Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ??? |
Autor |
Wiadomość |
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |15 Cze 2016|, 2016 13:13
|
|
|
Struna napisał/a: | ale tak, bob ma pojedyncze łańcuchy
| no ale za to po jednym na głowicę, więc rozkład sił jest podobny Choć z drugiej strony takie duże rozciągnięcia (rzedu 1 ogniwo) bywają w DSach i czytałem o tym... |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |15 Cze 2016|, 2016 13:30
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
Wątpię
to się zdziwisz |
1 ogniwo to dobrze ponad 1% rozciągnięcia. Wtedy na dużych kołach latał by luźno.
Ale za tydzień myślę że zdemontuję i pomierzę dokładnie, jakie jest zużycie.
Najwyżej flachę postawisz !
[ Dodano: |15 Cze 2016|, 2016 13:34 ]
jaroz napisał/a: | Warto wymienić napinacze, wg mnie. |
Jeżeli wymieniać, to tylko w prawej ten dłuższy z podkładką, w lewej ten "stary krótki" co go kiedyś po prawej montowali. Inaczej to bez sensu. Napinacze się nie zużywają ani nie psują. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Cze 2016|, 2016 16:00
|
|
|
Grześ napisał/a: | 1 ogniwo to dobrze ponad 1% rozciągnięcia. Wtedy na dużych kołach latał by luźno. | a jakby babcia miała wąsy, to by była dziadkiem
Grześ napisał/a: | Najwyżej flachę postawisz ! | ok
Grześ napisał/a: | Napinacze się nie zużywają ani nie psują. | zużywają się, można powiedzieć również, że się psują, jeśli nieszczelność zaworka zwrotnego określić jako usterkę ( a to dosyć powszechne ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |15 Cze 2016|, 2016 20:04
|
|
|
Struna napisał/a: | jeśli nieszczelność zaworka zwrotnego |
Ech ... a patrzyłeś jaki jest luz tłoczka ? Przez tą szczelinę ucieka więcej oleju niż przez marny nawet zaworek, szczególnie na ciepło. Bo tam przecie uszczelki nie ma.
Dlatego tak ważne jest "przesunięcie" układu zapadkowego w stronę ślizgu, żeby ta zapadka po prostu łańcuch trzymała. Tłoczek sam popłynie, tak samo jak hydrauliczne popychacze.
Poza tym tylko oringi twardnieją. To obserwacje po 400 tys km. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 10:30
|
|
|
Grześ napisał/a: | Ech ... a patrzyłeś jaki jest luz tłoczka ? | a patrzyłeś jaki jest ( a raczej jak prawie go nie ma ) w nowym ? Grześ napisał/a: | Poza tym tylko oringi twardnieją. To obserwacje po 400 tys km. | ja nie wiem po jakich przebiegach, ale trochę tych silników przewinęło mi się przez łapki, a napinaczy jeszcze więcej i mam nieco inne obserwacje |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 12:40
|
|
|
Struna napisał/a: | Ech ... a patrzyłeś jaki jest luz tłoczka ?
a patrzyłeś jaki jest ( a raczej jak prawie go nie ma ) w nowym ? |
W nowym jest na poziomie kilku setek. Wystarczy żeby olej powoli schodził. I po to są te zapadki, aby się tłoczek nie cofnął o więcej niż ok. 1 mm - a to max 0,2 mm w przeliczeniu na długość łańcucha.
Szczelność zapewniłaby wyłącznie odpowiednia uszczelka, jak np. w hamulcach.
Struna napisał/a: | Poza tym tylko oringi twardnieją. To obserwacje po 400 tys km.
ja nie wiem po jakich przebiegach, ale trochę tych silników przewinęło mi się przez łapki, a napinaczy jeszcze więcej i mam nieco inne obserwacje |
Wierzę ! Stąd taki a nie inny temat wątku. Ja jeżdżę wyłącznie na dobrych olejach Panolin - i mam wrażenie, że dobry olej to podstawa dobrej trwałości łańcucha i nie tylko ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 12:43
|
|
|
Grześ napisał/a: | i mam wrażenie, że dobry olej to podstawa dobrej trwałości łańcucha | dla łańcucha to średnio, ale już na pewno dla napinacza jest ważna jakość, wg mnie. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 12:57
|
|
|
z jednej strony gęsty olej lepiej doszczelni, z drugiej - trudniej na zimno go pompować kanalikami.
wg mnie należy lać olej, który nie robi się wodnisty w wysokich temperaturach oraz nie gęstnieje w niskich, czyli coś z zakresu 5w40 |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 13:53
|
|
|
Struna napisał/a: | z jednej strony gęsty olej lepiej doszczelni, z drugiej - trudniej na zimno go pompować kanalikami.
wg mnie należy lać olej, który nie robi się wodnisty w wysokich temperaturach oraz nie gęstnieje w niskich, czyli coś z zakresu 5w40 |
Ja od jakiegoś pół mln km jeżdżę na najpierw Quakerze, potem Midland, teraz Panolin - ponoć to podobne do siebie. W Cossach tylko full-syntetyk, 10W40 oidp. Jak widać, nadają się ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 14:18
|
|
|
10w40 to głównie półsyntetyk |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 15:23
|
|
|
zrobiliśmy numer i zmiana z 10w40 na 0w40 zalane było . bajka , jakby silnik nowy z palety wstawić . nawet zimą cisza . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
zelazny_gst
adamos
Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 28 Mar 2008 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:07
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | zrobiliśmy numer i zmiana z 10w40 na 0w40 zalane było . bajka , jakby silnik nowy z palety wstawić . nawet zimą cisza . | . I zero wycieków pewnie było. 10W sam producent zaleca ale w klasie pełnego syntetyka. Mi caly czas po głowie chodzi liqui moly 10w60. |
_________________ www.elektroda.pl
http://konfraternia.org/forum/index.php
Był Mondeo mk3 2.0 TDDI
Było Scorpio mk2 2.0 LPG |
|
|
|
|
bednarowski
Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2014 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:20
|
|
|
zelazny_gst napisał/a: | 10W sam producent zaleca ale w klasie pełnego syntetyka. |
Gdzie jest takie zalecenie? |
_________________ If it ain't broke you ain't trying hard enough |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:29
|
|
|
Do kosy rekomendowany jest olej klasy 5W50 syntetyczny. Bodajże mobil albo Castrol. Żaden 10W60. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:32
|
|
|
jaroz napisał/a: | Do kosy rekomendowany jest olej klasy 5W50 syntetyczny. Bodajże mobil albo Castrol. Żaden 10W60. |
Do boa a do Boba to inna bajka |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
|