|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
VM się zapowietrza - nie działa turbo |
Autor |
Wiadomość |
radekgora
SMI 5M57
Auto: '95 2.5 TD VM kombi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Lip 2010 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: |11 Lut 2011|, 2011 20:02
|
|
|
no Struna pamiętam że mój sie kręcił na 4250 tyle wyszło z wydruku na hamowni |
_________________ jest Peugeot Boxer 2,2 hdi 2002
jest Renault Master 2,8 DTI 2001
jest Ford Scorpio kombi 2,5 TD 1995
jest Ford Galaxy 2,0 lpg 1997 |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Lut 2011|, 2011 12:26
|
|
|
Nie zwróciłem wcześniej uwagi na dość ważną rzecz, te wszystkie złączki kabli ( samiec/samica ) od pompy i wtrysków były zalane ropą i ogólnie brudne i tłuste, rozebrałem każdą złączkę i przemyłem benzyną, a potem psiknąłem sprayem do łączeń elektrycznych.
Szczególnie brudno i cała - też w środku była tłusta złączka która idzie od wiązki do wtrysku sterującego, wszystko by było ok, gdyby nie to że za złączką kabel robi obrót o 90stopni i wchodzi do wiązki, i właśnie w tamtym miejscu, oba kable nie mają żadnej izolacji , albo sie przetarła albo stopiła i wyglada to tak : http://img833.imageshack.us/f/dsc01238s.jpg/ , wydaję mi się że to też mogło negatywnie wpływać na pracę ? Jednak słabe dojście do tego jest, a czasu juz dużo nie miałem, więc jutro podjadę z tym do elektryka i powiem niech zrobi te 2 kable jak należy.
Tylko takie pytanie mam, czemu idą tam 2 kable ? tzn to jest + i - ? bo zazwyczaj do czujnika dochodzi tylko + a minus bierze z masy. Jak te 2 kable się łączyły to mógł ten wtrysk sterujący chodzić nie tak jak trzeba ? Normalnie je zaizolować każdy osobno i będzie ok ?
Elektryk powiedział że jak chcę u niego robić to za 2tyg najszybciej ... więc idę do garażu i sam popróbuje, niby łatwe do zrobienia, ale dojście fatalne. |
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |12 Lut 2011|, 2011 12:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |12 Lut 2011|, 2011 14:37
|
|
|
No to sobie zatem do poduszki poczytaj o wiązkach w Scorpio i ich regeneracji.
Ona się ani nie stopiła, ani nie przetarła. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Darol [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Lut 2011|, 2011 16:36
|
|
|
Wiazki do regeneracji, pisalo to juz x osob w kazdym poscie dotyczacym problemow z twoim autem. |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Lut 2011|, 2011 17:19
|
|
|
Macie racje z tymi wiązkami, już wiem czemu każdy karze je wymieniać, czy wyglądają dobrze czy nie. Pędzelkiem czyściłem kable to izolacja się sypała .
Ale do rzeczy, jak wczesniej pisałem wyrzuciłem podgrzewacz paliwa, te 2 kable bez izolacji uciąłem i podłaczyłem zaraz za tą dużą wtyczką od głównej wiązki, przy okazji wszystkie wtyczki przeczyściłem i psiknąłem sprayem do łączeń elektrycznych. Przy okazji zauważyłem że ( tak jak piszecie ) kable ani nie przypaliły się ani nie przetarły tylko kiepska izolacja, z jakiejś innej wtyczki tak samo się zrobiło, więc i w niej wymieniłem kable. Posprawdzałem wszystkie łączenia i na tym moja praca się skończyła.
Efekt : Scorpio w końcu jeździ jak trzeba, na pierwszych 3-4 biegach niby podobnie ( było ok i jest OK ) za to jak na piątce wcześniej się ledwo zbierał tak teraz obojętnie czy z 80 czy ze 160 dodam gazu to od razu się zrywa i przyśpiesza Że akurat byłem za miastem i była ładna pusta droga, wcisnąłem troche to przy 3750 obrotów/min na liczniku było minimalnie ponad 180km/h ( dalej nie sprawdzałem bo zbliżałem się do bardziej uczęszczanego odcinka, zresztą to mi wystarczało ) , więc jeśli by kręcił chociaż to 4000 to 200km/h powinien pójść. Ogólnie jeździ odpala i przyśpiesza jak kiedyś czyli idealnie.
Mimo że zakładałem nowy wężyk paliwa, to nie ma powietrza w pompce i mam nadzieje już nie będzie się tam dostawać.
Co do wiązek to właśnie się przekonałem ( sory że tak późno ) że trzeba je wymienić, ale to już dam do taty znajomego elektryka, bo jak dzisiaj byłem to powiedział że jak chcę coś zrobić to najszybciej za 2 tyg bedzie miał czas, albo znajde kogoś mniej zapracowanego, byle by to porządnie zrobił.
A więc póki co problem rozwiązany Jeszcze tylko wiązki do roboty będą i 2 rolki bo mi piszczą/gwizdzą - 1 cały czas bardzo cicho a 2 tylko przy bardzo niskich obrotach ( raz ciszej raz głośniej ) i będzie " rakieta "
[ Dodano: |12 Lut 2011|, o 17:46 ]
Żeby nikt nie pomyślał że VM jest awaryjna, problem tkwił tylko w podgrzewaczu paliwa i/lub wiązce silnika ( dwóm kabelkom ), koszta naprawy to równe 10zł, nie licząc taśmy i koszulek izolacyjnych które już miałem. Tak więc leci 7 rok i VM jeździ bez większych problemów |
|
|
|
|
Darol [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Lut 2011|, 2011 17:48
|
|
|
Ja odradzam robienie wiazek w warsztacie, to nie moze sie skonczyc dobrze. Trzeba wymienic wszystko co jest pod maska, a jest tego troche, nawet w dieslu, trzeba to wszystko odpiac, zdemontowac troche pierdol, wciagnac do srodka, siedziec dlubac i wymieniac kabelek po kabelku, nie sadze zeby ktos kto tego nie robil wczesniej, nie czytal forum byl w stanie zrobic to dobrze, to raz, a dwa to mysle ze nikt za mniej niz 1000 zl nawet nie podejdzie do auta w tej kwesti, dostaniesz polatana wiazke i sprawne auto, to jeszcze byloby super, bo jak elektryk zacznie stosowac swoje pateny, obejscia, podpiecia pod inne bezpieczniki itp to pozniej zapomnij o wlasnej regeneracji bo nic nie bedze mozna znalesc. Trzeba to zrobic samemu, poswiecic te 2tyg wglebic sie w temat, i nigdy do kwestii wiazek juz nie wracac, bo po polataniu zglosisz sie albo za pare miesiecy znowu, albo po myjni wrocisz na holu bo wiazka sypnie sie teraz gdzie indziej na co w sumie wydasz wiecej i stracisz wiecej czasu. to nie jest trudne, koledzy pomoga. |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Lut 2011|, 2011 17:58
|
|
|
No właśniej już mi o tym pisałeś że najlepiej samemu, ale po tym jak wymiałem bardzo mały % wiązki silnika, stwierdziłem że to robota nie dla mnie, ani jakoś super mi nie wychodzi ani nie podoba ( a ogólnie bardzo lubię siedzieć w garażu i coś robić ). Tym bardziej że to tyle czasu zajmuje, to najszybciej na wakacje mógłbym popróbować ... . A może ktoś z forum by się podjął ? Oczywiście zapłacił bym ile trzeba itp. |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |12 Lut 2011|, 2011 19:23
|
|
|
wojas3 napisał/a: | czemu idą tam 2 kable |
Bo to jest wtrysk sterujący jeden zasilanie a drugi do ECU |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Lut 2011|, 2011 22:03
|
|
|
no co , typowo uszkodzone kable .
a dłubać można ......
a nawet trzeba . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |13 Lut 2011|, 2011 00:50
|
|
|
wojas3 napisał/a: |
Żeby nikt nie pomyślał że VM jest awaryjna, problem tkwił tylko w podgrzewaczu paliwa i/lub wiązce silnika ( dwóm kabelkom ), koszta naprawy to równe 10zł, nie licząc taśmy i koszulek izolacyjnych które już miałem. Tak więc leci 7 rok i VM jeździ bez większych problemów | ja by nie patrzy to jest najlepszy kąsek wieczoru
wojas3 napisał/a: | A może ktoś z forum by się podjął ? Oczywiście zapłacił bym ile trzeba itp. |
z Pawlec pogadaj |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |13 Lut 2011|, 2011 01:27
|
|
|
10 PLN
Kevin, ciekawe kto za 4-pak wiązkę naprawił ;P |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Darol [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Lut 2011|, 2011 08:42
|
|
|
Znajdz wieloryba VM na jakims szrocie - nie powinno byc z tym wiekszego problemu Wypnil ladnie wiazke, silnika, wez sobie do domu, kup przewod silikonowy z metra, rozloz to na stole, upatrz jeden przewod, zacznik od tej duzej wtyczki wymij pin ze srodka, zobacz gdzie sie konczy z drugiej stroniy, tez wyjmij pin, utnij przewod przy pinach, odmierz nim nowy odcinek dodaj z 2cm, odzyskaj piny, albo kup nowe, zacisnij na nowym przewodzie, wloz spowrotem, powtorz do skonczenia wiazki. Ladnie zaizoluj. Podmien ze swoja w aucie.
Szarpnac wiazke podluznicy trudniej, trzeba wiecej rozebrac, poza odpieciem wszystkiego w komorze silnika, co jest najmniejszym problemem to trzeba rwac deske zeby ladnie wtyczki poodpinac co sa nad schowkiem, przeciagnac z malej skrzynki przewody i plastiki progu zeby spod kanapy czuje ABS wypiac, oczywista tez da sie, trzeba tylko miec narzedzia i zaczac rano. Albo zamiescic ogloszenie kupie wiazke do VM, do tego modelu mysle ze w cenie miedzi kupisz bo chyba nikt tego nie regeneruje tylko sprzedaje auto |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |13 Lut 2011|, 2011 10:04
|
|
|
No widzisz kolejne dobre rady, jak się zastosujesz to będzie OK, a jak zaczniesz tworzyć po swojemu będzie o czym pisać na forum |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
wojas3 [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Lut 2011|, 2011 14:03
|
|
|
brontozaur napisał/a: | Bo to jest wtrysk sterujący jeden zasilanie a drugi do ECU |
Czyli każdy wieloryb ma ECU ? a Ojciec się ze mną kłócił że tylko najnowsze auta to mają ( jego mercedes z 2006r też niby nie ma )
Z tą bezawaryjnością to pół żartem pisałem, choć w sumie większych awarii nie ma
No rady dobre, i dużo rad, ale dalej wątpię żebym sam sobie poradził z wymianą, chodzi o to że jest pełno tych wszystkich kabli pełno wtyczek, łączeń itp i 1 trudne dojscie , 2 nie zapamiętam gdzie co podłączyc. Albo do Częstochowy będe musiał podjechać.
No ale to się jeszcze zobaczy, póki co jest ok, jakbym miał sam robić to dopiero na wakacje ( niedługo matura itp ), poza tym myślałem żeby tak na próbę wystawić scorpia na allegro ( przed wakacjami ), oczywiście z taką ceną żeby nikt nie kupił ale jakby się ktoś trafił ( tak się kilka razy trafiło jak motor wystawiłem za cene 1,5razy wiekszą niż kupiłem ) to wtedy albo kupię scorpia który ma już wszystko zrobione, albo jakiegoś taniego i wtedy wszystko w nim będę robić. |
Ostatnio zmieniony przez wojas3 |13 Lut 2011|, 2011 14:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |13 Lut 2011|, 2011 14:59
|
|
|
wojas3 napisał/a: | Czyli każdy wieloryb ma ECU ? a Ojciec się ze mną kłócił że tylko najnowsze auta to mają ( jego mercedes z 2006r też niby nie ma ) |
Na pewno w skorkach w elektroniczną pompą (VM), a co do merca to nie ma takiej możliwości żeby auto z 2006 nie miało ECU, jeśli to diesel to nowoczesne układy wtryskowe mają i muszą mieć, benzin również, jak chcesz dowodu to na pewno ojciec ma wyświetlacz który pokazuje zużycie i to już jest to. |
_________________ Było:
Scorpio 1998 2,5 TD VM
Scorpio 1991 2,5 TD PSA
Alfa Romeo GTV 2,0 TB
W123 300D
3x FSO 1500 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |