$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Test skrzyni automatycznej
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Test skrzyni automatycznej
Autor Wiadomość
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |4 Paź 2006|, 2006 20:01   Test skrzyni automatycznej

1. Rozgrzewamy silnik do temperatury 70-80C
2. Trzykrotnie przekładamy dźwignię biegów powoli, przez wszystkie położenia
3. Po ok. minucie, nie wyłączając silnika, sprawdzamy stan oleju na miarce. Powinno być pomiędzu MIN a MAX. Nie powinno przekraczać MAX !
4. Wycieramy bagnet w suchą, czystą chusteczkę chigieniczną i sprawdzamy wzrokowo jakość oleju. Powinien być klarowny, czerwony (różowy). Nie może pachnieć spalenizną !
5. Sprawdzamy czas załączania napędu na poszczególnych ustawieniach dźwigni. Na żadnym nie powinien przekraczać 2-3 sek.
6. Sprawdzamy sprawność konwertera (sprzęgła hydrokinetycznego)- STALL-TEST.
- zaciągamy ręczny na maxa
- lewa noga na pedał hamulca na maxa
- lewarek ustawiamy na "D" i po załapaniu napędu, wciskamy na 5 sek. gaz do dechy i patrzymy na obrotomierz. W zależności od wersji silnikowej, obroty nie powinny przekroczyć 2.200 - 2.500 rpm. Ustawiamy dźwignię na "N" i czekamy 10 sek.
Powtarzamy ten test dla każdego ustawienia dźwigni.
7. Testy drogowe
- na każdym położeniu dźwigni do jazdy, auto powinno delikatnie pełznąć
- biegi powinny przełączać się płynnie, bez "przeciągania", uślizgów i szarpania
- redukcje powinny sie wykonywać prawie niezauważalnie dla napędu
- po załączeniu sie 3-ciego biegu, przy pedale gazu wciśniętym mniej więcej do połowy, przy prędkości ok. 80-90km/h powinien zadziałać układ blokady konwertera (Lock-up), co widać na obrotomierzu jako spadek obrotów silnika o ok. 200-300 rpm.
- jadąc z różnymi prędkościami sprawdzamy układ redukcji Kick-down. Wciskamy pedał gazu na max w podłogę, co powinno skutkować (po ok. 0.5-1 sek) bardzo niską redukcją (4-2, 3-1, 2-1) i sporym kopem (zależy od motorka) w fotel :)

W skrzyniach 4R44E (w oczatych 16V i 24V), trzeba sprawdzić jeszcze, czy działają wszystkie programy, a więc E, S i W.
Na programie S (Sport) - biegi będą zmieniały sie przy wyższych obrotach silnika/
Na programie W (Winter) - auto będzie ruszało z 2-ki, a biegi bądą zmieniały się bardzo delikatnie, przy niższych obrotach silnika.

To chyba tyle :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |8 Sie 2007|, 2007 18:03, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group