$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Zimna ASB lekko szarpie przy zmianie z I na II
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zimna ASB lekko szarpie przy zmianie z I na II
Autor Wiadomość
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |12 Maj 2013|, 2013 19:51   

w jakim stanie masz wiązke skrzyni?
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |12 Maj 2013|, 2013 19:56   

Nie mam na razie dostępu do kanału żeby sprawdzić ale pamiętam że pisałeś o tym, specjalnie zwróciłem tylko uwagę wczoraj że na komputerku nie ma zmian
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |12 Maj 2013|, 2013 19:58   

Vaux napisał/a:
Wcześniej miałem tam spalony przekaźnik, który wymieniłem na podobny ale nie identyczny

Przecież przekaźnik KD jest tylko jeden (to taka czasówka). Jak go zastąpisz zwykłym, to możesz spalić cewkę elektromagnesu linki KD.
Dla pewności wyjmij go i sprawdź co z tymi samoistnymi redukcjami.
Linka od KD ma właściwy luz ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |12 Maj 2013|, 2013 20:00   

Adam_2000 napisał/a:
Jak go zastąpisz zwykłym, to możesz spalić cewkę elektromagnesu linki KD.

Nie zastępowałem go zwykłym - jak widać na zdjęciu obydwa są przekaźnikami KD ale różnią się wielkością i jedną literką w numerze (org. BA, w założonym obecnie AA).
Luz linki obadam-nigdy go nie ruszałem...
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
Ostatnio zmieniony przez Vaux |12 Maj 2013|, 2013 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Maj 2013|, 2013 21:18   

skoro tak wytopiło przekaźnik to kabelki do obejrzenia .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |2 Lip 2013|, 2013 13:05   

Ponieważ problem nasilił się opisuję dokładnie jak to wygląda:
Kable obejrzałem, nie ma przetarć ani zerwanej izolacji, teraz najczęściej wygląda to tak że na trasie powyżej 120 km/h skrzynia na D nagle sobie redukuje do DWÓJKI i tak jedzie czasami wracajać na 3 i 4 by po chwili z powrotem wrzucić dwójkę, puszczenie gazu nie powoduje zmiany biegu-czasami po 5-10 sekundach dopiero wraca na 4. Podczas jazdy po mieście zjawisko nie występuje ogólnie, chociaż przez 2 dni wydawało mi się tylko że czwórkę/lockup zapinało przy 60 a normalnie dzieje się to przy 70-ciu. Dziś odpiąłem kabel od wacznika KD na lince i wypiąłem opisany wczesniej przekaźnik-bez rezultatu :( Jakieś pomysły?
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |2 Lip 2013|, 2013 13:13   

na pewno kable masz sprawne? ogladałes całą wiązke?
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |2 Lip 2013|, 2013 13:29   

Calej tzn. Tej czesci ktora siedz pod peszlem nie widzialem bo nie wypinalem jej ze skrzyni, ogladalem przewody przy silowniku kd, na rozgalezieniu i przy pradniczce no i te idace w gore po grodzi, sugerujesz zwarcie pod peszlem? Wiazka nigdzie nie zbliza sie do wydechu, nie jest tez przypalona. Modulator sprawny, podcisnienie szczelne. Po redukcji komputer caly cas pokazuje spalanie w l/km wiec pradniczka dziala sprawnie
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
Ostatnio zmieniony przez Vaux |2 Lip 2013|, 2013 13:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |2 Lip 2013|, 2013 13:35   

całą wiązke oglądnij dokladnie,pod peszlem tez
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Kasia 



Auto: Scorpio :)
Pomogła: 1 raz
Wiek: 39
Dołączyła: 11 Lut 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: |2 Lip 2013|, 2013 13:42   

Też mam pytanie w związku z ASB. U Mnie przy wrzuceniu R jest takie kopnięcie/uderzenie w (dyfer??). Później po jakichś 3 sekundach wskakuje wsteczny. Czy to też wina taśm? I czy jeśli tak to jechać na regulację "na gwałt"?
_________________
Gdy ci smutno gdy ci źle, wsiądź do Scorpio, przejedź się.

MKI 2.0 HB (żegnaj mój pierwszy i jedyny)
MKI 2.4 HB
MKI 2.9 HB
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |2 Lip 2013|, 2013 16:38   

A jeszcze takie pytanko mi przyszło do głowy - zrzucenie na "2" to nie jest przypadkiem jakis tryb awaryjny?
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |3 Lip 2013|, 2013 11:48   

Kasia napisał/a:
Też mam pytanie w związku z ASB. U Mnie przy wrzuceniu R jest takie kopnięcie/uderzenie w (dyfer??). Później po jakichś 3 sekundach wskakuje wsteczny. Czy to też wina taśm? I czy jeśli tak to jechać na regulację "na gwałt"?
Wstecznego nie wyregulujesz. Trzeba by miskę zdjąć i spojrzeć na tłok od R i być może go wymienić, a może da się uszczelnienie zmienić. Też muszę u siebie na to spojrzeć.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Kasia 



Auto: Scorpio :)
Pomogła: 1 raz
Wiek: 39
Dołączyła: 11 Lut 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: |3 Lip 2013|, 2013 11:59   

pablo19 napisał/a:
Kasia napisał/a:
Też mam pytanie w związku z ASB. U Mnie przy wrzuceniu R jest takie kopnięcie/uderzenie w (dyfer??). Później po jakichś 3 sekundach wskakuje wsteczny. Czy to też wina taśm? I czy jeśli tak to jechać na regulację "na gwałt"?
Wstecznego nie wyregulujesz. Trzeba by miskę zdjąć i spojrzeć na tłok od R i być może go wymienić, a może da się uszczelnienie zmienić. Też muszę u siebie na to spojrzeć.


Rozumiem, dzięki.
_________________
Gdy ci smutno gdy ci źle, wsiądź do Scorpio, przejedź się.

MKI 2.0 HB (żegnaj mój pierwszy i jedyny)
MKI 2.4 HB
MKI 2.9 HB
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Lip 2013|, 2013 12:05   

poziom oleju właściwy ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Kasia 



Auto: Scorpio :)
Pomogła: 1 raz
Wiek: 39
Dołączyła: 11 Lut 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: |3 Lip 2013|, 2013 12:10   

Struna napisał/a:
poziom oleju właściwy ?


U Mnie tak.
_________________
Gdy ci smutno gdy ci źle, wsiądź do Scorpio, przejedź się.

MKI 2.0 HB (żegnaj mój pierwszy i jedyny)
MKI 2.4 HB
MKI 2.9 HB
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group