Modulator podciśnienia w ASB |
Autor |
Wiadomość |
Sk@tty1
Em Ka Czy
Auto: FSO Polonez Caro 1.6GLE '94
Wiek: 32 Dołączył: 11 Sie 2007 Skąd: ZABRZE
|
Wysłany: |14 Mar 2008|, 2008 23:10
|
|
|
No dobra filtr założyłem uszczelkę nową też, jeszcze Samko wysłało mi to z przesyłką GRATIS bo się o 3 dni spóźnili Mam już cały łolej do silnikia i ATF oczywiście nowe jutro zaleję nimi obie miski i jazda próbna, trzymajcie kciuki |
_________________ VAG to trucizna ale nie ma na nią antidotum.
FSO to narkotyk... Uzależnia. I nie istnieje detoks.
FSOrdEVER SCORPIO |
|
|
|
|
łukasz194 [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Mar 2008|, 2008 23:33
|
|
|
No to trzymamy tylko uważaj abyś nie przelał oleju w asb |
|
|
|
|
Sk@tty1
Em Ka Czy
Auto: FSO Polonez Caro 1.6GLE '94
Wiek: 32 Dołączył: 11 Sie 2007 Skąd: ZABRZE
|
Wysłany: |15 Mar 2008|, 2008 10:02
|
|
|
Nie ma obawy mam równo 7,5l nowiutkiego ATF-u i 4l nowego 15W40. Za chwilę się biorę do roboty. OD 2-uch tygodni nie jeździłem tym autem. |
_________________ VAG to trucizna ale nie ma na nią antidotum.
FSO to narkotyk... Uzależnia. I nie istnieje detoks.
FSOrdEVER SCORPIO |
|
|
|
|
Sk@tty1
Em Ka Czy
Auto: FSO Polonez Caro 1.6GLE '94
Wiek: 32 Dołączył: 11 Sie 2007 Skąd: ZABRZE
|
Wysłany: |15 Mar 2008|, 2008 10:43
|
|
|
Jak to?? Ja odkręciłem miskę olejową w ASB i zlałem cały stary olej kapał jeszcze przez4 dni, wiem ,że coś na pewno zostanie ale nie stać mnie na płukanie przewodów nowym olejem i wlewanie później kolejnego.. a z tego co wiem to do ASB wchodzi 7,5l ATF-u a mam 8l. miska jest dokręcona więc wlewam nowy olej i myślę , że jest gotowe. |
_________________ VAG to trucizna ale nie ma na nią antidotum.
FSO to narkotyk... Uzależnia. I nie istnieje detoks.
FSOrdEVER SCORPIO |
|
|
|
|
Srebrny
Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy Wiek: 65 Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Opole
|
Wysłany: |15 Mar 2008|, 2008 11:45
|
|
|
Zmierz (czy odmierz) ten olej który zszedł ze skrzyni po odkręceniu miski (cały). Po wymianie filtra i założeniu miski z nową uszczelką, wlej do skrzyni dokładnie taką samą ilość nowego. Rozgrzej skrzynie i uzupełnij ewentualnie stan.
Trzymanie kciuków wydaje mi sie nieodzowne.
Może melduj etapami co zrobiłes i czekaj na dalsze instrukcje. Sympatie forumowiczów chyba zdobyłeś |
|
|
|
|
Sk@tty1
Em Ka Czy
Auto: FSO Polonez Caro 1.6GLE '94
Wiek: 32 Dołączył: 11 Sie 2007 Skąd: ZABRZE
|
Wysłany: |15 Mar 2008|, 2008 12:16
|
|
|
No dobra mam go tam 2,3l ale jest jeszcze coś, jak auto jeszcze jeździło to olej z asb dostawał się do silnika, no i część uciekała na zewnątrz bo uszczelka była uszkodzona, w oleju silnikowym było go poro bo około 7l a z asb zlałem resztę czyli te 2.3l naleję z 4l i sprawdzę.
[ Dodano: 2008-03-15, 12:45 ]
Dobra nalałem silnikowego teraz będę się brał za ATF ojciec mówi ,że mam nalać z 5l i rozgrzać go a potem sprawdzić czy brakuje, jak myślicie??
[ Dodano: 2008-03-15, 13:09 ]
Wlałem 4l ATFu co dalej |
_________________ VAG to trucizna ale nie ma na nią antidotum.
FSO to narkotyk... Uzależnia. I nie istnieje detoks.
FSOrdEVER SCORPIO |
Ostatnio zmieniony przez Sk@tty1 |15 Mar 2008|, 2008 12:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Sk@tty1
Em Ka Czy
Auto: FSO Polonez Caro 1.6GLE '94
Wiek: 32 Dołączył: 11 Sie 2007 Skąd: ZABRZE
|
Wysłany: |15 Mar 2008|, 2008 23:06
|
|
|
Nieeee no to jasne ,że znam procedurę, a co do skrzyni to wlałem 6l ATF-u i poziom jest odpowiedni. Po zmianie modulatora, uszczelki miski olejowej w skrzyni oraz filtru oleju też w ASB, niestety muszę stwierdzić, że wszystko gra jak gitara!!!! dzięki wam za pomoc |
_________________ VAG to trucizna ale nie ma na nią antidotum.
FSO to narkotyk... Uzależnia. I nie istnieje detoks.
FSOrdEVER SCORPIO |
Ostatnio zmieniony przez Sk@tty1 |15 Mar 2008|, 2008 23:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 10:26
|
|
|
Odgrzeję kotleta
Kupiłem se aftomata to teraz mam
Otóż załóżmy, że mam uwalony modulator, załóżmy, że kupiłem nowy i chcę go zmienić na kanale oddalonym o około 10-15 km.
Pytanie brzmi, czy jazda z odpiętym wężykiem od modulatora jest wskazana czy kategorycznie zabroniona? Nie chcę robić lokomotywy z samochodu.
W razie czego to rzucę się na glebę i będę robił na płaskim jak większość prac przy Scorpio. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |4 Cze 2013|, 2013 13:44
|
|
|
Niewskazana i nieco "trudna" dla skrzyni ale możliwa w granicach rozsądku, u mnie po 10-15km skrzyni nie zabiła (UFO nadal jeździ ). |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 23:46
|
|
|
Nie zarydzykowałem i w sumie dobrze, bo całkiem spoko się wymienia na płaskim. Prawymi kołami wjechałem na palety i całkiem szybko się z tym uporałem. Co prawda trzeba było trochę powyginać nienaturalnie ręce i palce, no ale to nie pierwszy raz
Teraz auto śmiga jeszcze lepiej
Nowy modulator ma śrubkę do regulacji naprężenia sprężyny, także będę musiał się wywiedzieć jak to poprawnie wyregulować |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |5 Cze 2013|, 2013 23:57
|
|
|
wymiana na spokojnie idzie, jak dla mnie to najwieksza kupa to zapiac klamre srobka na gorze |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |6 Cze 2013|, 2013 08:23
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | wymiana na spokojnie idzie, jak dla mnie to najwieksza kupa to zapiac klamre srobka na gorze | Lajcik.
Wkładasz modulator, dopychasz go prze jakąś przedłużkę, aż wskoczy. Sprawnymi palcami kładziesz blaszkę na swoje miejsce. Bierzesz cienką przedłużkę długości połowy środkowego palca, nasadka 10. W nasadkę wkładasz papier (może być toaletowy) i wciskasz w nią śrubkę. W ten sposób masz jeden sztywny element ze śrubką na końcu. Wtedy można na lajcie przesuwać oczko w blaszce, żeby trafić w gwint w ASB. Na płaskim jest trochę niewygodnie, ale z kanału to by była bajka |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |6 Cze 2013|, 2013 08:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |6 Cze 2013|, 2013 09:21
|
|
|
A ja właśnie przetestowałem ASB z odpiętym modulatorem przez parę dni no ale to deko inna skrzynia (w pączku TS, Hydramatic, ma i modulator jak kobyłę, i hałdę elektrozaworów i sterowanie z kompa silnika, coś jak wieloryb już). No i gaz mi falował, itd itp, a w międzyczasie zaczęła przy ruszaniu z P na D i R wyraźnie szarpać. W końcu pomacałem dzisiaj wszystko, a to wężyk modulatora spadł, jest nasadzany tylko, no i blos zgupiał bo lewe powietrze, a skrzynia, bo jej się zdawało, że wrzuta na postoju pod górkę, to jak lajcik przy 150 z górki Ze 150-200km tak rozbiłem i jak złożyłem jest ok.
Przynajmniej dostęp do modulatora itp mam lajt, z przodu za zderzaczkiem pod bloskiem, nawet schylać się bardzo nie trzeba, o jakichś papierkach w kluczu 10 nie mówiąc |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
|