$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Łącznik elastyczny walu
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Łącznik elastyczny walu
Autor Wiadomość
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |10 Wrz 2006|, 2006 01:15   Łącznik elastyczny walu

Czy to prawda ze lepiej kupicm wal napedowy z tym lacznikiem czy lepiej nowy sam lacznik bo slyszalem ze podobno to ma byc razem wywazone co radzicie ?
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
megalith
[Usunięty]

Wysłany: |10 Wrz 2006|, 2006 01:19   

grzechu913 napisał/a:
Czy to prawda ze lepiej kupicm wal napedowy z tym lacznikiem

Nieprawda :)

Ja wymieniłem sam łącznik, krzyżak dalej do dupy, a wałem trzepie mniej (tzn, można jechać 130, 140, 170 bo przy innych prędkościach to sie telepie jakby się miał rozpaść. Dawniej prędkość powyżej 120 to było samobójstwo ;)
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |10 Wrz 2006|, 2006 01:21   

to spoko dobrze wiedziec rozgladne sie za dobra uzywka albo nowym a nie orientujesz sie ile kosztuje

[ Dodano: 2006-09-10, 02:21 ]
nowy
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
megalith
[Usunięty]

Wysłany: |10 Wrz 2006|, 2006 01:26   

143 zł komplet ze śrubkami

[ Dodano: 2006-09-10, 02:29 ]
Ale też się nie sugeruj, bo to było w czasie nagłej potrzeby i wioskowy meches to skądś brał a już wolałem nie sprawdzać ile kosztują żeby się nie denerwować ile przepłaciłem.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |10 Wrz 2006|, 2006 08:51   

Mam łącznik do DOHCa pod MT75 skrzynię.
A pod N9 musze wytarga ć od Kumpla.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |10 Wrz 2006|, 2006 08:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
1Bodzio 



Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy
Wiek: 64
Dołączył: 17 Kwi 2006
Skąd: Sobótka
Wysłany: |10 Wrz 2006|, 2006 19:18   

Są niektóre modele łączników, zdaje się że nazywa się to GAF, które należy wymieniać razem z wałem w komplecie. Inne można śmiało wymieniać osobno.
_________________
Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |11 Wrz 2006|, 2006 15:42   

VIK, a jak jest z podporą? to się całe wymienia czy samo łożysko ? czy też zależy ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |11 Wrz 2006|, 2006 17:40   

nie spotkałem łącznika, który trzeba wymieniać z calym wałem; podpora? albo cała, jak guma i blacha dobra, albo samo łożysko, jak sytuacja pokazuje.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |13 Wrz 2006|, 2006 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Wrz 2006|, 2006 14:53   

VIK napisał/a:
nie spotkałem łącznika, który trzeba wymieniać z calym wałem, podpora?
mi chodzi tylko o podporę - zero związku z łącznikiem :) pytam bo mam luz na podporze i nie wiem czy samo łożysko czy całość wymienić - jak toto zdiagnozować ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |13 Wrz 2006|, 2006 15:23   

wiem wiem, odpowiedziałm w 2 części zdania na TWOJE, Jurku, pytanko :one:
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |13 Wrz 2006|, 2006 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gruber 
DePutaMadre



Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: MMz/W-wa
Wysłany: |2 Lip 2016|, 2016 12:35   

http://allegro.pl/ford-si...5932291252.html
Nr części :88GG-4684-BA
Nada się to pod N9?
_________________
2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl
 
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |2 Lip 2016|, 2016 17:33   

Kup coś porządnego. Tydzień temu brałem z febiego po konsultacjach z Jankesem bo też nad tym myślałem ale Łukasz mi odradził takie wynalazki
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |2 Lip 2016|, 2016 21:00   

Gruber napisał/a:
http://allegro.pl/ford-sierra-scorpio-przegub-lacznik-walu-i5932291252.html
Nr części :88GG-4684-BA
Nada się to pod N9?


Oryginalnie jest inny
Kształtem zbliżony do sześciokąta :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lip 2016|, 2016 08:25   

Struna napisał/a:
mam luz na podporze i nie wiem czy samo łożysko czy całość wymienić


U mnie samo łożysko taki jeden fachman od wałów wymienił, zero problemu. Tylko jak masz tą gumę wyrobioną, to pasowałoby na jakimś Terosonie osadzić żeby nie latało. Łożysko nie jest problemem, tylko szczelne i tyle.

A co do wyważenia ... w MK3 to poważny problem. Już niewielkie niewyważenie daje duże wibracje, i w mojej okolicy nikt tego do rze zrobić nie umie.

Guma do elastycznego w zasadzie też powinna być wyważona, u mnie tylko przy zamianie śrub zmieniło się mocno, na szczęście na lepsze. Ale mordowałem się parę godzin.

I jeszcze jedno - ustawienie podpory. Powinno być tak, aby łącznik elastyczny nie pracował na zginanie, czyli podpora tak, aby przednia część wału była w osi z wałkiem zdawczym skrzyni.

I jeszcze drugie. Od niewyważenia tej gumy - wibracja ok. 120 kmh. Od podpory wału - pierwsza ok. 60 kmh, druga 120-130. Od tylnego krzyżaka - tak coś koło 160-180, ale to różnie. Dane dal kombika.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Lip 2016|, 2016 11:17   

dlatego ważne jest zaznaczyć albo zapamiętać precyzyjnie jak była podpora przykręcona łącznie z tymi podkładkami .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group