Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ratunku to jurz treci przeplywomierz
Autor Wiadomość
scorpionik
[Usunięty]

Wysłany: |24 Lis 2004|, 2004 16:23   ratunku to jurz treci przeplywomierz

mam scorpio 2.0 ohc efi i co troche wywala mi przeplywomierz nie wjem co robic :oops:
a moze ktos mialby takie urzadzenie za rozsadne pieniadze
 
 
fructon
[Usunięty]

Wysłany: |24 Lis 2004|, 2004 16:37   

co ci go zalatwia( gaz )czy tak sam pada, trzeba wyeliminowac przyczyne a nie wymieniac go co jakis czas
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |24 Lis 2004|, 2004 17:54   

ja w sierrce ohc wywalilem z niego wszystkie bebechy i go uszczelnilem,zeby mu sie gaz nie cofal(no moze wylatywal bokami). na benzynie odpalal normalnie ale nie bardzo chcial jezdzic ale jak sie ma gaz to po co uzywac benzyne?. waznym elementem instalacji gazowej w ohc jest miejsce zamontowania mixera. zazwyczaj jest kolo przeplywomierza. to zle!!. dlugo szukalem gazownika ktory przelozyl mi mixer(znaczy zalozyl inny) kolo przpustnicy. znacznie polepszyla sie kultra pracy silnika. a swoja droga w ohc warto od czasu do czasu wyminic swiece i przewody tak dla swietego spokoju.
pozdrawiam
maciek
 
 
Aro 



Auto: 2 x 2,9: 91/95; ASB/ASB; LPG/LPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 09:09   Re: ratunku to jurz treci przeplywomierz

scorpionik napisał/a:
mam scorpio 2.0 ohc efi i co troche wywala mi przeplywomierz nie wjem co robic :oops:
a moze ktos mialby takie urzadzenie za rozsadne pieniadze

Jeśli to gaz Ci go rozsadza, to nie masz, albo masz niesprawny jednokierunkowy zawór bezpieczeństwa. Są dwa wyjścia: albo uruchomić zawór, albo wykonać patent, który wymyśliłem i na dniach wdrożę.
Planuję przerobić obudowy przepływomierzy (liczba mnoga, bo u mnie są dwa - V6) w następujący sposób:
1. Wyrównać powierzchnię obudowy i pokrywki urządzenia.
2. W obudowie powiercić i pogwintować np. M4 sześć otworów i wkręcić w nie odpowiedniej długości szpilki.
3. Wykonać i przykleić do pokrywki uszczelkę z miękkiej, olejoodpornej gumy.
4. Skręcić wszystko za pośrednictwem założonych na szpilki odpowiednich sprężyn (myślę, że wystarczające będą sprężynki z tradycyjnych włączników typu ISOSTAT - w obudowie panuje podciśnienie)
Sądzę, że przerobiony w ten sposób przepływomierz będzie dobrze spełniał obydwie funkcje - co szanowne gremium na to?
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 09:25   Re: ratunku to jurz treci przeplywomierz

Aro napisał/a:
scorpionik napisał/a:
mam scorpio 2.0 ohc efi i co troche wywala mi przeplywomierz nie wjem co robic :oops:
a moze ktos mialby takie urzadzenie za rozsadne pieniadze

Jeśli to gaz Ci go rozsadza, to nie masz, albo masz niesprawny jednokierunkowy zawór bezpieczeństwa.


ja mialem podobny problem z zaworem bezpieczenstwa.
w jednym klapka nie opadala, kiedys musiala dostac solidnego strzala bo byla wygieta.
odwin gumy na zaworach i zobacz czy obydwie klapki opadly po zgaszeniu silnika. jesli ktoras nieopada to znaczy ze cos ja blokuje.
kup zawory(widzialem kiedys na allegro za 19 zł, no i gazownicy tez napewno maja), albo zrob tak jak ja. przy okazji demontowania przeplywomierzy wykrecilem zawory, wykrecilemklapke i wyprostowalem ja(szybka robota bo tylko w dwoch miejscach mi tarla o zawias;-)

niestety kiedys jak mi strzelil to cos padlo i mi palil 19l w miescie;(
bylem u gazownika ale nic nie znalazl, wyregulowal go(glownie chyba skrecil;( i mam teraz mula na gazie, a pali 16l.

juz niewiem w co rece wsadzic, moze ma jakis pomysl, ew. dobrego gazownika w krakowie??
_________________
pzdr
piotrek

508 SW '14 2.0 HDI 180KM
Było:
508 SW '12 2.0 HDI 140 KM
407 SW '07 2.0 HDI 136 KM
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 10:19   

Mój nagle też zaczął palić jak powalony a w sumie oprócz wyczyszczenia reduktora i wymiany filtra gazu nic nie robiłem. Co do patentu z gumą to ciekawy jestem. Generalnie przepływomierz musi byc bardzo szczelny - inaczej będzie kłamał. Do kolegi, który wypruł bebechy z przepływomierza - na benzynie też trzeba pojeździć choćby po to żeby Ci wtryski nie zapiekły a w zimie żeby się reduktor ogrzał. Poza tym jeżeli są przepływomierze to mikser musi być przed nim - inaczej nie będzie za dobrze chodziło.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 10:36   

Struna napisał/a:
Mój nagle też zaczął palić jak powalony a w sumie oprócz wyczyszczenia reduktora i wymiany filtra gazu nic nie robiłem. .


tzn po czyszczeniu reduktora i wymianie filtra zaczal tyle palic??
dziwne;)
a mam pytanie, jak czyscieles reduktor to sila rzeczy musiales go rozebrac, kupowales zestaw naprawczy(ladna nazwa dla kilku uszczelek;)
czy skreciles go na starych bebechach??

bo mnie tez sugerowali sprawdzic reduktor, ale obawiam sie ze musialbym kupic zestaw naprawczy, a to jakies 120 zł kosztuje.
po wczorajszym zakupie zimowek mam wydrenowany portfel a do wyplaty daleko;(
wiec jesli by sie dalo poczyscic reduktor i generalnie ogladnac co z nim bez wymiany uszczelek to bym siezabral za to;) a jak strumien pieniedzy(taki malutki ;-P poplynie na moje konto to kupie uszczelki i zmienie ;-D

ps.
a byles na regulacji gazu po tej walce z reduktorem i z filtrem??
bo podejrzewam ze po takiej "demolce" to regulacjamu sie przyda;D
_________________
pzdr
piotrek

508 SW '14 2.0 HDI 180KM
Było:
508 SW '12 2.0 HDI 140 KM
407 SW '07 2.0 HDI 136 KM
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 10:44   

Nie daję grzebać komus przy swoim gazie - niejedną instalkę już założyłęm więc sam reguluję sobie. Złożyłem na starych membranach. Da się to zrobić. Co do zestawów naprawczych to nei bardzo się opłaca - są prawie tak drogi ejak nowy reduktor - na allegro można za 210 zeta dostać. Ostatnio taki wymieniałem Asi i spalanie jej sporo spadło ( z tego co opowiadała po przejechaniu trasy kraków - wrocław ) Ja zdaje się też docelowo wymienię. Membrana już taka sobie była - niby cała ale już dosyć twarda. Za to po czyszczeniu power wzrósł - teraz go nieco skrciłem i zobaczę jak wyjdzie spalanie. Inna sprawa, że zimno jest to i więcej paliło będzie a i gaz na zimę inny robią więc to też może powodować większe spalanie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 11:00   

Struna napisał/a:
Nie daję grzebać komus przy swoim gazie - niejedną instalkę już założyłęm więc sam reguluję sobie. Złożyłem na starych membranach. Da się to zrobić. Co do zestawów naprawczych to nei bardzo się opłaca - są prawie tak drogi ejak nowy reduktor - na allegro można za 210 zeta dostać. Ostatnio taki wymieniałem Asi i spalanie jej sporo spadło ( z tego co opowiadała po przejechaniu trasy kraków - wrocław ) Ja zdaje się też docelowo wymienię. Membrana już taka sobie była - niby cała ale już dosyć twarda. Za to po czyszczeniu power wzrósł - teraz go nieco skrciłem i zobaczę jak wyjdzie spalanie. Inna sprawa, że zimno jest to i więcej paliło będzie a i gaz na zimę inny robią więc to też może powodować większe spalanie.


hmmm dobrze wiedziec, czyli jak rozkrece reduktor i mi zostanie uszczelek na dwa reduktroy to go moge do ciebie w reklamowce przyniesc ;-P
jade w weekend na garaz to moeze go rozdlubie i ogladne co z nim. dzieki za pomoc.
jeszcze termostat musze dorwac i tez zmienic.

moze cos wreszcie uda mi sie zrobic z tym spalaniem bo mi rece opadaja, a tak ladnie palil jeszcze z 4 mies temu ;)

dziekuje za pomoc i sorry za "zejscie" z tematu;)
_________________
pzdr
piotrek

508 SW '14 2.0 HDI 180KM
Było:
508 SW '12 2.0 HDI 140 KM
407 SW '07 2.0 HDI 136 KM
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 14:18   

no odnosnie mojej sierry to bylo inaczej niz u wszystkich(chyba) na benzynie nie bardzo jezdzila od kiedy ja mam. po przerobieniu na gaz wszystko bylo prawie ok. prawie bo wlasnie czasami strzelala. moze przyczyna tego bylo np. kompresja na 2 cylindrach po okolo 4 :shock: . ale jezdzila i bylo ok. jezdzilem tylko po polsce wiec nie musiala chodzic na benzynie. silnika nie chcialo mi sie ani naprawiac ani wymieniac(za duze koszty) a przeplywomierz? nie kupowalem nowego bo 150 zl za petarde na jeden wystrzal to dla mnie tez za drogo. no i najgorsze to ten wstyd kiedy ruszam a tu buuuuuuuuuummmmmmmmmmmmm i otwierac maske i skladac wszystko do kupy. po wywaleniu bebechow bylo juz dobrze. a jezeli chodzi o te zabezpieczenia przeciw wybuchowe to wedlug mnie zabieraja cenna moc i tez to wywalilem bo wtedy strzelal duzo czesciej. palil od 16 do 19. ale to podobno duza wina tego zuzytego silnika. ale podobno ohc nawet dobry pali 15 litrow gazu.
pozdrawiam
maciek
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 15:00   

Hej

Oj nieprawda dobre OHC pali 8 -9 literków gazu i takowego mam też własnie sierrę, nawet teraz niedawno w którymś poście pisałem, że niedługo może będzie do sprzedania " IGŁA" ale silnik ma przejechane prawdziwe 80 000 km i udokumentowane :)

Pozdrówka
 
 
 
Aro 



Auto: 2 x 2,9: 91/95; ASB/ASB; LPG/LPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 15:33   

Mam pytanko do Struny jako, jak się okazuje, profesjonalisty: czy pofałdowana, ale cała i miękka membrana (ta duża) powinna być wymieniona? Czy ma to jakiś wpływ na spalanie, bo u mnie w liftbacku 2,4 EFI wychodzi po mieście ok. 17l, a staram się nie szaleć?
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 15:43   

to się ciesz bo mój to chyba ponad 17 teraz wpierdziela. a palił tak ładnie - z 15 na mieście i jakieś 12 na trasie. Generalnie membrana nigdy nie jest taka ładna itp - sprawdź czy nie ma nagarów z mazutu i czy nie ma stwardnień. Oprócz tego czyści się wnętrze reduktora z osadów z gazu. czasami zapychają się otwory i reduktor dziala nieprawidłowo.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 2 x 2,9: 91/95; ASB/ASB; LPG/LPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Ostrzeżeń:
 3/21/24
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 16:56   

Struna napisał/a:
Generalnie membrana nigdy nie jest taka ładna itp - sprawdź czy nie ma nagarów z mazutu i czy nie ma stwardnień. Oprócz tego czyści się wnętrze reduktora z osadów z gazu. czasami zapychają się otwory i reduktor dziala nieprawidłowo.

Rozebrałem go do najmniejszej części, oprócz tylko jakiejś cieniutkiej rurki (teraz myślę, że to błąd, bo taka cienka może być zaklejona), wszystko wyczyściłem, wymyłem. Przylgnie zaworków wyczyściłem pastą polerską z nagaru, a ich klapki wyrównałem papierem 800, bo były wgłębienia. Całość złożyłem używając minimalnej ilości silikonu. Wszystko cacy tylko ta rurka, cholera. A co do spalania, zastanawiam się, czy nie trzyma mnie lekko prawy przedni zacisk.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Lis 2004|, 2004 17:01   

To by CIę raczej nieco ściągało i po zużyciu klocków byś zaraz zobaczył. no i koło byłoby cieplejsze niz inne po kilku kilometrach.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group