|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Montaż gazu 2.3 wieloryb |
Autor |
Wiadomość |
Adam [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Cze 2005|, 2005 13:16
|
|
|
Niestety sie zgodze z Toba. Jednak wczesniej mialem tez zavoli I generacji i bylo OK (tylko przy podcisnieniowce to co za roznica jaki producent tylko regulacja)
A o zakladzie mialem dobre opinie i znam kilku zadowolonych kliientow
Ja naleze do tych nie zadowolonych |
|
|
|
|
Misiek [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 09:21
|
|
|
Witajcie znajomi o wspaniałym guście(posiadacze Scorpio) Kupiłem Wieloryba 2.0 16V w ASB i doszły mnie słuchy,że mogą być problemy ze skrzynią na zwykłym gazie.Podobno automat głupieje na tradycyjnej inst.gaz.Jakie macie opinie na ten temat, ponieważ mam rewelacyjnego gazmajstra i wiem,że auto będzie jeździć na zwykłym gazie tylko co ze skrzynią?!Aha wszystkim zainteresowanym mogę polecić tego mechanika-100% satysfakcji gwarantowane, no i instalacja do mojego Scorpio już od 1500PLN (pełnowartościowa, nie jakieś rękodzieło) |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 10:28
|
|
|
Hej
Jakby nie patrzeć to każda instalka podejdzie i może chodzić, jak dobry gazownik to nawet zwykła instalację podepnie do coswortha i będzie hulał.
Prosty przykład kiedyś jeden z naszych kolegów chciał zamontowac do wieloryba zwykłą instalkę ale nikt nie chciał bo kolektor plastikowy. Podałem mu adres firmy z Krzeszowa na śląsku za Raciborzem i co i załozyli z gwarancją na kolektor.
Kolega bodajże z Bielsko_bialej - dawno już nie pisał
Także naprawdę bardzo dużo zależy od fachowej wiedzy instalatorów
Pozdrawiam
Irek |
_________________ Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4 |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 10:49
|
|
|
Problem ze skrzynią A4LDE (4R44) przy zasilaniu gazem polega na tym, że skrzynka ta jest sterowana przez ten sam komputer, który steruje silnikiem. Podczas zmiany biegów (w górę i w dół), zmieniane są na moment parametry pracy (zapłon, czasy wtrysków) aby zmiana była płynna, bez szarpania.
Wszystko jest O'K kiedy silnik jest zasilany benzyną, w czasie pracy na gazie, komputer nie jest w stanie zmienić niektórych parametrów i występują szarpnięcia, które nie są zbyt zdrowe dla skrzyni i całego układu napedowego. Dlatego w autach, które mają skrzynie sterowane elektronicznie powinno stosować się instalki najnowszej generacji, które mają "mądrzejsze" komputery i potrafią współpracować z PCM-em. Mimo dużo wyższych kosztów instalacji, zaoszczędzi to na pewno wielu problemów z ASB i pytań typu ... " mruga O/D, co robić ? " |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
sierars1 [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 13:53
|
|
|
Widzisz Adamie u mnie mruga O/D jak mu depne porządnie to po wrzuceniu P zaczyna mrugać a jak wrzucę spowrotem na D to przestaje no chyba że wyłącze silnik i włącze spowrotem to wszystko wraca na miejsce i w czym może być problem ?? |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 14:03
|
|
|
Jacku, lista kiedy miga O/D jest dosyć długa... od temperatury skrzyni po spalone taśmy/sprzęgła.
Żeby mieć powność, to niestety trzeba podłączyć się komputerem, wtedy dostaniemy komunikat co i dlaczego. Dopóki nie będziemy mieli tych cholernych kostek do OBD, to będziemy tylko gdybali
A tutaj jest taka mała rozpiska
http://www.fordscorpio.co.uk/odlight.htm |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
sierars1 [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 16:25
|
|
|
Dzieki za info |
|
|
|
|
Damian_Lisu [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Lip 2005|, 2005 18:30
|
|
|
cagney napisał/a: | Witam! No dobra mili państwo, ale może trochę więcej konkretów: tanio założyć instalację, to żaden problem; ja mam tanią, tylko jak pisałem - nie chce działać. Jest to instalacja polskiego ELPIGAZU i nikt, ale to absolutnie nikt w Łodzi (poza "fachowcami" z ENTECHU na Szczecińskiej, którzy mają autoryzację) nie chce sie do niej dotknąć - wiem, bo byłem w kilku zakładach (jedni, na Piłsudskiego, zaproponowali mi regulację "na oko", bez użycia żadnych modemów - tacy dobrzy!). Tak więc jak już mam wypaskudzić te kilka patoli, to chciałbym chociaż wiedzieć za co. Oszczędność kilku stów przy takim wydatku może się srodze zemścić. Tak, że jak wiecie coś konkretnego, to piszcie na litość boską !!! |
Dlaczego tak narzekasz na ELPI ?? Ja zamontowalem u nich (tylko ze w oddziale w Bendzinie) niedawno sekwencje i jestem bardzo zadowolony.
Zanim zdecydowalem sie na nich obdzwonilem chyba wiekszosc gazownikow, wybor na nich padl w 50% dlatego ze maja hamownie i ustawia wszystko jak sie nalezy a z tego co sie dowiedzialem sekwencja ustawiana na oko chodzi mizernie.
Na gazie bryka chodzi tak jak na benzynce, spalanie ok +5% wiecej i bez zadnych wiekszych boli. |
|
|
|
|
sunnychris [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sie 2005|, 2005 18:59
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Problem ze skrzynią A4LDE (4R44) przy zasilaniu gazem polega na tym, że skrzynka ta jest sterowana przez ten sam komputer, który steruje silnikiem. Podczas zmiany biegów (w górę i w dół), zmieniane są na moment parametry pracy (zapłon, czasy wtrysków) aby zmiana była płynna, bez szarpania.
Wszystko jest O'K kiedy silnik jest zasilany benzyną, w czasie pracy na gazie, komputer nie jest w stanie zmienić niektórych parametrów i występują szarpnięcia, które nie są zbyt zdrowe dla skrzyni i całego układu napedowego. Dlatego w autach, które mają skrzynie sterowane elektronicznie powinno stosować się instalki najnowszej generacji, które mają "mądrzejsze" komputery i potrafią współpracować z PCM-em. Mimo dużo wyższych kosztów instalacji, zaoszczędzi to na pewno wielu problemów z ASB i pytań typu ... " mruga O/D, co robić ? " |
powiedz prosze co rozumiesz przez "instalki najnowszej generacji" ?? Dzisiaj ogladalem scorpiaka ktorym wstepnie jestem zainteresowany... silnik 2.9 24V. Domyslam sie ze tu bedzie ten sam problem, a po kupnie bede go "gazowal" i chcialbym wiedziec na jaki wydatek musze sie nastawic zeby wszystko bylo O.K. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Sie 2005|, 2005 19:12
|
|
|
Chodzi o wtrysk ciekłego gazu... coś takiego ma właśnie nasz admin - Rafał
Tylko z tego co się orientuję, to taka instalka kosztuje ca 7 tys. zł. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
sunnychris [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sie 2005|, 2005 19:36
|
|
|
uuu to troche za drogo jak dla mnie nigdy by mi sie nie zwrocilo.... juz lepiej na benzynie smigac w moim przypadku. A taka instalka wtryskowa - ceny wachaja sie od 2800 do 5500, tutaj nie da sie tak zrobic zeby dobrze bylo i O/D nie mrugalo ?? |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Sie 2005|, 2005 20:17
|
|
|
9
ale dobra sekwencja powinna tez dzialać, koszt ok 4500 do V6 |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
sunnychris [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sie 2005|, 2005 20:23
|
|
|
4500 to juz bardziej w moim zasiegu. Powiedz prosze czy jest jakis konkretny model instalki i gdzie w lubuskim ( i powiedzmy w promieniu 200km od gorzowa ) mi to dobrze zrobia ?? |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Sie 2005|, 2005 20:28
|
|
|
nie ma konkretnego modelu, kazda firma ma 1 typ instalki wtrysku sekwencyjnego i juz. Szykac takiej ktora ma do tego modelu auta dobrany dobrze komputer, a nie ze "cos dobiorą" zeby chodziło.
Szukac wśrod sprawdzonych firm, Landi Renzo, Lovato, BRC |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
tomi503 [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Sie 2005|, 2005 20:48
|
|
|
Niewiem czy dobrze że to pisze ale mam cosiego jak wiecie załorzyłem mu gaz nie II nie III generacji ale pierwszej bo uwarzam że II i III generacja niedaje więcej niż pierwsza dopiero wtrysk gazu w stanie ciekłym by mnie zadowolił ale na to niestety mnie nie stać.
Uwarzam że w autach o sporych pojemnościach II generacja instalacji to pomyłka.
Teraz coś o moim odczuciu nie strzela na gazie, moc jaka ma na gazie wystarcza bez problemu niema durzej różnicy, skrzynia przełancza bez szarpnięć i co tu więcej chcieć?
Spalanie? Po mieście 17l.
Ps. nie namawiam innych do praktyk w moim stylu każdy ma swoją hople i robi to z własnej woli uprzedzam że chcąc tak zamontować gaz trzeba mieć jakąś wiedze żeby samemu możnabyło tą instalacje doregulować bo może się okazać że częsciej będziemy u gaziarzy niż bedziemy jeździć.
Aha jeszcze istnieje coś takiego jak BLOS ale tego jeszcze nie próbowałem w moim autku. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |