Zębatki ABS |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 19:38
|
|
|
Inne opony i znów problemy etc - łatwiej mi jednak zrobić prosty układzik Lutuje się właśnie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 21:19
|
|
|
przy seryjnych zalecanych nie ma problemu . i tak jest w każdym aucie przeważnie zapas +5 km dla spokoju kierowcy . a w płetwie to w ogóle masz nielioniowo . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 21:38
|
|
|
Mi zależy przede wszystkim, żeby mi licznik kilometrów dobrze pokazywał. Prędkościomierz, to sprawa drugorzędna. Anyway - dla mnie najprostszym rozwiązaniem jest korekta na drodze elektronicznej, jak się uda, to będzie gotowe rozwiązanie dla każdego |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |18 Kwi 2016|, 2016 09:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 07:57
|
|
|
Oprócz wymienionych tu pomysłów, można by jeszcze rozważyć rozebranie vss i dorobienie innej blaszanej tarczy, o mniejszej ilości zębów o ile byśmy dokładnie trafili w procentowy rozjazd sygnałów.
trzypion napisał/a: | Sygnał o prędkości pojazdu można wziąć z dwóch źródeł - jedno, to oryginalny Vss (5 impulsów na metr) |
Ile impulsów przypada na obrót wałka VSS? Jeśłi dobrze pamiętam 7. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 08:38
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | i tak jest w każdym aucie przeważnie zapas +5 km dla spokoju kierowcy . a w płetwie to w ogóle masz nielioniowo . |
ale ciekawym jest, ze jak jedziesz np licznikowe 100km/h i w tym momencie zresetujesz licznik sredniej predkosci to okazuje sie ze ten licznik sredniej predkosci pokazuje mniejsza predkosc - dokladnie taka jak GPS
Pewnie na podlaczonym kompie tez jest poprawna,ale tego akurat nie sprawdzalem. |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 08:42
|
|
|
Dlatego, że to tylko świadome, programowe zwiększenie wskazania prędkościomierza.
Wystarczy włączyć tryb testowy zegarów i poobserwować parametr prędkości.
Tak samo jak wskazówka zatrzyma się na 260km/h pomimo, że sygnał dochodzący będzie dalej rósł co widać po wskazaniach parametru w trybie testowym. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 09:43
|
|
|
Reader napisał/a: |
trzypion napisał/a: | Sygnał o prędkości pojazdu można wziąć z dwóch źródeł - jedno, to oryginalny Vss (5 impulsów na metr) |
Ile impulsów przypada na obrót wałka VSS? Jeśłi dobrze pamiętam 7. |
A tego nie sprawdzałem, z danych jakie znalazłem w sieci wychodzi, że powinno być 5 imp/metr jazdy (8000 na milę). Mam chyba gdzieś VSS-a pod ręka, to w wolnej chwili sprawdzę.
[ Dodano: |18 Kwi 2016|, 2016 09:54 ]
WieSiu napisał/a: |
ale ciekawym jest, ze jak jedziesz np licznikowe 100km/h i w tym momencie zresetujesz licznik sredniej predkosci to okazuje sie ze ten licznik sredniej predkosci pokazuje mniejsza predkosc - dokladnie taka jak GPS
Pewnie na podlaczonym kompie tez jest poprawna,ale tego akurat nie sprawdzalem. |
To efekt dwóch rzeczy - raz, że sam prędkościomierz jest zwykłym wskażnikiem analogowym, co powoduje, że sterowanie go jest 'na czuja' - elektronika zegarów nie ma żadnego sygnału zwrotnego w jakim położeniu naprawdę jest wskazówka. Druga, że prędkościomierz niejako 'musi' zawyżać - chodzi o to, że klient, który widzi na blacie 60, a jechałby 65 i dostałby mandat mógłby oskarżyć forda o to, że to przez bład konstrukcyjny.
Z tych dwóch powodów prędkościomierz zawsze trochę zawyża.
Natomiast pomiar przebytego dystansu jest precyzyjny, dlatego też jest to dla mnie ważne. I również z tego powodu komputer pokładowy, jak tez i ECU zaraportuje realna prędkość, zaś wskazówka pokaże ciut więcej (i dlatego tą wskazówką przejmowac się nie będe, czego pewien troll udaje, że nie rozumie). |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |18 Kwi 2016|, 2016 09:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 21:30
|
|
|
Tak z nudów to w BMW można sobie jeszcze parę współczynników X Y Z pozmieniać i na przykład komp będzie spalanie dla gazu dobrze pokazywał jak się komuś chce mieszać .
Z innych ciekawostek w służbowym C15 był mechaniczny licznik . Kolega od co najmniej roku nie umiał się doliczyć kilometrów w karcie drogowej . Przypadkiem wyłapaliśmy że licznik resetowany ( dzienny ) zupełnie inaczej liczy niż główny . Chyba na 10 km głównego wychodziło 8 km dziennego . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 21:55
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | . Przypadkiem wyłapaliśmy że licznik resetowany ( dzienny ) zupełnie inaczej liczy niż główny . Chyba na 10 km głównego wychodziło 8 km dziennego . |
Mega roznica.
ja w mk1 mialem tak ze jak sie ulamal jeden zabek w kolku od licznika to licznik sie zatrzymywal, czasami zaskakiwal i liczyl znowu poki znowu nie trafil na dziure i tak sobie to dzialalo, nie dzialalo(czesciej nie dzialalo
Stawiam ze tutaj cos tez mocno nie tak z licznikiem jest |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 21:56
|
|
|
klasyka w liczniku mk1 |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 18:49
|
|
|
A tymczasem wygląda, że działa (na sucho, zasilany z generatora):
Można robić korekty w dół i w górę, ogólnie Fwy=Fwe*A/B gdzie A i B są z przedziału 2-256.
Czyli na przykład tak jak są DIP switche ustawione na zdjęciu Fwy=Fwe*80/100=0.8*Fwe
Czas sprawdzić jak to autko łyknie, troche się obawiam, bo kształt sygnału wyjściowego jest mało prostokątny (krótka szpilka ujemna). Najwyżej trzeba będzie w kolejnej wersji dodać jeszcze 4013 pomiędzy liczniki, a wyjście/vco.
Schemacik tutaj: http://trzypion.oldfield....Vss_schemat.pdf |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |19 Kwi 2016|, 2016 19:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 19:35
|
|
|
trzypion napisał/a: | kształt sygnału wyjściowego jest mało prostokątny (krótka szpilka ujemna) |
Jeżeli Vcc=Vdd, to na wyjściu z U2 masz ładny cyfrowy przebieg o poziomach zgodnych z impulsami z "VSS-a", więc po co dałeś ten inwerter na tranzystorach ? |
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |19 Kwi 2016|, 2016 19:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 21:55
|
|
|
Nie inwerter, a wtórnik emiterowy. Nie wiem jakie ma obciążenie na wejściu sam samochód, poza tym jakoś puszczanie sygnału bezpośrednio z dość niskoprądowego wyjścia CMOS-a nie podoba mi się. A tak jest ładna separacja. Z tego samego powodu dałem tranzystor na wejściu - niby impulsy z VSS są Vdd-Vss, ale raz, że coś na przewodzie może sie wyindukować, a dwa, nie wiem jak wygląda zbocze takiego sygnału, po tranzystorze będzie i bezpieczniej, i bardziej w prostokąt. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 22:14
|
|
|
Dla mnie to czarna magia. No ale ja nie uczułem się w technikum łączności/ elektonicznym tylko w samochodowym Nie mniej ciekawi mnie to, bo daje to ogromne możliwości personalizacji auta. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
Ostatnio zmieniony przez jaroz |19 Kwi 2016|, 2016 22:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 22:23
|
|
|
Może do przedzlotu będzie przetestowane |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|