$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Co po scorpio???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co po scorpio???
Autor Wiadomość
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |5 Sty 2023|, 2023 12:36   

Dobra, już nie chcę packi.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |5 Sty 2023|, 2023 20:37   

Skądinąd jeszcze uwaga - miałem Jeepa Compassa (= Dodge Caliber, Mitsu Outlander) służbowego w Szkocji, ze dwa lata, nówkę z salonu, najsolidniejszą wersję (dizel od merca, manual od toyoty, bo benzyna 2.4 z CVT no to od nowości była poruta z grzybnią). Dbany, nie obciążany, nigdy w teren nie pojechał, najwyżej szutry na zadupiach itd. Na gwarancji wymieniali mi półoś, jakieś rury od chłodzenia itp., a po 2 latach w niesolonej Szkocji od dołu na zawiasie miał rdzę jak 20 letni lexus, a listewki chrom mały purchle i skazy jak 20 letnie scorpio. Plus zjadał przednie opony w FWD jak podupcony. Niby nie mój, służbowy, no ale. Jak trochę narzekałem w podsumowaniu, że może i fajny, i był ciekawszy niż mondeło w fullu, w podobnej cenie, ale trochę siara zamiast jakości i zaczął degradować się juz około 20tys.km., to ktoś podsumował "aaa, to teraz rozumiem, czemy Outlandery są takie tanie!"...

http://bs-blog.clouds-for...1_22_00_Prezent

A "legendarny" silnik chryśka 2.7 od sebringów, 300M i podobnych jest moim zdaniem najgorszym silnikiem wszechczasów, wyprzedza nawet tzw. "zemstę Holendrów" czyli rodzinę Quad 4 i amerykańską rodzinę Northstar V8 (obie z GM akurat).
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |7 Sty 2023|, 2023 08:21   

Prawdziwa dechrysleroterapia :-d
Aż znów zacząłem wątpić...
Chyba wezmę ałdi albo passata :P
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Sty 2023|, 2023 13:21   

Bierz 300C w Hemi - nie pożałujesz.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |8 Sty 2023|, 2023 18:58   

Struna napisał/a:
Bierz 300C w Hemi - nie pożałujesz.


W sumie to pewnie najbezpieczniejsza wersja. Jeśli za coś koło 40-50kzł znajdzie niezardzewiałego, ze zrobionymi/nową wersją uszczelniaczy zaworów, ze zrobionym zawiasem (albo se odłoży na to sakiewkę, albo wcale nie przejmuje się chryśkowym rozlatującym się zawiasem / darciem opon), ze zrobionym wydechem, i jeśli dobrze znosi obłażące chromy i rozlatujące się i obłażące wnętrze w najtańszym amerykańskim stylu, to zapewne, odpychanie się HEMI włożonego w starego merola E-klasse, zrobionego po taniości, może dać bardzo wiele radości.

Skądinąd, właśnie sprawdziłem w kwitach z pralni o ile takie kultowe HEMI 300C jest szybsze od typowego sedana-kluska V8 z tej samej epoki, jak np. lexus LS430. Całe 0.8s do setki. No to faktycznie, klękajcie narody. Istnieje jeszcze kwestia, że 300C rozpada się przy przebiegu, kiedy LS430 jest dotarty, i jest "szybszy" o jakieś 14% spalając ze 40% więcej benzyny; no ale nietuzinkowość najważniejsza a LPG do HEMI też pewnie da się założyć, z maciupeńkim poczuciem obciachu.

[ Dodano: |8 Sty 2023|, 2023 19:11 ]
Aro napisał/a:
Prawdziwa dechrysleroterapia :-d
Aż znów zacząłem wątpić...
Chyba wezmę ałdi albo passata :P


Jak nie przepadam za pomiotem oszustów z VAG, to pewnie coś z audic z poprzednich epok, z V8 4.2 wolałbym od dowolnego 300C. Parę razy się przymierzałem, no ale jakoś nie pykło, potem skręciłem w japońskie V8 i tam zostałem :P

Z polsko-kultowo-sedanów to chyba jeszcze tylko beemy z 4.4 itp., ale to nie poprzednia, tylko przedpoprzednia epoka, trochę starzyzna.

Zresztą, nie znam się ani na audi (eeetam), ani na bmw (nie), ani na merolach (NIE). Ale jak mam polecać komuć "nietuzinkowego amerykańca z V8", to proszę se wybrać coś od forda (w końcu na jakim forum jesteśmy? fiata? :P ), a jeszcze lepiej od lincolna, z silnikiem 4.6 DOHC. Continentala, Town Car itp., a jak ktoś nie potrzebuje 4 drzwi, to i mark VIII polift właśnie wisi (jakbym mieszkał w PL to już bym po niego jechał):

https://www.otomoto.pl/of...a-ID6EDVK0.html

Też nie będzie to trwałe jak lexus, czy pałer jak od germańkich oprawców, ale będzie ze dwa razy wyższej jakości niż gówno od chryslera.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |9 Sty 2023|, 2023 07:24   

Thunderbird w innym przebraniu z silnikiem w mocniejszej wersji :)
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Sty 2023|, 2023 11:12   

Boni napisał/a:
W sumie to pewnie najbezpieczniejsza wersja. Jeśli za coś koło 40-50kzł znajdzie niezardzewiałego, ze zrobionymi/nową wersją uszczelniaczy zaworów, ze zrobionym zawiasem (albo se odłoży na to sakiewkę, albo wcale nie przejmuje się chryśkowym rozlatującym się zawiasem / darciem opon), ze zrobionym wydechem, i jeśli dobrze znosi obłażące chromy i rozlatujące się i obłażące wnętrze w najtańszym amerykańskim stylu, to zapewne, odpychanie się HEMI włożonego w starego merola E-klasse, zrobionego po taniości, może dać bardzo wiele radości.

Chyba jakiegoś strasznego strupa musiałeś trafić i masz traumę...
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |9 Sty 2023|, 2023 16:26   

Struna napisał/a:
Boni napisał/a:
zapewne, odpychanie się HEMI włożonego w starego merola E-klasse, zrobionego po taniości, może dać bardzo wiele radości.

Chyba jakiegoś strasznego strupa musiałeś trafić i masz traumę...


A ty nie masz 300C HEMI tak właściwie to dlaczego? Bo zupełnie symetrycznie, tak jak ja odradzam chryśki od dekady, ty je nie wiadomo czemu polecasz. :P

Rozpadający się zawias i wnętrze to 300C mają na mocy projektu, gratis i fabrycznie, wcale nie trzeba "trafiać strupa"..

Skądinąd wczoraj wymyśliłem "nietuzinkowy wózek po scorpio", taki że jeszcze do pomyślenia - maserati quatroporte V gen. (bodaj po 2008, te ze skrzynią ZF a nie z wyścigowym pomiotem szatana). Brać, nie żałować! :P

[ Dodano: |9 Sty 2023|, 2023 16:34 ]
WieSiu napisał/a:
Thunderbird w innym przebraniu z silnikiem w mocniejszej wersji :)


Raczej - mlodszy lepszy brat :) ale wnetrze nieporównywalne. Jak dla mnie "personal luxury" wszechczasów.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |9 Sty 2023|, 2023 17:46   

Boni napisał/a:
a LPG do HEMI też pewnie da się założyć, z maciupeńkim poczuciem obciachu

Powaliło cię na amen ?

[ Dodano: |9 Sty 2023|, 2023 17:47 ]
Boni napisał/a:
chryśkowym rozlatującym się zawiasem

Nie jest to przypadkiem zawias spod znaku gwiazdy ?
_________________
Scorpio forever
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Sty 2023|, 2023 22:27   

Boni napisał/a:
A ty nie masz 300C HEMI tak właściwie to dlaczego?
nie mój budżet - dlatego, tak to bym pewnie kiedyśtam już miał.

Natomiast kilka sztuk dobry kolega przemielał przez warsztat, z czego ze dwa były jego i zupełnie nie są mi ( ani jemu ) znane problemy jakie opisujesz - stąd moje domniemanie o jakiejś być może pechowej sztuce jaką ty miałeś okazję dosiadać.
Jednego HEMI-ka od kilku lat mam w pod skrzydłami w kwestii LPG i wizualnie przez te lata auto nie ma problemów o jakich piszesz ( jakieś obłażące chromy itp ), z włascicielem zawsze przy okazji jazdy testowej i kalibracji się pogada i nie monituje o problemach z zawiasem itd.

Ja rozumiem, że masz swoje widzimisie ( jak każdy ) ale nie rozumiem, czemu każdego inaczej patrzącego od razu traktujesz jak wrogą jednostkę - lubisz lexy, ok ale to nie są jedyne fajne auta i wbij sobie to do głowy, tyak jak i to, że zwroty typu "Ty", "Tobie", "Ci" itp to się pisze z dużej, chyba że celowo taki zabiego stosujesz, co w sumie by mnie wielce nie zdziwiło...

I tak, wiem - w tym poście użyłem zapisu w dokładnie takiej samej formie, to akurat celowo coby ci uświadomić ( choć celowości to raczej nie ma co uświadamiać... )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |10 Sty 2023|, 2023 07:59   

A to nie jest jakoś tak, że do 2010, czy 2011 było toto pod mercem i trzymało jakość a później poszło we włoskie łapy i się zaczęło? Zawias też został zmieniony.
Ja jeśli coś to myślę o tych starszych modelach, zresztą makaroniarze odeszli od kombi a ta wersja mi się najbardziej podoba. Bo sedan ma dupę jak podpompowana vectra :D
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |10 Sty 2023|, 2023 12:08   

Mogło być zupełnie odwrotnie, tak np było z JEEP-ami. Niby toto Fiat wziął, więc można by założyć, że będzie tak sobie, a wyszło bardzo spoko.
Mnie w 300C zniechęcał ten tandetny, wszechobecny plastik wewnątrz ( tu zgoda z @Boni ) ale okazuje się, że to chyba kwestia rocznika/wersji, bo spotkałem modele gdzie wnętrze było w większości "miękkie" i przyjemne w dotyku, a nie chamsko plasticzane.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |10 Sty 2023|, 2023 16:34   

U mnie to kombi decyduje, bo jadąc w plener muszę zabierać kupę sprzętu (pontony, silniki, prostownice, gofrownice, a i ekspres do kawy etc. (czy co tam ostatnio grupa z grodu Krakusa targała :P )
Ale ta buda prawdopodobnie skończyła się jakoś w tych latach 10-11.
Gadałem jakiś czas temu z Myszą - użytkownikiem i praktykiem, który głęboko w te sprzęty się "wwiercał":P ; miał wtedy 2,7' 2011 i jakieś starsze hemi ale obydwa w sedanie). Mówił mi m.in. o niezłym i nietrudno naprawialnym zawiasie zrobionym przed tą konwersją. Ale też o wymagającym i lubiącym dopieszczenie 5,7.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |10 Sty 2023|, 2023 18:29   

Aro, jak masz dużo do wożenia w plener, to co jest nie tak z jakimiś MPV, zamiast kisić się w kombi? Może "ja truskawki cukrem", ale zawsze wolałem mieć 3 wozy dopasowane do ich roli, jak buty (kapcie, trampki i pantofle; scoprio, camaro i trans-sport :) ) a nie: próbować żyć z "Jednym, jedyny, nojlepszym, do wszystkiego (i do niczego). I żeby był tani i mało palił!"

A propos historyjki fiat - chrysler, to mechanika jw. ale porażająca była różnica wnętrza w wersji 300C = gniot wszechczasów, a lancia thema (około 2014? już w Szkocji się przymierzałem, jak kupowałem służbowego compassa) = jedno z najświetniejszych wnętrz dużego sedana, jakie spotkałem (Włosi umieją w to, jak w/w quatroporte też rządzi wnętrzem).

Ostrożnie z poradami od kolegów jak Mysza, bo tacy jak on (i ćwierć forum ;) ) to jak im się np. te chryśkowe 2.7 zesra górą albo dołem (rozrząd albo panewki, kwestia kiedy, a nie czy; tam są wady kanałów oleum w bloku) w 300, w sebringu, to se wymienią na następne w jedno popołudnie, jedną ręką, piwa nie rozlewając. Normalni ludzie tak dobrze nie mają.

[ Dodano: |10 Sty 2023|, 2023 18:41 ]
W sumie to miałem śp. sąsiada z taką strategią samochodową, jak się budowaliśmy koło niego pod GrodzMaz 2001, to był na etapie zbierania złomowatych fordów sierra, jednego rodaju; z paru w pokrzywach zawsze jednego jeżdżącego se złożył. Ja wpadłem na dzielnię leśną ze scorpio, to był temat wspólny, oraz jakieś graty od niego wyrywałem czasam. Potem chlał parę lat tak, że jeździł co najwyżej fiatem uno ukradzionym sprzed pieca w hucie, bez prawka i OC itp. Potem przetrzeźwiał trochę, i jak już się wynieśliśmy z PL ale jeszcze domu nie sprzedaliśmy, patrzę, a on sebringiem jeździ. Okazało się, że jak kiedyś z sierrami, kupuje sebringi 2.7, najtańsze w średnim stanie z zatartymi/rozklekotanymi silnikami i najtańsze rozbite, z silnikami jeszcze OK, i z 3-4 w pokrzywach zawsze jakiegoś jeżdżącego złożył.

[ Dodano: |10 Sty 2023|, 2023 18:46 ]
A point w tym, że stwierdził, że sebringi 2.7 to doskonałe wspaniałe wypasione tanie amerykańskie wozy. Taka prawda! No ale ja np. wolę wózki, do których nie trzeba trzymać w zapasie silnika, czy ze dwu całych w pokrzywach.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |10 Sty 2023|, 2023 22:12   

Boni napisał/a:
Ostrożnie z poradami od kolegów jak Mysza

Ja natomiast doradzam ostrożność w przyswajaniu tego co pisze Boni
Dopiero niedawno uświadomiłem sobie, że te jego "opinie" to tylko streszczenie tego co ludziska wypisują w necie
Prawdopodobnie coś tam może powiedzieć o pojazdach, które ujeżdżał. Pomimo tego że zwykle kupował zmordowane pojazdy najtaniej chyba jak się da
Natomiast o pozostałych pojazdach tylko tyle co wyczytał gdzieś tam
Temat 300C jest tego najlepszym przykładem :)-:
Przyjemnie czytuje się jego twórczość, jednak "opinie" i "porady" są wyssane z palca i klawiatury :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group