Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Opis wymiany żarówek w desce rozdzielczej wieloryba
Autor Wiadomość
Jason 
Member 099



Auto: PASSAT TDI
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2004
Skąd: Gt Harwood
Wysłany: |8 Lis 2006|, 2006 00:10   Opis wymiany żarówek w desce rozdzielczej wieloryba

Wymiana żarówki w zegarach (Scorpio MKIII)
Temat taki już istnieje i sam opierałem się na opisie tam zawartym http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=183 .
Mam nadzieje, że autorka ANETA nie będzie mi miała za złe, że postanowiłem temat troszke „upgrejdować” o zdjęcia i drobne poprawki. Jeżeli uznacie temat za zbędny to kosz, jak nie to się uciesze. Dodam jeszcze, że zdjęcia będą do auta z kierownicą po prawej stronie natomiast opis do aut „normalnych”

Więc problem się zaczął w momencie, gdy zdechła żarówka po prawej stronie zegarów i wszystko dookoła prawej części licznika było ciemne, a wskaźnika od paliwa prawie nie było widać. Postanowiłem się za to wziąć.


1. wymontować radio (u każdego pewnie inne ale każdy łatwo sobie z tym poradzi)

1a. odkręcić dwie śruby nad radiem

2. wyjąć panel klimatyzacji. 4 zatrzaski (2 na górze i 2 na dole) podważyć i ciągnąć w prawo, ale ostrożnie żeby nie złamać ucha na końcu panelu po lewej stronie. Odpiąć wtyczke.

3. Zdemontować włącznik świateł i poodpinać wtyczki.

4. kierownica na regulacji maksymalnie do siebie i w dół – tu wszystko jasne
5. nad kierownicą wykręcić 2 śruby krzyżakowe

6. włącznik ogrzewania tylnej szyby
7. włącznik ogrzewania przedniej szyby, zdemontować i poodpinać wtyczki

8. otworzyć drzwi i odkręcić 2 śruby (torx'y) z boku deski – żółte okręgi
9. otworzyć schowek na żetony - 2 śruby krzyżakowa – czerwone okręgi

10. osłona nad pedałami - 3 krzyżakowe – są od spodu i ja odkręciłem tylko jedną, która łączyła cały ten plastik ze schowkiem z obudową kierownicy, dwie pozostałe podtrzymują dywanik , ale jeśli ktoś ma życzenie to może sobie te dwie pozostałe też odkręcić.
11. całość opadnie i wtedy pod włącznikiem świateł sa kolejne 2 krzyżakowe – zaznaczone na czerwono

12. teraz wysuwasz cały panel drewnopodobny ok. 15-20 cm
13. odłączyć kostkę od zegarka

14. na skrajnym lewym nawiewie są od tyłu są 2 krzyżakowe (bombka krzyżak, bo inny nie wejdzie)
15. wyjmujesz nawiew

16. i teraz cały panel drewnopodobny wyjmujesz przesuwając go w prawo i jednocześnie do góry
17. wymontować zegary - po 2 śruby do góry i na dole – tu zdjęcia nie mam, ale śruby łatwo zobaczyć i odkręcić
18. przechylasz góre zegarów do dołu i wysuwasz na siebie i w prawo do połowy kierownicy

19. masz dostęp do kostek - żeby je wysunąć trzeba za żarówkę złapać (ja kombinerkami bo jest tyle miejsca i uchwyt jakby stworzony do tego) i lekko przekręcić, żarówka sama wyjdzie.
20. deskę wyciągasz w prawo - nie wolno jej przewracać do góry nogami !!!
21. Najpierw test czy wszystko ładnie się świeci

22. Wszystko poskładać w odwrotnej kolejności
Ja korzystałem z takich materiałów ale mam nadzieje że mój opis ułatwi komuś zadanie. Na zdjęciu spalona żarówka i dwie nowe kupione w serwisie Forda za jakieś grosze.

Pozdrawiam i powodzenia
Jason
_________________
ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |8 Lis 2006|, 2006 02:33   

Slicznie tylk strony deski jakies takie, lustrzane fotki porobiłeś czy co :D
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Lis 2006|, 2006 23:32   

Rafał A.(antek) napisał/a:
lustrzane fotki porobiłeś czy co :D
pewnie lustrzanką :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aneta 



Auto: Jeepnięta 5.7 HEMI
Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 21 Kwi 2004
Skąd: Poznań
Wysłany: |10 Lis 2006|, 2006 23:55   

Jason napisał/a:
że autorka ANETA nie będzie mi miała za złe
Absolutnie nie. Mój opis był robiony z pamięci (a pamięć zawodna jest) w dość dużym odstępie czasu po wymianie żarówek, więc na pewno jakieś nieścisłości i pomyłki się w nim znalazły.
_________________
Pozdrawiam - Aneta

Mydlarnia Hebe
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group