyle ze z nowa głowicą, skoro masz sierrke to wlasciwie znasz ten silnik. Tzreba uważać zeby nie przegrzac bo walnie głowica, tak jak w dohc :) . Nie polecam 2,3 silnika, jak juz to 2,9
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |27 Maj 2004|, 2004 08:05   

można zmienić kolektor na alu :wink:
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Aneta 



Auto: Jeepnięta 5.7 HEMI
Dołączyła: 21 Kwi 2004
Skąd: Poznań
Wysłany: |27 Maj 2004|, 2004 09:34   

Rafał, dlaczego nie polecasz silnika 2,3 ?

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam - Aneta
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |27 Maj 2004|, 2004 11:02   

:D Witaj - myślę że wypowiem się najdokładniej, bo mam właśnie takie autko (do sprzedania). W 2.0 dohc 16v kolektor ssący jest metalowy, w 2.3 jest plastik. Jak spisuje się na gazie? Mój jest ok, spalanie w mieście w granicach 13 litrów gazu, jedynie z włączoną klimą jest nieco więcej. 2- litrówka nie jest wyścigówką, ale do w miarę dynamicznej jazdy wystarcza. Prowadzi się bardzo fajnie, wiadomo masa i wymiary robią swoje. Części są stosunkowo niedrogie - chyba że chodzi o blachy czy elektronikę, ale zawsze pozostają uzywki. Poza tym zawsze można podpasować coś od innych aut (ja tak zrobiłem z cewkami zapłonowymi - mam od opla i zero różnicy w pracy silnika jedynie troszkę inaczej wygląda. Słabym punktem są łożyska tylnych kół (właśnie wymieniłem) .generalnie z korozja nie ma problemu - chyba że autko było puknięte i niedbale zrobione, wtedy tak. Jak byś chciał wiedzieć coś więcej to wal na emalię.
Pozdrawiam Kuba
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |27 Maj 2004|, 2004 15:05   

dlaczego nie 2.3? bo to rozwiercone 2.0 i czasem moga być problemy z cińkościa scianek - głowice ubustwiaja pękać, czasem bloki silnika. Taka troche wyzylowana konstrukcja, choc sam silnik parametrami fajny.
 
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |27 Maj 2004|, 2004 22:10   

Dzieki za rady, w sumie jestem zdecydowany zakupic taki pojazd w wersji kombi, rocznik około 1995 (klima, ABS, 2xAIRBAG, skrzynia reczna) , moze ktos sciąga cuś z NRD lub innego bratniego kraju ???
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |28 Maj 2004|, 2004 10:01   

Właśnie przeglądałem jakąś niemiecką stronę z fordami - poniżej 3000 euro nie ma tam nic sensownego. Przynajmniej dla mnie.
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |28 Maj 2004|, 2004 10:30   

miałem jednego ale już ktoś wpłacił zaliczkę :evil:
może nie kupi :D
 
 
 
wojtek
[Usunięty]

Wysłany: |28 Maj 2004|, 2004 12:27   slaby motor dla takiego duzego pudla

witam
2,0 w wielorybie to moim zdaniem nieporozumienie - auto ledwo rusza z miejsca - moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem dla gazu jest 2,9-12zaworow.... - albo 2,3
kiedy kupowalem auto rowniez przymerzalem sie do 2,0, ale po przejazdzce zrezygnowalem i koniec koncow kupilem coswortha (poniewaz 2,9-12v nie moglem utrafic w dobrym stanie).... - ale ogladalem kilka 2.0 na gazie i z tego co pamietam powtarzal sie tam motyw klejonych plastikow dolotu powietrza..... - jesli nie chcesz miec problemow, a zdecydowany jestes na 2.0 - proponuje wtrysk gazu - jest to drogie i nie wiem jak wspolpracuje z tym motorem (u mnie w cosworthcie jako tako dziala - moglo by byc lepiej) ale przynajmniej masz spokoj psychiczny, ze jadac w nocy, na zadupiu w zimie nie kichnie Ci z nienacka i nie urwie np przeplywomierza.....pozdrawiam
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |28 Maj 2004|, 2004 14:37   

Nie no myslę, że 135 KM wystarczy do tego pojazdu :-) . Sierra Kombi z DOHC-em 120 KM śmiga całkiem dobrze a tez do lekkich nie nalezy. Gdzie znależc jakies dane techniczne w sieci - masy , przyspieszenia itp. ???

a nad wtryskiem gazu mysle, moze nie tym najdrozszym ale o JUST HEAVY BRC - 3500 zł
 
 
 
seru123
[Usunięty]

Wysłany: |29 Maj 2004|, 2004 11:59   

Zalezy jak lubish jezdzic.....ja tesh uwazam ze takie wielkie, ciezkie auto to minimum 2.5 litra i 6 garow
I nie chodzi o moc tylko moment i elastycznosc silnika , Moc tak na prawde jest naj mniej istotnym parametrem. Jak chcesz w miare dynamiczne autko to tylko V6

Jak myslish , jak by Skorpion chodzil z motorem z np Hondy CRX 1.6 Vtec ?
Sadze ze ciezko by bylo ruszyc.......a to przeciez 160 koni !!!!!!!!!!!!!

pzdr
 
 
Pershing 



Auto: .
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |29 Maj 2004|, 2004 12:07   

Tiaaaa.... trzeba by konkretna przygazowke zrobic zeby silnika nie zdlawic. Uwazam ze do samochodu a takiej masie pasuje silniczek co najmniej 2.4 V6. Oczywiscie im wiecej tym lepiej, wtedy nie trzeba go az taki pilowac by cos z niego wycisnac...
 
 
 
wojtek
[Usunięty]

Wysłany: |29 Maj 2004|, 2004 16:40   seru123 ma racje...:)

przesledz ogloszenia, przejedz sie 2,0, przejedz sie 2,3, przejedz sie 2,9 i przejedz sie cosworthem i zobaczysz ktory spelnia twoje oczekiwania....
136 koni niczego nie dowodzi -(seru ma racje mowiac, ze jak wlozysz motorek z hondki to pomimo 160kucy ciezko bedzie ruszyc z miejsca) - nie na koniach sie jezdzi tylko na momencie - wysoki moment przy malych obrotach rowna sie wysoki komfort jazdy:) jezdzilem dwulitrowka i nie podobalo mi sie to, ze trzeba praktycznie caly czas cisnac gaz do dechy zeby auto chcialo sie jako tako ruszac.... no i to, ze zbiera sie dopiero "na obrotach" - przejedz sie 2,9-12v i zobaczysz jaka jest roznica - auto ciagnie od poczatku - lekki gazik i czujesz, ze jedzie.... z cosworthem jest ciut gorzej, glebiej depnac trzeba, ale jak juz depniesz, to czujesz, ze auto faktycznie przyspiesza..... - w 24 gwizdkach podoba mi sie tembr motoru (jak w motocyklu) i to, ze auto naprawde zwawo rusza z miejsca oraz calkiem niezle przyspiesza przy duzych predkosciach - np. kiedy depniesz deche przy 160km/godz - jeszcze czuc leciutkie wgniatanie w fotel.... - to mile - nie zaprzeczysz.....
niestety z cosworthem instalacja gazowa nie wspolpracuje najlepiej (wiem to, bo jezdze takim autem na gazie od 40tys km i pomimo,ze zainstalowalem najlepsza instalacje jaka wtedy byla na rynku - za 5,5 tys.zl - pozostawia wiele do zyczenia), ale jezdzic sie da.....:)jednakze polecam 2,9-12v - silnik starej generacji, prostej konstrukcji i nie wysilony.... -tylko trafic wieloryba z takim motorem w dobrym stanie....... - no ale to juz zadanie dla Ciebie......:):)
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group